Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@05:07:06 GMT

هر متر خانه در تهران در بهمن چقدر شد؟

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۴۴۲۵

هر متر خانه در تهران در بهمن چقدر شد؟


رونق غیر تورمی بازار مسکن در بهمن ۹۸/هر مترخانه ۱۴.۴ میلیون تومان

 

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از وضعیت بازار مسکن شهر تهران، در بهمن ماه امسال ۱۳ هزار و ۵۰۰ فقره مبایعه نامه به امضا رسیده؛ این در حالی است که در ماه مشابه سال قبل (بهمن ۹۷)، تعداد معاملات مسکن ۹ هزار و ۵۳۱ فقره بود که رشد ۴۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد رشد داشته است.

همچنین این شاخص در ماه گذشته (بهمن ۹۸) نسبت به ماه قبل از آن (دی ماه ۹۸) نیز که تعداد معاملات مسکن ۱۰ هزار و ۸۶۲ فقره بود، رشد ۲۴.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در بهمن ماه امسال ۱۴ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۷۰۰ تومان برآورد شده؛ این در حالی است که در ماه مشابه سال قبل از آن (بهمن ۹۷) متوسط هر متر مربع واحد مسکونی ۱۰ میلیون تومان بود که نرخ رشد آن ۴۳.۱ درصد تعیین شده است.

نرخ رشد میانگین قیمت مسکن در بهمن ماه نسبت به دی ماه امسال که این شاخص، ۱۳ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۷۰۰ تومان بود، ۳.۸ درصد برآورد شده است.

گران‌ترین منطقه تهران در بهمن ماه، منطقه یک با متوسط قیمت ۲۹ میلیون و ۴۲۷ هزار تومان است که نسبت به ماه قبل از آن (دی ماه ۹۸) حدود ۸۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

ارزان‌ترین منطقه نیز، منطقه ۱۸ پایتخت با متوسط هر متر ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود که بیش از ۴۰۰ هزار تومان در هر متر نسبت به دی ماه امسال رشد قیمت داشته است.

منطقه ۵ تهران نیز همانند ۱۰ ماه گذشته پُرمعامله‌ترین منطقه تهران در بازار مسکن بهمن ماه با ۲ هزار و ۱۶۱ فقره معامله و منطقه ۱۹ با ۸۱ فقره، کم معامله‌ترین منطقه پایتخت بود.

حدود ۵۰ درصد معاملات مسکن بهمن ماه امسال (بیش از ۶ هزار فقره مبایعه نامه) در ۶ منطقه نخست پایتخت انجام شده که نشان می‌دهد علی رغم افزایش نسبی قیمت‌ها، خریداران تمایل بیشتری به خرید مسکن در نیمه شمالی پایتخت دارند.

منبع: فردا

کلیدواژه: بازار مسکن قیمت مسکن قیمت هر متر مربع بهمن ماه هزار تومان ترین منطقه ماه امسال دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۴۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غافلگیری دزد خانه های رباط کریم در تاریکی کمد

سرهنگ تیمور کلانتری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در یک عملیات غافلگیرانه، دزد خانه‌های رباط کریم در مخفیگاه عجیب کمد لباس دستگیر شد.

وی با بیان این که کمد لباس پناهگاه آخر این سارق بود، اظهار کرد: این سارق نتوانست از تیزبینی چشمان پلیس مخفی بماند.

سرپرست فرماندهی انتظامی رباط کریم اضافه کرد: با وقوع یک فقره سرقت منزل در شهر پرند، تیمی ویژه از کارآگاهان زبده، ردپای دزد را دنبال کردند.

وی ادامه داد: با تحقیقات دقیق و به کارگیری روش‌های نوین پلیسی، هویت متهم شناسایی شد و در عملیاتی غافلگیرانه، در حالی که با ظرافت تمام در کمد لباس منزل خود پنهان شده بود، دستگیر شد.

کلانتری با ابراز خرسندی از این دستگیری، به جزئیات عملیات اشاره کرد و گفت: در بازرسی دقیق از مخفیگاه این سارق، که به طرز ماهرانه‌ای در کمد لباس خود پنهان شده بود، بیش از ۱۰ میلیارد ریال اموال مسروقه کشف و ضبط شد.

وی افزود: در بازجویی‌های اولیه، این متهم به سه فقره سرقت دیگر در رباط کریم اعتراف کرد و با تشکیل پرونده، روانه زندان شد.

کد خبر 6084781

دیگر خبرها

  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • درخواست شهروندان منطقه ۱۴ تهران برای بازسازی یک خانه قدیمی + فیلم و تصاویر
  • در این منطقه از تهران می‌توان با ۲۰۰ میلیون تومان خانه رهن کرد
  • جمع‌آوری ۱۰ فقره انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۷ تهران +جدول
  • تکمیل عملیات ساماندهی خیابان ۲۲ بهمن کاوه در اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نرخ خرید بازار مسکن در تهران؛ خرید مسکن در زمزم با ۲.۵ میلیارد
  • غافلگیری دزد خانه های رباط کریم در تاریکی کمد