Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: ۸ کشور اجازه پرواز به هیچ هواپیمای ایرانی را نمی‌دهند که این موضوع باعث خسارت‌های میلیاردی به شرکت‌های هواپیمایی شده است

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مقصود  اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه تاکنون کشور‌های ترکیه، گرجستان، افغانستان، کویت، قطر، ترکمنستان، کردستان عراق و کشور عراق تمامی پرواز‌های خود را به ایران ممنوع کرده‌اند، گفت: این کشور‌ها به هیچ عنوان اجازه پرواز هواپیما‌های ایرانی به کشورشان را نمی‌دهند و ما در حال رایزنی برای بازگرداندن اتباع ایرانی از این کشور‌ها هستیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برخی از شرکت‌های هواپیمایی پرواز‌های بدون مسافر دارند تا از این کشور‌ها بتوانند اتباع و مسافران ایرانی را به کشور بازگرداند، تاکنون برخی از این کشور‌ها موافقت کردند، اما کشور کویت به هیچ عنوان اجازه پرواز به این هواپیما‌ها را نمی‌دهد.

وارد شدن خسارت‌های میلیاردی به شرکت‌های هواپیمایی به دلیل ویروس کرونا

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تأکید کرد: امیدواریم هر چه سریعتر وزارت بهداشت و دولت اقدامات لازم را جهت رفع این مشکل انجام دهند، چرا که اگر این رویه ادامه پیدا کند بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی دچار خسارت‌های میلیاردی خواهند شد.

او با اشاره به اینکه فرودگاه امام خمینی(ره) به هر مسافری که نیاز به کارت سلامت داشته باشد کارت ارائه می‌دهد،گفت: این موضوع هنوز از سوی بسیاری از کشور‌های خارجی قابل قبول نیست و کارت سلامت ایرانیان برای آن‌ها اعتباری ندارد.

سامانی اظهار کرد: مسافرانی که تمایل دارند بلیت آن‌ها کنسل شود بدون پرداخت هیچ جریمه، بلیط آن‌ها استرداد می‌شود که این موضوع روز گذشته هم از سوی وزیر راه و شهرسازی تأیید شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اینکه شرکت هواپیمایی ترکیش ایر به صورت کامل پرواز‌های خود را قطع کرده است، گفت: این کشور اجازه ورود هیچ مسافر ایرانی را نمی‌دهد و قطر ایرویز هم اعلام کرده که مسافران ایرانی و کره جنوبی را به مدت ۱۴ روز قرنطینه خواهد کرد .

سامانی تصریح کرد: ممکن است برخی از شرکت‌های هواپیمایی بار‌هایی را جابه‌جا کنند، اما به دلیل آنکه اجازه نمی‌دهند هیچ مسافر و یا کادر پروازی از هواپیما خارج شود، بنابراین عملاً انجام پرواز‌های باری هم هیچ فایده‌ای ندارد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اینکه تاکنون بابت شیوع ویروس کرونا خسارت‌های بسیار زیادی به شرکت‌های هواپیمایی وارد شده است گفت: در حال ارزیابی دقیق خسارت‌های وارد شده به شرکت‌های هواپیمایی هستیم که میزان آن را به دولت اعلام می‌کنیم.

او در پاسخ به این سؤال که برخی از مسئولان اعلام می‌کنند که انجام پرواز‌ها به کشور چین باعث ورود ویروس کرونا شده است، گفت: من پزشک و متخصص نیستم و نمی‌توانم در این موضوع نظری بدهم.

سامانی اظهار کرد: هم اکنون شرایط پروازی در آسمان ایران عادی است و به مرور با توجه به افزایش امنیت، شرکت‌های هواپیمایی ترجیح می‌دهند از آسمان ایران پرواز کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اجازه پرواز هواپیماهای ایرانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی شرکت های هواپیمایی شرکت های هواپیمایی اجازه پرواز کشور ها پرواز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۴۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد

تین نیوز

مدیرکل فرودگاههای استان از تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد خبر داد و گفت: در این طرح پروازهای باری برای صادرات و واردات کشور منظور شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمد قصابی اعلام کرد: برقراری پروازهای باری در فرودگاه پارس آباد نیازمند همکاری شرکت های هواپیمایی و بخش خصوصی است و برای صادرات و واردات محصولات کشاورزی و سایر می تواند خدمات پروازی ارایه دهد.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه پارس آباد مغان مجهز به سیستم کمک ناوبری و روشنایی باند است و توانایی پذیرش پروازهای متعدد را دارد، افزود: امکان دایر شدن پروازهای بین المللی از این فرودگاه هست، اما نیازمند مصوبه دولت و همکاری شرکت های هواپیمایی کشور می باشد.

مدیرکل فرودگاه های اردبیل عنوان کرد: دو پرواز ایران ایر روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته با ظرفیت مجموع ۶۰ نفر در فرودگاه پارس آباد برقرار است.

قصابی همچنین گفت: پرواز شماره ۳۴۳۱ شرکت هواپیمایی ایران ایر امروز صبح در مسیر تهران به پارس آباد به علت مه آلود بودن فرودگاه پارس آباد نتوانست فرود بیاد و به فرودگاه مهرآباد تهران بازگشت، اما با مساعد شدن شرایط جوی پرواز فوق در فرودگاه پارس آباد بر زمین نشست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • لغو پرواز‌های شرکت‌های اروپایی به اراضی اشغالی
  • محدودیت‌های پروازی در برخی فرودگاه‌های کشور رفع شد
  • محدودیت‌های پروازی فرودگاه‌های کشور رفع شد
  • بازگشت پروازهای فرودگاه‌های کشور به حالت عادی
  • بازگشت پرواز‌های فرودگاه‌های کشور به حالت عادی 
  • بازگشت پرواز های فرودگاه‌ های کشور به حالت عادی
  • رفع محدودیت‌های پروازی در برخی فرودگاه‌های کشور
  • هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پرواز‌ها به تهران و بیروت را تمدید کرد
  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد
  • ترکش‏ جنگ بر تن شرکت‌های گردشگری