Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عزت الله آمره ای روز دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: سیلاب بهار گذشته با مدیریت استان علی رغم خسارت‌های وارد شده کنترل شد و رصد و اقدامات لازم در خصوص سدها و بندهای خاکی استان انجام و آسیب‌های موجود برطرف شد و اکنون نیز تمامی دستگاه‌های مربوطه باید رصد سدها و بندها را در دستور کار خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: محورهای مواصلاتی که طی سال‌های گذشته آب رو آن‌ها مسدود شده بود، امسال زیر گذرها و آب روهای بازگشایی شدند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان مرکزی بیان کرد: در شهر اراک رودخانه‌هایی عبور می‌کرد، عملیات اجرایی آن صورت گرفت و امروز هم شهرداری اراک رودخانه را پاک سازی کرد.

آمره ای افزود: اقدامات به منظور جلوگیری از وقوع سیلاب از قبیل لایروبی نزدیک به ۴۰ کیلومتر رودخانه‌های استان در قالب اعتبار استان و ملی و ظرفیت شورای معادن صورت گرفت.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته رودخانه ابتدای جاده فراهان آبگرفتگی داشتیم که امسال از محل اعتبارات ملی دو میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است و ساماندهی نزدیک به دو کیلومتر آن پیش رفته است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: در انجیرک، حاجی آباد، سوار آباد قرار شد انتقال کانال سیلاب در کنار پسماند اجرا شود.

آمره‌ای گفت: در استان مرکزی ۹۸ نقطه حادثه خیز در خصوص سیل اعلام شده که ۳۰۰ نقطه در اراک در حریم رودخانه قرار دارد اما ۱۸ مورد که در منطقه کرهرود قرار دارد خانه‌هایی هستند که در بستر رودخانه قرار دارند و این موضوع خطرناک است. شهرداری اراک هرچه سریع‌تر نسبت به تخلیه این خانه‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

وی بیان داشت: استان مرکزی دارای دو سد بزرگ ساوه و کمال صالح است که ذخیره سد ساوه بین ۲۷۶-۲۲۰ میلیون متر مکعب است و در صورتی که بارش‌ها ظرفیت سد را به بیش از ۲۵۰ میلیون مترمکعب برساند برای مازاد آن دریچه‌ها را باز و کنترل می‌کنیم.

مدیرعامل آب منطقه استان مرکزی خاطرنشان کرد: سدکمال صالح نیز در حال حاضر ۸۰ میلیون مترمکعب ذخیره آب دارد و ظرفیت آن تا ۹۶ میلیون مترمکعب است.

آمره ای افزود: با توجه به اینکه بخشی از سد کمال صالح در حوزه استان لرستان قرار دارد و میزان بارش‌ها در این حوزه بالاست، چند روزی است روزانه ۳ میلیون مترمکعب آب با سرعت ۵۰ مترمکعب از این سد در حال تخلیه است که با بارش‌های پیش رو، این هدررفت جبران شده و جای نگرانی وجود ندارد.

کد خبر 4862705

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای مرکزی سیلاب انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر تعطیلی مدارس بارش برف شهرکرد گرگان قزوین شیراز بیرجند یاسوج خطبه های نماز جمعه میلیون مترمکعب استان مرکزی آمره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۴۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشگاه امام خمینی اراک در حال بازسازی/ حضور هواداران لغو می شود؟

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال آلومینیوم و پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی روز جمعه ۷ اردیبهشت در ورزشگاه امام خمینی (ره) شهر اراک رو در روی هم قرار می‌گیرند. روز گذشته خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه حضور هواداران در بازی این بازی ممنوع است که هم سازمان لیگ و هم هیأت فوتبال استان مرکزی این موضوع را تکذیب کردند.

در همین حال محمدرضا غفاری رئیس هیأت فوتبال استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، خبر از تعمیرات و بازسازی در بخش‌هایی از ورزشگاه امام خمینی (ره) را داد. او در این رابطه افزود: با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود تا استقبال زیادی از این بازی انجام شود و با توجه به اینکه بخش‌هایی از ورزشگاه امام خمینی شامل نرده‌ها، آبخوری و … در حال بازسازی است، تصمیم نهایی برای حضور هواداران در این بازی فردا پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت گرفته می‌شود.

لازم به ذکر است که پرسپولیس و آلومینیوم یک بار و در سال ۱۴۰۱ در جام حذفی به مصاف هم رفته بودند که این بازی در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ به سود نماینده استان مرکزی به پایان رسیده بود و بازی روز جمعه، دومین مصاف دو تیم در ادوار رقابت‌های جام حذفی است.

کد خبر 6087333

دیگر خبرها

  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • ورزشگاه امام خمینی اراک در حال بازسازی/ حضور هواداران لغو می شود؟
  • حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر
  • آغاز مرحله سوم طرح انتقال آب سد کمال صالح اراک
  • عملیات اجرایی کمربند جنوبی خط انتقال آب به اراک
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • ‌انتقال آب رودخانه کرج به البرز برای عبور از تنش تابستان
  • آغاز عملیات اجرایی فاز ‌سوم طرح آبرسانی رینگ جنوبی اراک
  • آتش نشانان تهرانی در حال تخلیه آب از خانه سیل زدگان بلوچ | نجات یک بیمارستان مهم در کنارک