Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بار دیگر ادعاهای مقامات این کشور علیه ایران در زمینه اقدامات شبه نظامیان عراقی علیه منافع آمریکا را تکرار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از عرب‌نیوز، مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه العربیه با مطرح کردن این ادعاها علیه ایران گفت: هنوز هم هرکاری که بتوانیم برای ممانعت از حمله شبه‌نظامیان عراقی به منافع خود انجام می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما همچنین به وضوح از زمانی که حملات تحت حمایت شبه‌نظامیان وابسته به ایران به سفارت ما در آغاز سال انجام شدند، متوجه آن بودیم. اکنون شاهد فعالیت‌های بیشتری از این دست هستیم.

اورتاگوس در ادامه ادعا کرد: حکومت ایران باید بداند که ما آن‌ها را مسئول هرگونه اقدامی خواهیم دانست که شبه نظامیان شیعه وابسته به آن‌ها در عراق انجام دهند. ما در ابتدای سال وقتی پیش از ترور قاسم سلیمانی در این باره به آن‌ها هشدار دادیم جدی بودیم و آن‌ها باید این هشدارها را جدی بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مورگان اورتاگوس سفارت آمریکا در بغداد شهادت سردار سلیمانی شبه نظامیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۴۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای تازه سنتکام | آمریکا مسئول رهگیری چند تا موشک سپاه بود؟

 فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا (سنتکام)، روز دوشنبه مدعی شد که نیروهای آمریکایی با پشتیبانی سامانه‌های پدافندی آمریکا و اروپا، شنبه و یکشنبه، بیش از ۸۰ پهپاد انتحاری و حداقل ۶ موشک بالستیک را که از ایران و یمن به سمت اراضی اشغالی شلیک شده بود، منهدم کردند.

ایران شامگاه شنبه، در پاسخ به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، طی عملیات «وعده صادق» بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک را به سمت اهدافی در اراضی اشغالی شلیک کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که سنتکام در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس در این باره ادعا کرد: این اقدام شامل منهدم ساختن یک موشک بالستیک روی پرتابگر آن و هفت پهپاد روی زمینه و پیش از پرتاب آن‌ها در مناطق تحت کنترل حوثی‌های یمن(انصارالله) بود.

به نقل از ایسنا سنتکام همچنین با حمایت از رژیم صهیونیستی و اقدامات متجاوزانه آن گفت: سنتکام موضع خود در حمایت از دفاع اسراییل از خود در قبال این اقدامات خطرناک ایران را حفظ کرده است. ما به همکاری با تمامی شرکای منطقه‌ای برای افزایش امنیت منطقه ادامه خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • ادعای تازه سنتکام | آمریکا مسئول رهگیری چند تا موشک سپاه بود؟
  • رئیسی به امیر قطر: به کوچکترین اقدام علیه منافع ایران پاسخی سهمگین داده می‌شود
  • عراق نگران است منطقه به جنگ گسترده‌تری کشیده شود 
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • دمشق: آمریکا و اسرائیل مسئول تشدید تنش‌ها در منطقه هستند
  • آمریکا در اقدامات احتمالی اسرائیل علیه ایران مشارکت نخواهد کرد
  • بایدن: آمریکا در اقدامات احتمالی اسرائیل علیه ایران مشارکت نخواهد کرد
  • بایدن خطاب به نتانیاهو : در اقدامات احتمالی اسرائیل علیه ایران مشارکت نخواهیم کرد
  • گفتگوی صریح بایدن با نتانیاهو/ در اقدامات احتمالی اسرائیل علیه ایران مشارکت نخواهیم کرد