Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز،در جریان تظاهرات معترضان هندی علیه قانون بحث‌برانگیز شهروندی در دهلی نو، پایتخت این کشور در روز دوشنبه پنج تن از جمله یک پلیس جان خود را از دست دادند و بیش از 90 تن نیز مجروح شدند. این مرگبارترین تظاهرات از زمان تصویب این قانون در سال گذشته به حساب می‌‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مسئول بلندپایه در یکی از بیمارستان های پایتخت امروز سه شنبه به خبرگزاری رویترز گفت که در درگیری های شدیدی که پایتخت هند در اعتراض به قانون جدید شهروندی 5 تن کشته و 90 تن زخمی شدند.

دکتر«راجش کالرا» یکی از مسئولان در بیمارستان«جورو تیچ بهادور» تأکید کرد که برخی از زخمی ها با گلوله زخمی شده اند.

درگیری میان هزاران تن از موافقان و مخالفان این قانون به وقوع پیوست و پلیس برای متفرق کردن آنها از گاز اشک آور و بمب های دودزا استفاده کرد. پلیس هند برای متفرق کردن مردم که به نیروهایش سنگ پرتاب می کردند با دشواری مواجه شد.

تنش ها امروز سه شنبه هم همچنان در بخش هایی از شهر ادامه دارد و مدرسه ها در برخی مناطق بسته است و برخی گزارش ها از درگیری ها جدید خبر می دهند.پنج ایستگاه مترو همچنان بسته است.

بر طبق لایحه «اصلاح قانون اعطای شهروندی» که سال گذشته به تصویب رسید، تابعیت هندی به اقلیت بودائی، مسیحی، هندو، جینز، پارسی(زرتشتی) و سیک که قبل از سال 2015 از افغانستان، بنگلادش و پاکستان به هند پناه آورده‌اند اعطا می‌شود.

معترضان می‌گویند از آن‌جا که این قانون اعطای شهروندی به مسلمانان را در نظر نگرفته است، ناقض قانون اساسی سکولار هند و اقدامی علیه اقلیت 200 میلیونی مسلمان این کشور به حساب می‌آید.

ناآرامی‌ها در هند در حالی صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه وارد این کشور شد و در فرودگاه احمدآباد مورد استقبال نارندرا مودی نخست‌وزیرهند قرار گرفت.

سفر دو روزه دونالد ترامپ به هند اولین سفر رسمی او به این کشور یک میلیارد و 300 میلیون نفری است. ایوانکا ترامپ و جرد کوشنر، دختر و داماد دونالد ترامپ نیز او را در این سفر همراهی می‌کنند.

همزمان با ورود رئیس‌جمهور آمریکا در چند شهر دیگر هند از جمله در دهلی نو، کلکته و حیدرآباد تظاهراتی در مخالفت با دونالد ترامپ برگزار شده است. در دهلی نو، ده‌ها نفر از اعضای حزب کمونیست هند با نوشته‌هایی در دست مخالفت خود را با حضور رئیس جمهور آمریکا در کشورشان نشان دادند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا اعتراض ها در هند انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۴۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض به تعطیلی شهر کراچی همزمان با سفر رئیسی

فرارو- با ورود رئیس جمهور ایران در شهر کراچی پاکستان تعطیل رسمی اعلام شد، اقدامی که به مذاق اورنگ‌زیب فاروقی از سرکردگان گروه تکفیری سپاه صحابه پاکستان خوش نیامده است.

به گزارش فرارو، رسانه‌های پاکستانی روز یکشنبه گزارش کردند که به مناسبت بازدید سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران از شهر کراچی در روز سه شنبه، این شهر تعطیل خواهد بود.

بر این اساس، ادارات دولتی، شرکت‌ها و موسسات آموزشی پاکستان در روز سه شنبه بسته خواهند بود.

اورنگ‌زیب فاروقی گفته است چرا با ورود رئیس جمهور ایران دستور تعطیلی داده شده است. پاکستان مستعمره ایران نیست، باید تعطیلی‌ها لغو شود.

وی این اقدام را به یک شوخی و جوک تشبیه کرد و گفت که کمیسر کراچی نباید به ایران وفادار باشد، باید به کراچی وفادار باشد، کارگران اعتراض خواهند کرد.

سفر رسمی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به کشور پاکستان اولین سفر یک رئیس جمهور ایران به این کشور پس از ۸ سال محسوب می‌شود.

در این بازدید ۳ روزه، رئیسی و هیات بلندپایه کشورمان، مهمان اسلام‌آباد به عنوان قلب سیاسی، شهر لاهور مرکز فرهنگی و در آخرین کراچی به عنوان قلب اقتصادی پاکستان خواهند بود.

دیگر خبرها

  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • نخستین شاهد پرونده ترامپ کیست؟
  • اعتراض به تعطیلی شهر کراچی همزمان با سفر رئیسی
  • سقوط مینی بوس به دره با ۳ کشته و ۱۸ زخمی در آدانای ترکیه
  • اختلاف‌شخصی در مهاباد ۳ کشته و زخمی برجا گذاشت
  • نواخته شدن زنگ تحرک در ۲۲ بوستان پایتخت