Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی خالقیان پیش از ظهر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سپاه استان سمنان از تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد و اظهار داشت: اقلام بهداشتی ازجمله مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و دستکش در مراکز حساس سپاه نواحی استان توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه ضدعفونی کردن سالن اجتماعات و آشپزخانه‌های سپاه در تمام نواحی استان سمنان در دستور کار قرارگرفته است، افزود: استکبار جهانی یک بازی سیاسی اقتصادی کثیف و خطرناکی را ابتدا علیه کشور چین آغاز کرد و با شیوع ویروس کرونا باعث شد این کشور ازلحاظ اقتصادی و سیاسی ضربه بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای تدابیر زیستی برای مقابله با کرونا

جانشین قرارگاه پدافند زیستی استان سمنان بابیان اینکه در حال حاضر ۲۵ کشور مبتلابه این بیماری شدند، خاطرنشان کرد: با ورود این ویروس به ایران، سپاه بر خود لازم دانست تدابیر زیستی را در راستای پیشگیری مداوم و کمک به دولت و دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت برای کنترل این تهدید زیستی انجام دهد.

خالقیان با اشاره به اینکه ویروس کرونا ازنظر مرگ‌ومیر درصد کمتری نسبت به آنفولانزا و ویروس‌های پیشین دارد، تصریح کرد: این ویروس به دلیل سرعت انتشار بالا دارای اهمیت ویژه‌ای است که عموم مردم باید با رعایت توصیه‌های بهداشتی در راستای پیشگیری از شیوع این بیماری اقدام کنند.

وی بابیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی با مشارکت شبکه بهداشت و درمان برای سربازان در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: تاکنون هفت دستورالعمل برای رده‌های مختلف سپاه ارسال‌شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان سمنان بیان کرد: اطمینان داریم با بسیج و همتی که در کشور ایجادشده است ویروس کرونا به‌زودی شکست می‌خورد اما لازمه این شکست حفظ آرامش است.

کد خبر 4862732

منبع: مهر

کلیدواژه: سپاه استان سمنان ویروس کرونا انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر تعطیلی مدارس بارش برف شهرکرد گرگان قزوین شیراز بیرجند یاسوج خطبه های نماز جمعه استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۴۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۲۴۲ روستا و ادامه عملیات

بابک محمودی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان  درباره جزئیات روند امدادرسانی به استان سیل زده سیستان و بلوچستان گفت: در مناطق سیل زده این استان، هنوز امدادرسانی و توزیع بسته‌های امدادی و زیستی توسط امدادگران جمعیت هلال احمر ادامه دارد و تاکنون با مشارکت ۵۲۴ نفر از امدادگران در هر روز امدادرسانی و ارزیابی ۲۴۲ روستا انجام شده است. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در این بازه زمانی، در مناطق صعب العبور از بالگرد‌ها برای توزیع اقلام استفاده می‌کنیم در این بازه زمانی، ۸۴ سورتی پرواز انجام شده و این بالگرد‌ها به ۴۵ روستا اقلام ارسال کرده‌اند. 

محمودی گفت: درحال حاضر تمرکز ما در ارتفاعات سفیدکوه، منطقه آهوران، منطقه بنت شهرستان‌های نیک شهر و لاشار است که افراد نیازمند امداد هستند.

وی با اشاره به اقلام توزیع شده افزود: تاکنون هشت هزار و ۵۹۰ بسته غذایی، ۶۶۳ چادر، چهار هزار و ۵۸۹ پتو و دو هزار و ۷۵۳ موکت در بین سیل زدگان جنوب و مرکز استان سیستان و بلوچستان توزیع شده و ما تا آخرین لحظه در کنار آسیب دیدگان سیل خواهیم بود و کماکان امدادرسانی ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • تداوم خدمات رسانی به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • امدادرسانی به ۲۴۲ روستا و ادامه عملیات
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز دوشنبه سوم اردیبهشت
  • ۸۳ سورت پرواز برای امدادرسانی به مناطق سیلزده بلوچستان انجام شد
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز یکشنبه دوم اردیبهشت
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران
  • توزیع دومین کاروان حمایتی سپاه دربین سیل زدگان جنوب سیستان وبلوچستان
  • از خطر تمساح تا نگرانی برای زنان باردار؛ فجایع سیل جنوب کشور
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز شنبه اول اردیبهشت