Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@04:44:11 GMT

سفر وزير خزانه‌داري آمريکا به ابوظبي

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۵۴۵۱

سفر وزير خزانه‌داري آمريکا به ابوظبي

خبرگزاری آریا- وزیر خزانه‌داری آمریکا در سفری به ابوظبی با مقامات امارات دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کرد.
«استفان منوشن» وزیر خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه (دیروز) با «عبید بن حمید الطایر» وزیر مشاور دولت امارات در امور مالی در مقر وزارت دارایی این کشور دیدار کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، خبرگزاری امارات (وام) با اعلام این خبر افزود که «مبارک المنصوری» رئیس بانک مرکزی امارات نیز در این دیدار حضور داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش، در این دیدار تلاش وزارت دارایی برای تقویت روابط دوستانه و توسعه همکاری مالی و اقتصادی با آمریکا بررسی شد.
الطایر در این دیدار گفت: «تقویت روابط دوجانبه بین امارات و آمریکا در تمامی زمینه‌ها به منظور تحقق منافع مشترک دو کشور از جمله بخش اقتصادی، مالی و سرمایه‌گذاری ضروری است».
او با اشاره به روابط تاریخی و شراکت استراتژیک متمایز بین امارات و آمریکا گفت که وزارت دارایی امارات علاقه‌مند به افزایش گفت‌وگوهای مشترک با آمریکاست.
الطایر تصریح کرد که هدف ما تقویت چارچوب‌های همکاری اقتصادی و مالی و پیدا کردن فرصت‌های توسعه این همکاری در آینده است.
دو طرف در این دیدار به فرصت‌های بزرگ پیش‌روی امارات و آمریکا برای تقویت چارچوب‌های همکاری مشترک و شناسایی فرصت‌های جدید در زمینه‌های مختلف دارای اهتمام مشترک اشاره کردند.
آن‌ها همچنین اهمیت شراکت استراتژیک بین امارات و آمریکا و نقش آن در تقویت، رشد و شکوفایی منطقه را مورد تأکید قرار دادند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سفر وزیر خزانه داری آمریکا امارات و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۵۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان 

 به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، حسین امیر عبداللهیان در این ارتباط در صفحه اجتماعی ایکس نوشت :«در اولین روز سفر جناب آقای دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان و در چارچوب پیگیری سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، از کشور برادر و مسلمان پاکستان بازدید کردیم.

گفت‌وگوی مفصل و مهمی در خصوص مسائل بین‌المللی، تحولات منطقه‌ای و ارتقاء وضعیت روابط دوجانبه با آقایان آصف‌علی زرداری، رییس جمهور،  شهباز شریف نخست وزیر، روسای مجالس ملی و سنا و همچنین محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان انجام شد. 

موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و ‌زیارت، همکاری‌های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی، قضایی میان هیئت‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.

در نهایت ضمن هدف گذاری افزایش حجم تجارت رسمی به ده میلیارد دلار، ۸ سند همکاری مشترک به امضا رسید.

هزار کیلومتر مرز مشترک، اشتراکات فراوان تمدنی، فرهنگی و مذهبی، نگاه مشترک در عمده مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، عزم دو کشور را بر ارتقاء و استحکام بیش از پیش روابط دوجانبه استوار ساخته است.»

دیگر خبرها

  • صلح و ثبات در منطقه با تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد
  • فرمانده ارتش پاکستان با رئیسی دیدار و گفتگو کرد
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان می‌تواند صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است
  • روایت امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان 
  • در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان چه گذشت؟
  • دیدار نخست وزیر قطر با مشاور امنیت ملی امارات در دوحه
  • دستبوسی رئیس امارات متحده در یک مراسم رسمی