Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@00:53:51 GMT

آزادسازي سه روستا در ادلب سوريه

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۵۴۵۴

آزادسازي سه روستا در ادلب سوريه

خبرگزاری آریا- ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در جنوب غرب شهر «معره النعمان»، سه روستا را از تروریست‌ها پس گرفت.
عملیات ارتش سوریه در جنوب استان ادلب ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که ارتش سوریه توانسته است در برابر عناصر تروریستی جبهه‌النصره، در محور «جبل الزاویه» پیشروی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نیروهای سوری در این محور موفق شدند روستاهای «جبالا»، و «معرصین» و «معرتصین» واقع در جنوب غرب شهر «معره النعمان» را آزاد کنند.
روزنامه «الوطن» سوریه نیز خبر داد که همزمان با عملیات زمینی، جنگنده‌های سوری و روس به صورت مشترک، مواضع تروریستها را در جنوب و شرق ادلب بمبارن می‌کنند.
یک منبع میدانی به الوطن گفت که در جریان این حملات، یک مقر متعلق به گروه تروریستی «جیش العزه» در جنوب منطقه «الباره» منهدم شد و همه عناصر حاضر در آن کشته شدند.
به گفته وی، حملات هوایی به مواضع تروریستها در مناطق «بلیون، إحسم، البارة، فطیرة، کوکبة، محمبل، کفرنبل، حزارین، بسقلا، معرة حرمة و ارتفاعا جبل شحشبو» باعث کشته شدن چند تروریست و شماری از سربازان ترکیه شد.
نیروهای ارتش سوریه دوشنبه (روز گذشته) موفق شدند مناطق و روستاهای «الرکایا»، «تل النار»، «کفرسجنة»، «الشیخ مصطفى» و «النقیر» را آزاد کنند.
ارتش سوریه و همپیمانانش از صبح یکشنبه هفته جاری و پس از چند روز وقفه عملیات خود را در منطقه «جبل الزاویه» در جنوب استان ادلب از سر گرفتند. این توقف به دلیل فرصت دادن به مذاکرات سیاسی روسیه با ترکیه بود تا آنکارا به تعهداتش در توافق‌های سوچی و آستانه عمل کند اما این مذاکرات به نتیجه نرسید.
«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه از «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه خواسته است که مانع ادامه عملیات نظامی ارتش سوریه در ادلب شود وگرنه ترکیه به حملات نظامی متوسل خواهد شد. در مقابل روسیه نیز از ترکیه خواسته است به تعهدات خود ذیل توافق سوچی عمل کند. این توافق از آنکارا می‌خواهد تروریست‌ها را از معارضان جدا کرده و آن‌ها را از منطقه امن تعیین شده در این توافق دور کند.
نظامیان ترکیه به صورت غیر قانونی در خاک سوریه حضور دارند. مسئولان سوری بارها این حضور را «اشغالگرانه» قلمداد و تأکید کرده‌اند که اشغالگران خارجی را از خاک خود اخراج خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آزادسازی روستا ارتش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۵۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایدار شدن برق ۲۸ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع ۲۲۸ روستایی که بر اثر بارندگی برقشان قطع شده بود، برق ۲۸ روستا تا این لحظه پایدار شد.
رئیسی با اشاره به اینکه در ابتدای وقوع شرایط جوی در جنوب استان سیستان و بلوچستان برق ۴۴۵ روستا قطع شد، ادامه داد: در همان ساعات اولیه برق ۲۱۷ روستا پایدار شد و با توجه به اینکه خسارت به بخش پست فوق توزیع برق وارد شده است، به محض برطرف شدن خسارت این بخش سایر نقاط روستایی نیز برقدار خواهند شد.
وی تصریح کرد: نبود راه دسترسی، ضعیف بودن سیستم ارتباطی و طغیان رودخانه‌های فصلی از جمله چالش‌های کارکنان این شرکت در شرایط بحرانی است.
رئیسی افزود: ۲۳۴ پایه شبکه فشار متوسط و ضعیف و هشت دستگاه ترانسفورماتور از جمله خسارات وارد شده به شبکه توزیع برق مناطق سیل زده تا این لحظه می‌باشد.

دیگر خبرها

  • ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد
  • اسرائیل چند سایت پدافند هوایی سوریه را هدف قرار داد
  • وزارت دفاع سوریه از حمله اسرائیل به جنوب این کشور خبر داد
  • تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه
  • سرنگونی ۱۰۰ جنگنده پیشرفته؛ افتخاری از پدافند هوایی ایران + فیلم
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • شنیدن شدن صدای چندین انفجار در عراق و سوریه
  • پایدار شدن برق ۲۸ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان
  • «صبح پر تنش برای اسراییل»/یکی ازمقرهای ارتش اشغالگر هدف قرار گرفت