Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@19:45:29 GMT

ساخت یک باند رفت منطقه ۲ آزادراه شمال تا پایان دولت

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۵۵۵۷

به گزارش ایلنا ، محمد اسلامی امروز مراسم افتتاح منطقه یک آزادراه تهران - شمال  با بیان اینکه سفر به شمال برای مردما همیشه پردغدغه بود، گفت: امیدواریم با دستور رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه یک باند رفت منطقه 2 آزادراه  تهران - شمال که در این دولت به اتمام برسد،  به سفر به شمال تسهیل شود.

وی با بیان اینکه از مرزن‌آباد تا دزدبُن در حال احداث باند دوم در جاده موجود هستیم، اظهار داشت: این اقدامات موجب می‌شود تا مردم سریع‌تر و ایمن‌تر مسافت شمال را طی کنند، اگرچه قسمت اعظم کوتاهی فاصله بین تهران تا شمال با تکمیل منطقه یک آزادراه تهران - شمال محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی با بیان اینکه منطقه یک آزادراه 60 کیلومتر فاصله را بین تهران تا چالوس کوتاه‌تر می‌کند، گفت: این قطعه  یک و نیم ساعت صرفه‌جویی زمانی دارد همچنین طبق محاسبات اولیه ما 86 میلیون مصرف بنزین در سال کاهش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه طبق دستور رئیس‌جمهور تلاش می‌کنیم یک باند منطقه 2 آزادراه تهران - شمال را تا پایان این دولت تکمیل کنیم،‌ادامه داد: امروز سراسر کشور کارگاه راه‌سازی است و در هر استان پروژه‌های فعال داریم، ضمن آنکه از همکاری رئیس سازمان برنامه و بودجه در این باره قدردانی می‌کنیم.

وی از اتمام ساخت 585 کیلومتر آزادراهتا پایان سال 1400 خبر داد و گفت:  در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تاکنون 300 کیلومتر آزادراه بهره‌برداری شده است و بدین ترتیب جمع آزادراه‌هایی که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تکمیل و تحویل شد، موجب شد 35 درصد طول آزادراه‌های کشور افزایش یابد.

اسلامی با بیان اینکه ‌هزار کیلومتر راه روستایی تکمیل و آسفالت شده است و یک‌هزار کیلومتر دیگر هم در دست تکمیل داریم که به دلیل بارش‌های فراوان کمی به تأخیر افتاد، اما به سرعت عملیاتی می‌شود،اظهار داشت: در توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور،‌موضوع رفع مناطق آسیب‌پذیر از لحاظ حجم ترافیک و حوادث جاده‌ای دنبال شد و در سال جاری فقط از محل تبدیل جاده اصلی به بزرگراه یعنی احداث باند دوم 732 کیلومتر بزرگراه به بزرگراه‌های کشور افزودیم.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بزرگراه ترافیک دولت راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۵۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: از اقدامات اساسی ما در توسعه استان توجه به زیر ساخت‌های جاده ایی منطقه سیستان است و یکی از بزرگ‌ترین طرح های در دست اجرای این اداره جاده زابل به زاهدان است.
عطاءالله اکبری در ادامه گفت:یکی از جاده‌هایی با تکمیل جاده زابل به زاهدان مستقیم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت منطقه مرزی میلک است که شهرستان زهک در مسیر آن قرار دارد.
وی افزود:بزرگراه زهک به زابل ۱۶ کیلومتر آن تکمیل و پنج کیلومتر نهایی آن در حال اجراست و پیشرفت خوبی دارد و همچنین تقاطع غیرهمسطح زهک با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد هم اکنون در حال اجراست و پیش بینی میشود تا شش ماه آینده تکمیل و به بهره برداری برسند.

دیگر خبرها

  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • رشد ۷۸ درصدی ساخت راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال
  • افزایش ۷۸ درصدی ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف سال ۱۴۰۲ راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در ساخت بزرگراه
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین آزادراه شهید شوشتری
  • محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین