Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، استقبال نوجوانان ایرانی از انیمه‌های ژاپنی و شکل‌گیری نوعی فرهنگ غیررسمی میان طرفداران انیمه اعم از گردهمایی سالیانۀ هواداران و تبادل ده‌ها ترابایت انیمه میان آن‌ها و هم‌چنین خلأ پژوهش‌های علمی جهت شناخت این فرهنگ غیررسمی از دلایل ابتدایی این پژوهش برشمرده شده است.

مسئلۀ اصلی این پژوهش، مطالعۀ انواع مصرف رسانه‌ای انیمه و مانگا در میان مخاطبان و هوادارانش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل، چارچوب نظری برای مطالعۀ این حوزۀ فرهنگی بر نظریه‌های مصرف متمرکز است. این کتاب در نظر دارد براساس رابطۀ متقابلی که در مورد مصرف و هویت و نیز مصرف و سبک زندگی در نظریه‌های سبک زندگی و مصرف وجود دارد، به هویت برساخته از مصرف این رسانه در میان مخاطبان و هواداران انیمه و مانگا توجه کند.

مسئلۀ دیگری که در این کتاب مطرح شده است، موضوع ماهیت اجتماعات نوپدید با محوریت یک رسانه در جامعۀ ایران است. نگارنده در تلاش است تا مشخص کند که این اجتماعات را باید خرده‌فرهنگ در نظر گرفت یا اجتماع؟

به طور کلی، هدف اصلی این کتاب دست‌یابی به روایتی مردم‌شناسی و توصیف یک خرده‌فرهنگ است که تحلیل رفتارها و ذائقه‌های فرهنگی آنان با حوزۀ گفتمانی نظریۀ مصرف بوردیو و هویت اجتماعی صورت می‌گیرد که در نهایت می‌تواند خواننده را به‌سوی سبک زندگی این افراد رهنمون شود.

این کتاب دارای ۵ فصل است: فصل اول آن، به معرفی رسانه‌های انیمه و مانگا می‌پردازد تا بتوان با شناخت کاملی از نوع و کارکرد این رسانه‌ها با مخاطبان آن مواجه شد. در فصل دوم، روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش معرفی می‌شود که به استناد کتاب، در نوع خود از روش‌های نوین تحقیق در علوم انسانی محسوب می‌شود که با نشان‌دادن توان و ظرفیت آن، خواننده مقدور می‌شود که با کمک یک طرح عملی با این روش آشنا شود.

در فصل سوم بر اساس مفاهیم بیان‌شده در اهداف اصلی کتاب و با توجه به مفهوم مصرف و انواع آن، روایتی مردم‌نگارانه بیان می‌شود تا توصیفی از مخاطبان حوزۀ انیمه و مانگا به‌دست آید. در فصل چهارم روایت مردم‌نگارانه به کمک هویت و مفاهیم کلیدی مورد استفاده در فضای مجازی مطرح می‌شود. فصل پایانی کتاب به آخرین حلقۀ این چرخۀ مصرف؛ یعنی هویت و سبک زندگی با یافته‌های حوزۀ فرهنگی مورد مطالعه در زمینۀ سبک زندگی اختصاص دارد.

کد خبر 4862701

منبع: مهر

کلیدواژه: پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات معرفی کتاب علوم اجتماعی گام دوم انقلاب پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی کنفرانس بین المللی تمدن نوین اسلامی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی قرآن معرفی کتاب مجمع عالی حکمت اسلامی معرفی نشریات قاسم سلیمانی نشست علمی حضرت زهرا س پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات فلسفه سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۵۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب شعر «من خیالم تخت است» برای بچه‌ها منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب شعر «من خیالم تخت است» سروده پیوند فرهادی به‌تازگی توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این کتاب شامل ۱۰ قطعه شعر به نام‌های «قدری تفکر»، «صفحه‌ی گم شده»، «تلاش هم از من»، «جهانگرد»، «لالایی»، «تولد»، «دل‌خور»، «بی تو من هیچم»، «باند فرود» و «افطار» است.

کتاب شعر «من خیالم تخت است» با تصویرگری محمدعلی عدیلی برای گروه سنی نونهال (بالای ۹ سال) مناسب است.

در یکی از شعرهای این کتاب به نام «بی تو من هیچم» که عنوان کتاب هم از مصرعی از آن گرفته شده آمده است؛

پیچ‌هایی کوچک / چوب‌هایی ساده / تا به هم وصل شدند / تخت شد آماده / من شنیدم می‌گفت / تخته‌ای با یک پیچ / دوستت دارم چون / بی تو من هیچم هیچ / گرچه کوچک هستی / کارت اما سخت است / تا تو پیشم هستی / من خیالم تخت است.

این‌کتاب با ۲۴ صفحه، شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۵۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 6084477 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • دکتر جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد
  • جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • رئیس رسانه ملی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر هویت است
  • رسالت کانون تقویت ادبیات داستانی است
  • خوانش انتقادی مخاطبان چهار نسل از محتوای رسانه‌ای
  • کتاب شعر «من خیالم تخت است» برای بچه‌ها منتشر شد
  • کتاب صوتی «برزویه پزشک» منتشر شد/اقتباسی از داستان‌ کلیله و دمنه
  • نمایشگاه کتاب تهران در حوزه گردشگری ادبی نیاز به استراتژی دارد
  • رسانه در اختیار موسیقی پاپ است/کنسرت «هوران» با ۱۴ قطعه به صحنه تالار وحدت می‌رود