Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از اساتید دانشگاه تیانجین در نزدیکی پکن اعلام کرد این دانشگاه موفق به ساخت واکسن خوراکی ضد کرونا شده‌اند. طبق اعلام این دانشگاه این واکسن همچنین می‌تواند به عنوان یک درمان بالقوه برای بیماران آلوده باشد. به گفته این رسانه، یکی از مبتلایان چهار دوز از این واکسن را استفاده کرده و تاکنون هیچ عوارض جانبی را تجربه نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین اعلام کرد؛ تولید نمونه اولیه واکسن کرونا تا ۴۰ روز دیگر

به گفته گلوبال تایمز این واکسن خوراکی از ساکارومایسس سرویزیا به عنوان حامل مواد غذایی استفاده میکند و پروتئین موجود در آن، ویروس کرونا را شناسایی کرده  و با تولید آنتی بادی‌ها به مبارزه با این ویروس می‌پردازد. در حال حاضر این دانشگاه به دنبال شرکای لازم برای انجام کارآزمایی بالینی است.  

کد خبر 486838 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۵۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • اساتید دانشگاه‌های جهان صهیونیست‌ها را تحریم کنند/ رونمایی از وبگاه تحریم علمی اسراییل
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • دانشمندان می‌گویند موفق به صحبت با یک نهنگ شده‌اند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ساخت کامپوزیت‌های پلیمری خودروانکار دردانشگاه صنعتی
  • ساخت کامپوزیت‌های پلیمری خودروانکار دردانشگاه صنعتی اصفهان
  • ماهواره‌های متعددی در مرحله ساخت داریم
  • تحصیل ۳۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت