Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@01:56:28 GMT

توزیع غذای نذری در بقاع متبرکه اصفهان ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۵۷۹۰

توزیع غذای نذری در بقاع متبرکه اصفهان ممنوع شد

ایمان خواجه روز سهشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه با توجه به شیوع بیماری‌های فصلی به ویژه کرونا ویروس، مانع توزیع غذای نذری در بقاع متبرکه استان شدهایم اظهارداشت: تمهیدات لازم برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در امازادگان و اماکن متبرکه اندیشیده شد و تمامی سطوح از بقاع متبرکه که در معرض تماس عمومی قرار دارند، به صورت روزانه و در نوبت‌های مختلف ضدعفونی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این تمهیدات در قالب دستورالعملی به همه شهرستانها و بقاع متبرکه استان ابلاغ شد و پیشنهاد نصب دیواره حائل بین ضریح امامزادگان و زائران نیز داده شد تا از بوسیدن و لمس این اماکن جلوگیری شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان با اشاره به اهمیت استفاده از رسانه‌ها و ظرفیت تبلیغی بقاع متبرکه در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا در جامعه ادامه داد: زائران اینگونه اماکن مذهبی در شرایط کنونی باید به سلام دادن و زیارت از راه دور اکتفا کنند و از لمس و بوسیدن ضریح امامزادگان خودداری کنند.

وی با اشاره به زیارت روزانه هزاران نفر از آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان و اهمیت ضدعفونی این مکان‌ها اضافه کرد: ضد عفونی روزانه این اماکن در دستور کار هیات‌های امنا قرار گرفته و محیط‌های عمومی و مشترک داخل بقاع متبرکه به صورت مرتب و روزانه نظافت و ضد عفونی می‌شود و مهرها و کتب ادعیه نیز جابجا و نظافت می‌شوند.

به گفته وی درهای ورودی و خروجی، دستگیره‌های ضریح مطهر، جامهری‌ها، سرویس‌های بهداشتی، زائرسراها و همه سطحی که در معرض تماس عمومی قرار دارند بطور دائم و در بازه‌های زمانی مناسب ضد عفونی و استریل می‌شوند.

خواجه تصریح کرد: پیشنهاد تعطیلی امامزاده‌های اصفهان در ساعت غیر از وقت نماز از طرف مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به معاونت فرهنگی این سازمان داده شدهاما تاکنون جوابی دریافت نشده است.

وی با بیان اینکه از ظرفیت‌های تبلیغات محیطی بقاع متبرکه به منظور آگاهی بخشی عمومی برای کاهش و جلوگیری از انتشار این بیماری استفاده بهینه می‌شود خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت تبلیغی بقاع متبرکه، رسانه ها و فضای مجازی سعی کردیم زائران را نسبت به رعایت بهداشت و لزوم حفظ سلامت جامعه هوشیارتر کنیم.

بنا به اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شمار تلفات بیماری کرونا در ایران به ۱۲ و تعداد مبتلایان به ۶۴ نفر رسیده و از روز گذشته تا ظهر  این روز، تعداد ۱۸ نفر دیگر مبتلا به ویروس کرونای جدید شناسایی شدند.

از این تعداد هشت نفر در قم، سه نفر تهران ، یک نفر استان همدان, ۲ نفر اصفهان و ۲ نفر استان مرکزی بودند و از این افراد طی ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر جان خود را از دست دادند.

بر اساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، ویروس کرونای جدید تاکنون ۷۸ هزار و ۸۶۶ نفر به این ویروس مبتلا شده اند و دو هزار ۵۹۲ نفر جان خود را از دست داده اند. از مجموع مبتلایان به این ویروس تاکنون  ۲۵ هزار و ۱۲۸ هزار نفر بهبود یافته اند.

در استان اصفهان ۷۱۸ باب امامزاده و ۱۵ هزار و ۲۰۰ موقوفه وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۳۱۶ مسجد، ۹۸۰ حسینه، حدود ۱۵۰ حوزه علمیه و مابقی موقوفات منفعتی است که این موقوفات حدود ۴۵ هزار رقبه را شامل می‌شود.

برچسب‌ها کرونا سازمان اوقاف و امور خیریه اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا سازمان اوقاف و امور خیریه اصفهان کرونا سازمان اوقاف و امور خیریه اصفهان بقاع متبرکه ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۵۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش کامل گروه های عملیاتی و سیمبانان در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق فارس اعلام کرد:با توجه به اطلاعیه ستاد مدیریت سیلاب وزارت نیرو و هشدار سطح قرمز و نارنجی سازمان هواشناسی کشور ، شرکت توزیع نیروی برق استان فارس به منظور تأمین برق مطمئن و پایدار در استان به صورت شبانه روزی با  همه تجهیزات لازم اعم از فنی و عملیاتی برای مقابله با حوادث احتمالی آمادگی کامل دارد.

هواشناسی کشور برای از امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین تا پنجشنبه ۳۰ فروردین در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، کرمان و یزد و احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان،  بارش‌های قابل توجهی را پیش‌بینی کرده است.
 روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق فارس تاکید کرد :  هم استانی ها ، مسافران و گردشگران از تردد و توقف در مسیرها ، بستر و حاشیه رودخانه‌ها  و عبور کردن و تردد در کنار از سازه‌های تقاطعی و پل‌های رودخانه‌های سیلابی خودداری کنند.

 

دیگر خبرها

  • ورود حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • محدودیت‌های ترافیکی «روز ارتش» در اصفهان اعلام شد
  • آماده باش کامل گروه های عملیاتی و سیمبانان در فارس
  • مشمولان سربازی بخوانند؛ فراخوان جدید و مهم سازمان وظیفه عمومی + جزئیات
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در اصفهان