Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه شبکه خبری آمریکایی سی ان ان، ایالات متحده تحت اداره دولت ترامپ که همواره در تلاش برای کاهش بودجه و رد راه حل های اثبات شده برای مبارزه با اپیدمی ها بوده، نخواهد توانست از پس مقابله با شیوع یک بیماری فراگیر مثل کرونا بربیاید.

براساس این گزارش، کرونا به عنوان ویروسی که از شهر ووهان چین شروع به گسترش کرد، در اواخر سال گذشته میلادی، زنگ های خطر را در سراسر جهان به صدا در آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اواخر ماه گذشته (اوایل بهمن ماه) هم سازمان جهانی بهداشت شرایط گسترش این ویروس را «وضعیت اضطراری بهداشت عمومی» اعلام کرد و خواستار واکنش فوری بین المللی شد.

این نهاد بین المللی به کشورهای عضو توصیه کرد برنامه ها و روش های آمادگی ملی را برای شناسایی و پاسخگویی به هرگونه موارد کرونا به کار گیرند.

در پی همه گیری این ویروس، دانشمندان در حال انجام تحقیقات مهم برای کمک به ساخت واکسن، تشخیص سریعتر موارد و توسعه راهبردهایی برای مهار این ویروس و کنترل سلامت عمومی هستند. این در حالی است که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما، زیرساخت هایی برای پاسخ به شیوع ویروس های ابولا و زیکا و اطمینان از عدم ابتلا به بیماری همه گیر ایجاد شد.

اما با آمدن دونالد ترامپ به کاخ سفید، شاهد اقداماتی در عرصه بهداشت و درمان بوده ایم که براساس آن  بسیاری از پزشکان و متخصصان بر این باور هستند آمریکا آماده واکنش به شیوع کرونا نیست. ترامپ بارها و بارها کاهش های چشمگیری در تأمین بودجه بهداشت جهانی را پیشنهاد کرده که خوشبختانه در کنگره تصویب نشد. اما بی تردید دو جنبه از اقدامات کاخ سفید در زمان تصدی گری ترامپ بیش از پیش سبب نگرانی می شود؛ نخست آنکه ما رییس جمهوری داریم که نگرانی های بهداشت جهانی ندارد و از متخصصان حوزه بهداشت بیزار است.

ترامپ اغلب نسبت به موضوعات بهداشت جهانی نادانی و ظلم عمیقی نشان داده است. در هنگامه شیوع ابولا، هنگامی که وی تنها یک میزبان برنامه شوی تلویزیونی بود، گفت ایالات متحده نباید اجازه دهد شهروندان آمریکایی مبتلا به ابولا و کارمندان امدادرسان به مبتلایان این بیماری به ایالات متحده برگردند و آنها باید پیامد کار خود را بپذیرند.

وی حتی به عمد شروع به پخش اطلاعات نادرست کرد و گفت: ابولا در سراسر آفریقا گسترده شده و باید پروازهای آمریکا به این کشورها به سرعت متوقف شود.  

اما در حالیکه ترامپ میان سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ و در هنگامه شیوع ابولا، اغلب به ایراد نظراتی نادرست از طریق توییتر اقدام می کرد، اکنون به عنوان رییس جمهوری ایالات متحده از این رسانه اجتماعی برای ارائه ادعاهایی جعلی همچون از بین رفتن ویروس با شروع گرما کرده هم استفاده می کند؛ ادعاهایی که هیچ مدرکی برای آن ارائه نشده است.  

به همه نگاه های بی رحمانه ترامپ به بخش درمان، باید برخورد ضد علمی و ضدکارشناسی دولت وی را هم افزود که آمادگی ایالات متحده در برابر کرونا را از بین برده است. دانشگاه کلمبیا از سال ۲۰۱۶ بیش از ۴۰۰ مورد از اقدامات دولت ترامپ را برای محدود کردن یا رد تحقیقات علمی، آموزش یا بحث و یا انتشار یا استفاده از اطلاعات علمی را تحت پیگرد قرار داده است.

انحلال کل واحد امنیت جهانی بهداشت و عزل «تیموتی زیمر» کارشناس امنیت جهانی از شورای امنیت ملی، گام آخر وی در روند تضعیف یکی از تصمیمات کلیدی دولت اوباما در مورد بهداشت جهانی بود. عملکرد این واحد ضمن رصد اپیدمی، اطمینان حاصل از هماهنگی برنامه ریزی بهداشت عمومی با زیرساخت های امنیتی بود. لذا در شرایط کنونی و با وجود فقدان دستورات واضح و عملی برای پاسخ به اینگونه بیماری های همه گیر، دقیقا فاقد الزاماتی هستیم که در شرایط مواجهه با بحران های این چنینی نیاز داریم.  

به بیان ساده تر، دولت ترامپ با تلاش برای کاهش بودجه و رد راه حل های اثبات شده، آمادگی کافی برای تهدید بزرگی مانند شیوع ویروس کرونا ندارد. از آنجا که مردم آمریکا همانگونه که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، با هشداری اضطراری در مورد شیوع کرونا روبرو هستند، ما به رهبر قدرتمندی نیاز داریم که درک درستی از اهمیت حاکمیتی مناسب، تخصص و دیدگاههای گوناگون در کنترل شیوع بیماری ها آگاه باشد.

سی ان ان نوشت: از این رو، انتخابات بعدی فرصتی برای محافظت از سلامت مردم ایالات متحده و سراسر جهان فراهم می کند. در شرایط کنونی، نامزدهای دموکرات اقدامات خود برای پاسخ به بحران کنونی ویروس و چگونگی جلوگیری از بروز همه گیر آن را در آینده از طریق سرمایه گذاری در بخش تحقیق، تخصص و زیرساخت بیان کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دولت ترامپ ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دولت ترامپ ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ ویروس کرونا دولت ترامپ ایالات متحده آمریکا بهداشت جهانی ایالات متحده دولت ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۵۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست نظام پزشکی از WHO بابت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­دکتر محمد رئیس زاده افزود: جنایتی که در بیمارستان‌های غزه رخ می‌دهد جنایات بی‌سابقه‌ای است که با هیچ معیار بشری و انسانی و قوانین بین المللی مطابقت ندارد.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی مسئول حفظ و ارتقای سلامت مردم دنیاست؛ یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی که در بحث سلامت توسط سازمان جهانی بهداشت مطرح می‌شود نیز سلامت روان است این در حالی است که جنایاتی که رژیم صهیونیستی در بیمارستان‌ها و مناطق مختلف نوار غزه انجام می‌دهد بزرگترین ضربه روحی و روانی را به سلامت روان مردم دنیا وارد کرده است.

رئیس زاده ادامه داد: قتل بیش از ۱۳ هزار کودک، به شهادت رساندن بیش از ۳۰ هزار غیرنظامی، قتل هدفمند ۳۸ پزشک سرشناس، به شهادت رساندن ۳۶۰ نفر از کادر درمان و تخریب بیش از ۱۸۰ مرکز درمانی و بیمارستان، حمله به آمبولانس‌ها، کشتار مجروحین، جلوگیری از ارسال کمک‌های بهداشتی و درمانی به مجروحین، حادثه اخیر مجتمع پزشکی شفا و انتشار تصاویر آنها، تنها گوشه‌ای از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است.

وی بیان کرد: اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در غزه یک ویروس روانی را به مردم دنیا تحمیل کرده است و مانند این است که یک کرونای روانی و روحی در سطح کل دنیا انتشار داده ست که آسیب‌های جسمی و روانی آن نیز از کرونا کمتر نبوده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: سازمان جهانی بهداشت در چنین شرایطی وظایفی را برعهده دارد؛ دکتر تدروس ادهانوم دبیرکل سازمان جهانی بهداشت موضع‌گیری‌های مناسبی نسبت به این جنایات در غزه داشته است، اما برای این که این موضع‌گیری‌ها صرفاً در حد حرف باقی نماند ما از سوی سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت (WHO) دو درخواست را مطرح کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: اولین درخواست ما این بوده که به دلیل آسیب روانی و روحی که جنایات رژیم صهیونیستی به مردم دنیا وارد کرده، سازمان جهانی بهداشت وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کنند، دوم آن که عضویت رژیم صهیونیستی در سازمان جهانی بهداشت تعلیق شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: ما این دو درخواست را از سوی وزارت امور خارجه و معاون بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضاییه نیز پیگیری و ارسال کرده‌ایم تا این دو درخواست از طریق مبادی رسمی بین المللی نیز پیگیری شود.

رئیس زاده خاطرنشان کرد: از آنجا که رژیم جنایتکار صهیونیستی به هیچ مولفه‌ای از بهداشت جهانی و بهداشت روانی پای‌بند نیست و حقوق انسان‌ها را رعایت نمی‌کند و به هیچ یک از توصیه‌ها و هشدار‌های جهانی نیز توجه نکرده این درخواست را داریم که تعلیق عضویت این رژیم جنایتکار در دستور کار WHO قرار بگیرد.

دیگر خبرها

  • تنها ۱۰ بیمارستان غزه به طور جزئی فعال هستند
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • شرایط برای شیوع عوامل خسارت‌زای مرکبات در استان بوشهر فراهم است
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • بازگشت جهانی داعش
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • درخواست نظام پزشکی از WHO بابت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • لزوم مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی با عزم جهانی