Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی بدنساز گل‌گهر سیرجان گفت: فوتبال ایران به دانش جدید نیاز دارد و فکر می‌کنم دانش فوتبال اسپانیا به فوتبال ایران کمک زیادی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، گل‌گهر سیرجان در کادرفنی خودش شاهد یک مربی اسپانیایی است که با جواد نکونام وارد فوتبال ایران شد. لواسادا په‌په، که کارش در ایران را با نساجی‌ مازندران آغاز کرد سابقه کار در لالیگا با تیم کادیز را دارد و در آکادمی پوشکاش مجارستان هم حضور داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون این بدنساز اسپانیایی در کنار مجیدجلالی قرار گرفته و امیدوار است بتواند با گل‌گهر جایگاه خوبی را در پایان فصل جاری به دست بیاورد. با دستیار اسپانیایی جلالی گفت‌وگو کردیم تا نظر او را در مورد فوتبال ایران بدانیم ‌و او هم در میان صحبت‌هایش نشان داد که علاقه پررنگی به رئال مادرید دارد. 

فارس: دیدگاه شما در مورد سطح و جایگاه فوتبال ایران چیست؟ 

فوتبال ایران در آسیا جزو بهترین‌ها است و شما آن را می‌توانید با ژاپن، کره‌جنوبی، قطر و امارات مقایسه کنید. فوتبال ایران سطح خوبی دارد. بازیکنان زیادی از ایران را می‌بینم که در اروپا بازی می‌کنند و این آپشن خوبی برای آن‌هاست، چون می‌توانند با بازی در لیگ‌های خارجی کیفیت بهتری پیدا کنند. اما مشکلی که در فوتبال ایران دیدم، کیفیت بد زمین‌های تمرینی و مسابقه‌ای است. شما نمی‌توانید با یک ‌ماشین ‌فراری در صحرا رانندگی ‌کنید. شما بازیکنان خوبی دارید اما مجبورند در زمین‌های خیلی بد بازی کنند. صحبت من فقط در مورد لیگ برتر و تیم‌های بزرگسالان نیست. مدیران باید به کیفیت زمین برای رده‌های پایه هم توجه کنند.

فارس: سطح لیگ برتر ایران در مقایسه با دیگر لیگ‌های آسیایی را چگونه می‌بینید؟

من در فیلیپین، AFCکاپ و لیگ‌قهرمانان آسیا کار کردم و مقابل تیم‌های چینی، استرالیایی و مالزیایی هم قرار گرفته‌ام. از سطح تیم‌های مختلف در آسیا شناخت دارم و به خاطر همین می‌گویم فوتبال ایران سطح قویتر و بهتری نسبت به سایرین دارد.

فارس: با این وجود تیم‌های ایرانی در مسابقات قاره‌ای و بین‌المللی نمی‌توانند نتایج خوبی بگیرند. 

تفاوت‌ها در بحث‌های بدنسازی و تاکتیکی است و از موضوع سطح تکنیکی بازیکنان خارج می‌شود. شما ببینید در بازی‌های آسیایی پرسپولیس یک امتیاز گرفته، سپاهان یک برد به دست آورده، استقلال در بازی آخر شکست ‌خورد و شهر خودرو هم خوب نتیجه نگرفته، چون کشورهای دیگر از نظر بدنسازی و تاکتیکی خیلی خوب کار می‌کنند. آن‌ها پیشرفت بهتری دارند اما تیم‌های ایرانی در همان سطحی که بودند می‌مانند یا حتی پایین‌تر می‌روند.

فارس: یعنی فوتبال ایران نیاز به ورود دانش مدرنتر و جدیدتر دارد؟

بله، من فکر ‌می‌کنم باید متدهای جدید و دانش بیشتری به تمرینات وارد شوند. من حدود یک ‌سال و نیم پیش به اینجا آمدم. تمرین‌های زیادی از تیم‌های مختلف ایرانی را دیده‌ام. آن‌ها هنوز از تمرینات هوازی منسوخ شده در دنیا استفاده می‌کنند. مثلا تیمی را دیدم که بازیکنانش ۴۵دقیقه تمرین هوازی می‌کردند. اما در ده سال اخیر تمام متدها عوض شده، ما متدهایی مثل بازی در زمین‌های کوچک یا حفظ توپ‌های مختلف را می‌بینیم و باید در فوتبال ایران روی این متدها تمرکز و کار کنیم. 

فارس: رویکرد فوتبال ایران بیشتر به مربیان‌ کروات و بعضا پرتغالی است، برای خارج شدن از این حالت سنتی بهتر است فوتبال ایران به کدام کشور مراجعه کند؟

در ده سال اخیر، دانش فوتبال اسپانیا به دنیا صادر شده و مربیان خوبی در کشورهای مختلف مانند انگلستان، ایتالیا و آمریکا داشته است. آن‌ها مربیان مشهوری هستند که نام‌دارترین آن‌ها گواردیولا است. مربیان زیادی از اسپانیا در لیگ‌های مختلف کار می‌کنند. فکر کنم متدهای فوتبال اسپانیا به فوتبال ایران ‌نزدیک باشد و می‌تواند کمک زیادی کند. یکی از مشکلات مردم اسپانیا این است که انگلیسی صحبت نمی‌کنند اما در ده سال اخیر، در این راه پیشرفت ‌کردند و به این ترتیب مربیان زیادی از اسپانیا خارج شدند تا در کشورهای مختلف کار کنند. البته قهرمانی اروپایی و جهانی اسپانیا هم در این اتفاق خیلی تاثیرگذار بود و همچنین عناوین زیاد رئال‌مادرید در اروپا.

فارس: وضعیت‌ گل‌گهر را در لیگ ایران چطور می‌بینید؟

ما سه ماه است که به این مجموعه اضافه شده‌ایم. این تیم مشکلات زیادی داشت. بعد از دوماه کار سخت، ما شروع به گرفتن ‌نتایج خوب کردیم. ضمن اینکه اضافه شدن بازیکنان جدید سطح تیم را بالاتر برد. ده بازی دیگر تا پایان فصل پیش رو داریم و باید تمرکز و سخت کار کنیم تا جایگاه خوبی در لیگ به دست بیاوریم.

فارس: و این هفته یک بازی مهم مقابل استقلال دارید.

همه بازی‌ها‌ خیلی سخت هستند با این‌حال ما به سه یا چهار برد نیاز داریم و من با اطمینان می‌گویم که برای برد به این بازی می‌رویم. شناخت خوبی از استقلال داریم، چون با وجود آنالیزهای خوب سعیداخباری همیشه اطلاعات خوبی در مورد حریفان داریم. استقلال حریف قدرتمندی است. آن‌ها بازیکنان خوبی در خط حمله مانند قائدی و دیاباته دارند. وینگرهای خوبی دارند. دروازه‌بان خوبی دارند و در مجموع تیم خوبی هستند. البته که یکی از بهترین تیم‌های ایران هستند اما اگر ما مانند مسابقات قبلی کار کنیم، شانس زیادی برای بردن استقلال داریم. 

فارس: در مورد رئال صحبت کردید‌. با توجه به علاقه شما به رئال و سابقه کار در لالیگا، فکر‌ می‌کنید چرا رئال در زمین همه کار می‌کند اما در گلزنی موفق نیست و امتیاز می‌دهد؟

در لالیگا رقابتی سخت، فشرده‌ و قوی وجود دارد. هر تیمی ممکن ‌است تیم‌های بالای جدول را شکست بدهد. ال‌کلاسیکوی هفته آینده نقش خیلی زیادی در تعیین قهرمان دارد. ما می‌توانیم یک‌ مسابقه خیلی خوب را بین دو تیم برتر جهان ببینیم. رئال مادرید در مسابقه قبلی خودش نمایش خوبی نداشت اما بارسا هم سه هفته قبل باخت بدی داد و باید ببینیم در مسابقه این‌ دو تیم چه اتفاقی می‌افتد. مربیان‌ نمی‌توانند به داخل زمین بروند و خودشان گل بزنند. مطمئن هستم زیدان و کادرش به سختی کار می‌کنند تا راه‌حل خوبی پیدا کنند. بعضی اوقات در فوتبال همه‌کار می‌کنید اما به گل نمی‌رسید. راه حل آن این است که به کارتان ادامه بدهید و امیدوارم نتایج خوب برای رئال از راه برسند.

فارس: با توجه به شیوع ویروس کرونا در ایران آیا این اتفاق شما را نگران کرده؟

نه، فقط در ایران نیست. در تمام دنیا این اتفاق افتاده، البته هنوز به اسپانیا نرسیده اما به ایتالیا رسیده و در کل ما باید از خودمان مراقبت کنیم تا از این‌ بیماری در امان باشیم.

انتهای پیام/ا

منبع: فارس

کلیدواژه: رئال مادرید فوتبال ایران اسپانیا فوتبال ایران گل گهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۵۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از شایعه تا واقعیت بمب خبری فوتبال ایران

به گزارش “ورزش سه”، در شرایطی که تلاش‌ها برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال با اولویت واگذاری پرسپولیس به یک نهاد  بانکی اوج گرفته بود، حالا خبر می‌رسد هیچ یک از دو بانک ملت و تجارت، علاقه‌ای به در اختیار گرفتن سهام پرسپولیس و استقلال ندارند و آن را زیان‌ده و برخلاف نظر سهامداران و مجامع خود می‌دانند.

در صورت قطعی‌شدن این شایعه، این چندمین تلاش سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری این دو باشگاه به یک نهاد مطمئن مالی است که به شکست منجر می‌شود. نکته جالب اینکه بعد از اخبار اولیه، فضای مجازی در نقد این تصمیم فرابخشی به نوعی برای این انتقال‌ها مزاحمت ایجاد می‌کند و از انجایی که شرکت‌های بزرگ علاقه دارند در فضای دور از هیاهو به کار خود ادامه بدهند، از اقدام برای خرید دو باشگاه  منصرف می‌شوند.

این خبر هنوز تایید نشده و ظاهرا مذاکرات بین طرفین در جریان است اما آنچه مشخص است کاهش تمایل اولیه این دو بانک برای نقش آفرینی در حوزه فوتبال ایران است.

اهمیت این موضوع به این دلیل است که مالکیت پرسپولیس و استقلال باید تا روز یازدهم فروردین  از یکدیگر تفکیک شود و گفته می‌شد که بانک ملت در این روز رسما مالکیت پرسپولیس را برعهده خواهد گرفت.

به همین دلیل عدم تمایل آنها در فاصله ۷۲ ساعت تا پایان مهلت ای اف سی، کابوس جدید هواداران این دو تیم برای حذف آنها از لیگ نخبگان و قهرمانان آسیا خواهد بود.

دیگر خبرها

  • نبیل باهویی: بدون شک پرسپولیس قهرمان می‌شود؛ از خورشت بادمجان خیلی خوشم آمد!
  • از شایعه تا واقعیت بمب خبری فوتبال ایران
  • مثل اسپانیا نمی‌توانیم جوانگرایی کنیم/ استقلال حق داشت از حسینی دفاع کند
  • کروس: بردن بازی‌های دوستانه فایده خاصی ندارد!
  • قلعه نویی: زمین چمن مصنوعی نقطه تاریک بازی ایران و ترکمنستان بود
  • قلعه نویی: زمین چمن مصنوعی نقطه تاریک بازی بود
  • قلعه نویی: زمین چمن مصنوعی نقطه تاریک این بازی بود؛ امیدوارم فیفا به این موضوع ورود کند
  • شکایت دوباره قلعه‌نویی از چمن مصنوعی عشق‌آباد
  • پس از پرسپولیس، حالا استقلال/ سفر ساره و دخترش به پاریس!
  • شانس کم نویر برای بازی در دِرکلاسیکر