Web Analytics Made Easy - Statcounter

سابریست تیم ملی کشورمان با تأکید بر عزم راسخ ملی پوشان برای تاریخ‌سازی در المپیک توکیو گفت: در دو رویداد جهانی کرواسی و مجارستان برای بهبود جایگاهمان در رنکینگ جهانی رقابت می‌کنیم.

محمد رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به کسب سهمیه المپیک توکیو ۲۰۲۰ اظهار کرد: تیم ملی اسلحه سابر در سال گذشته موفق شد در رویدادهای جهانی با کسب امتیازات لازم قاطعانه بر صدر قاره کهن و پنج رنکینگ جهان ایستاده و بالاتر از چین و ژاپن به‌عنوان تیم نخست آسیا به المپیک راه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دو رویداد جهانی برای کسب سهمیه المپیک پیش از آغاز این رقابت‌ها باقی‌مانده، افزود: تیم ملی اسلحه سابر برای نخستین بار در تاریخ شمشیربازی با چهار سهمیه کامل تیمی به المپیک راه پیداکرده و سه سهمیه انفرادی نیز کسب کرده است؛ در دو مسابقه جهانی کرواسی و مجارستان برای بهبود رنکینگمان حضور پیداکرده و با تمام توان رقابت می‌کنیم.

عضو گیلانی تیم ملی اسلحه سابر با تأکید بر نقش بارز پیمان فخری در موفقیت سابریست‌های ایرانی تصریح کرد: در جام جهانی لهستان تیم‌های قدری نظیر ژاپن، چین و مجارستان را شکست داده و قدرتمان را به رخ کشیدیم.

رهبری با بیان اینکه تیم ملی برای تاریخ‌سازی در المپیک توکیو حاضر می‌شود، گفت: سابریست‌های ایرانی در اوج دوران ورزشی خود به سر برده و امید زیادی برای کسب نشان در اسلحه سابر تیمی و انفرادی داریم.

وی با اشاره به برپایی اردوی ۱۰ روزه در ورشوی لهستان با حضور کشورهای ایران، لهستان، چین و سنگاپور بیان کرد: رقابت‌های جهانی ایتالیا به دلیل شیوع ویروس کرونا در این کشور لغو شده و در کرواسی برگزار می‌شود؛ پس از اتمام اردوی ۱۰ روزه لهستان به کرواسی اعزام‌شده و برای ارتقای رنکینگمان مسابقه می‌دهیم.

به گزارش فارس، تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر کشورمان با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاک‌دامن، محمد رهبری و محمد فتوحی و هدایت پیمان فخری با کسب مقام پنجم تیمی رقابت‌های جهانی لهستان برای نخستین بار در تاریخ شمشیربازی سهمیه کامل تیمی با چهار بازیکن و سه سهمیه انفرادی رقابت‌های المپیک توکیو را کسب کرد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد رهبری ملی پوش سابر المپیک توکیو جام جهانی لهستان المپیک توکیو اسلحه سابر تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۶۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک

به گزارش همشهری انلاین محمدرضا گرایی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک برای دومین حضور پیاپی در المپیک باید از سد پدیده کشتی فرنگی ایران عبور کند.

سعید اسماعیلی ستاره ۲۰ ساله کشتی فرنگی ایران و دارنده مدال‌های طلای نوجوانان و جوانان جهان، چند روز پیش در مسابقات بزرگسالان قهرمانی آسیا نیز با اقتدار بر سکوی نخست ایستاد و مدال طلای آسیا را از آن خود کرد.

طبق شنیده‌ها کادر فنی تیم ملی برای انتخاب دشوار خود در وزن ۶۷ کیلوگرم و انتخاب نماینده اعزامی ایران به المپیک پاریس، قصد دارد گرایی و اسماعیلی را به تورنمنت رنکینگ مجارستان که خرداد امسال در بوداپست برگزار می‌شود،‌ اعزام کنند تا در نهایت با توجه به نتایج به دست آمده یا مبارزه رو در رو نسبت به انتخاب ملی‌پوش اعزامی ایران به المپیک از میان گرایی و اسماعیلی اقدام کند.

توانایی‌های فنی اسماعیلی در حدی است که برخی کارشناسان و تصمیم‌گیران فنی او را فنی ترین فرنگی‌کارد ایران بعد از دوران طلایی حمید سوریان می‌دانند.

از سوی دیگر گرایی نیز هر چند طی یکی دو سال اخیر از دوران اوج خود فاصله گرفته و با مشکل کاهش وزن نیز روبرو است، اما نمی‌توان به سادگی از کنار شایستگی و تجربه او گذشت.

کد خبر 846625 برچسب‌ها ویژه ورزشی کشتی

دیگر خبرها

  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک
  • سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک؛وضعیت اضطراری
  • بررسی وضعیت دوومیدانی‌کاران ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم 
  • اعزام شمشیربازان ایران به رقابت‌های زون آسیا و انتخابی المپیک 
  • اولین سهمیه تاریخ ورزش بانوان آذربایجان‌غربی چگونه مطرح و به المپیک رسید / استقبال از بدو ورود به ارومیه
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • ورزشکار گلستانی راهی المپیک شد/ تاریخ‌سازی مهدی الفتی در ژیمناستیک
  • کسی فکر نمی‌کرد به سهمیه المپیک برسیم/ ژیمناستیک به خودباوری رسید