Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور غلامی در پاسخ به سئوای درباره وضعیت دانشجویان دانشگاه های ۱۲  استان تحت نظر و آمار دانشجویانی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، گفت: فعلاً که دانشگاهها تعطیل هستند و آمار و اطلاعات بیماران هم باید توسط وزارت بهداشت اعلام شود.  

اخبار اجتماعی - وی ادامه داد: چونکه ما تستی انجام نمی‌دهیم آماری هم نمی توانیم اعلام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم افزود: انشاالله که همه مردم عزیز سلامت باشند و به زودی از این فضای نگرانی خارج شویم.

 بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت. براساس آمار وزارت بهداشت تاکنون ۱۲ نفر در ایران بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند. امروز نیز اعلام شد یکی از تست های کرونای یکی از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی مثبت اعلام شده است.

برهمین اساس معاون آموزشی وزارت علوم در نامه ای به دانشگاه ها با توجه به شیوع ویروس کرونا در برخی مناطق کشور و لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در مواجهه با این بیماری در سطح دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از دانشگاه ها درخواست کرد با تخلیه خوابگاه‌ها، غداخوری‌ها و دیگر فضاهای عمومی و مشترک نسبت به انجام اقدامات لازم بهداشتی و ضدعفونی این فضاها انجام شود.

وزیر علوم نیز با هدف آگاه سازی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مراکز دانشگاهی، بخشنامه ۲۱ بندی را  به دانشگاه ها ابلاغ کرد، دانشگاه های استان تهران نیز تقریبا همه خوابگاه های دانشجویی را تخلیه کردند و برخی از دانشگاه ها تا پایان سال دروس خود را به صورت الکترونیکی ارائه خواهند داد.

همچنین برای تسهیل خروج دانشجویان خارجی از کشوز نیز سازمان امور دانشجویان وزارت علوم روز گذشته اعلام کرد، این دانشجویان می‌توانند بدون نیاز به اخذ جواز خروج و مراجعت کشور را برای سپری کردن تعطیلات ترک کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اخبار اجتماعی ویروس کرونا وزارت بهداشت ویروس ویروس کرونا کرونا ویروس دانشجویان مبتلا به کرونا دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۶۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند

مهران محسنی سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: این دانشجویان از اتباع کشورهای پاکستان، هند و لبنان هستند که به منظور ادامه تحصیل در رشته‌ پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت‌نام کردند.

سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود:هم اکنون با احتساب دانشجویان جدید، ۱۲۵ دانشجوی بین‌الملل در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
وی گفت: امیدواریم این دانشجویان در طول تحصیل، سفیران خوبی از سوی کشور خود در ایران باشند و در پایان دوره نیز خاطرات خوب و به یاد ماندنی‌ از ایران به همراه خود ببرند.

این مسوول اضافه کرد: دانشجویان خارجی پس از فراغت از تحصیل و بازگشت به کشورشان معمولا ارتباط خود را با دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اند حفظ می کنند و به عنوان سفیران فرهنگی ایران، تمدن و آداب و رسوم ما را به هموطنان خود معرفی می‌نمایند.

وی خاطرنشان کرد: ارتباطات بین‌المللی موجب تبادل دانشجو و استاد و منجر به ارتقای آموزش در دانشگاه‌ها می‌شود.

این مسوول گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ظرفیت ها و زیرساخت های لازم و اساتید توانمند برای جذب دانشجویان خارجی برخوردار است و باید از این ظرفیت‌ها برای رسیدن به اهداف کشور در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران/ زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • استفاده از کمکهای مشورتی والدین دانشجویان برای پیشبرد اهداف وزارت