Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@18:21:39 GMT

پافشاری آمریکا بر تشدید تحریم‌ها علیه ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۶۴۸۹

پافشاری آمریکا بر تشدید تحریم‌ها علیه ونزوئلا

الیوت آبرامز نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ونزوئلا روز گذشته(دوشنبه) در گفت وگو با رسانه های غربی تصریح کرد که دولت ترامپ تصمیم گرفته تحریم ها علیه بخش نفتی ونزوئلا را تشدید کند و در تنبیه افراد و شرکت هایی که این تحریم ها را نقض کنند، اقدامات سختگیرانه تری را در پیش خواهد گرفت.

از اواسط سال ۲۰۱۸ میلادی آمریکا دور جدیدی از تشدید تحریم هاعلیه ونزوئلا را در دستورکار قرار داد اما این تحریم ها تاثیری در پیشبرد هدف اصلی واشنگتن در براندازی دولت نیکلاس مادورو نداشته و فقط وضعیت اقتصادی این کشور منطقه آمریکای لاتین و مردمش را در شرایط اسفناکی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمان آغاز دور جدید تحریم های نفتی دولت ترامپ علیه ونزوئلا، شماری از مشتریان نفت ونزوئلا از جمله چین و هند از این تحریم ها تبعیت نکرده و از ونزوئلا نفت وارد کردند.

در این راستا دولت ترامپ چند روز پیش تصمیم گرفت شرکت های را که همچنان مراداوات نفتی با شرکت دولتی نفتی ونزوئلا دارد، تحریم کند که شرکت روس نفت یکی از انها بوده تا روسیه در کاهش تبادلاتش با ونزوئلا تحت فشار قرار بگیرد.

در همین حال الیوت آبرامز خاطر نشان کرد که همزمان با تصمیم کاخ سفید برای تنبیه مشتریان نفت ونزوئلا به ویژه کشورهای آسیایی و واسطه‌هایی که به انتقال نفت ونزوئلا کمک می کنند، تحریم های بیشتری علیه کاراکاس اعمال خواهد شد.

وی افزود: رئیس جمهوری آمریکا اخیرا تصمیم گرفت که مواضع شدیدتری را در مورد بخش نفتی ونزوئلا در پیش بگیریم. به افرادی که در روند تبادلات نفتی به ونزوئلا کمک می کنند، هشدار می دهیم.

این مقام آمریکایی تاکید کرد که واشنگتن در این راستا فقط بر حمایت های روسیه از ونزوئلا تمرکز ندارد و همه افراد و شرکت هایی را که به این زنجیره حمایتی پیوسته اند، هدف قرار می دهد.

آبرامز گفت که شرکت های چینی نیز هدف این تحریم ها هستند.

تحریم های شدید واشنگتن علیه صنعت نفت ونزوئلا یکی از دلایل بحران شدید اقتصادی در این کشور بوده و آسیب جدی به این بخش زده است. با این حال دولت کاراکاس در چند ماه اخیر استراتژی هایی را برای مقابله با این تحریم ها با هدف ایجاد ثبات در تولید نفت خام و به دنبال آن صادرات در دستورکار قرار داده است.

دولت ترامپ در حالی همچنان تشدید تحریم و فشارها علیه ونزوئلا را در دستورکار قرار داده که تارنمای شبکه تله سور گزارش داد در جدیدترین نظرسنجی انجام شده در ونزوئلا مشخص شد که بیش از ۸۰ درصد از مردم ونزوئلا با این تحریم ها علیه کشورش از سوی واشنگتن مخالف هستند.

این نظرسنجی جدید مرکز هینتراکلس همچنین نشان داد، ۸۴ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که بیشترین تاثیر تحریم های آمریکا بر شهروندان ونزوئلایی ها بوده و ۱۵ درصد بیشترین تاثیر را بر دولت و شرکت ها عنوان کرده اند.

در ادامه این نظرسنجی عنوان شد که ۸۳ درصد مردم آمریکای جنوبی با مداخله نظامی برای کنار گذاشتن نیکلاس مادورو از قدرت مخالف هستند و ۷۵ درصد گفت وگو را بهترین اهرم برای حل و فصل بحران میان دولت کاراکاس و مخالفان خوانده اند.

ونزوئلا به عنوان یکی از اعضای اصلی و مهم اوپک، اکنون با شرایط سخت اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند. این کشور از سال ۲۰۱۸ به دنبال تورم شدید، کمبود مواد غذایی و دارو و تحریم‌های شدید آمریکا با بدترین چالش‌های اقتصادی روبرو است. این کشور منطقه آمریکای لاتین مدتهاست با تحریم‌های نفتی آمریکا و هم‌پیمانانش مواجه بوده که کاهش چشمگیر صادرات نفتی را برای این کشور به دنبال داشته است. ونزوئلا همچنان به دنبال افزایش تولید و صادراتش با هدف در اختیار گرفتن نقدینگی بیشتر است.

براساس گزارش‌ها، تولید نفت خام ونزوئلا پس از چند ماه کاهش دائم، اندکی افزایش یافته است. براساس اطلاعات شرکت نفتی دولتی ونزوئلا، در ماه اکتبر(مهر-آبان) ۳۳ محموله نفت خام و فرآورده‌های پالایش شده صادر شده که میانگین روزانه آن ۸۱۲ هزار و ۷۷۵ بشکه و ۳.۷ درصد پایین‌تر از میزان ماه پیش از آن (سپتامبر) و کمتر از یک میلیون و ۱۳۰ هزار بشکه در روز در ژوئن بوده که بالاترین میزان در سال گذشته میلادی به شمار می‌رود.

آمریکا پس از مراسم تحلیف مادورو برای دور دوم ریاست جمهوری، او را "غاصب قدرت" خواند و اعلام کرد که دیگر مادورو را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت نمی‌شناسد. پس از آنکه «خوان گوایدو» رئیس مجلس ملی ونزوئلا در ۲۸ ژانویه (۸ بهمن ماه ۹۷) خود را رئیس جمهوری موقت این کشور اعلام کرد، واشنگتن بلافاصله او را به رسمیت شناخت. بیش از ۵۰ کشور دیگر با پیروی از آمریکا گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا شناسایی کرده و خواستار برگزاری انتخابات جدید شدند.

برچسب‌ها دونالد ترامپ نفت نیکلاس مادورو ونزوئلا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ نفت نیکلاس مادورو ونزوئلا دونالد ترامپ نفت نیکلاس مادورو ونزوئلا علیه ونزوئلا تحریم ها رئیس جمهوری نفت ونزوئلا دولت ترامپ شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۶۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش چین به اتهامات آمریکا و انگلیس

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پکن؛ چین با انتقاد شدید از آمریکا و انگلیس برای اعمال تحریم علیه نهاد‌های چینی به دلیل "حملات سایبری" این اتهامات را بی اساس دانست و این حرکت به رهبری ایالات متحده را دستکاری سیاسی توصیف کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین 
کارشناس و پژوهشگر
روزنامه نگار و تحلیلگر مسائل شرق آسیا

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری در پکن گفت چین قاطعانه مخالف هر گونه حمله سایبری است و متعهد به تقویت همکاری با کشور‌های دیگر از طریق کانال‌هایی مانند گفتگوی دوجانبه یا همکاری قضایی بر اساس احترام متقابل، برابری و منافع متقابل برای پاسخ مشترک به تهدیدات امنیت سایبری است.
وی خاطرنشان کرد اکنون همراه با بریتانیا، ایالات متحده به اصطلاح "حملات سایبری چین" را تحریک می‌کند و حتی تحریم‌های یکجانبه بی اساس علیه چین را راه اندازی می‌کند. چین قاطعانه با این موضوع مخالف است، ما به شدت با امریکا و طرف‌های ذیربط مخالفت کرده ایم و اقدامات لازم را برای حفاظت از حقوق و منافع قانونی خود انجام خواهیم داد.»
کارشناسان نیز می‌گویند مؤسسات امنیت سایبری چین مجموعه‌ای از گزارش‌ها را در مورد حملات سایبری دولت امریکا به چین و سایر کشور‌ها منتشر کرده اند. با این حال، دولت ایالات متحده به طور مداوم چشم خود را بر این گزارش‌ها بسته است. "
سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت ما از ایالات متحده می‌خواهیم که در فضای مجازی یک رویکرد مسئولانه اتخاذ کند و ترفند‌های خود را متوقف کند. 
اقدامات آمریکا و انگلیس برای افزایش به اصطلاح حملات سایبری چین و اعمال تحریم علیه افراد و نهاد‌های چینی صرفا دستکاری سیاسی است. ما از امریکا و انگلیس میخواهیم که سیاسی کردن مسائل امنیت سایبری و همچنین لکه دار کردن و اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه چین را متوقف کنند و به تجاوز سایبری خود علیه چین پایان دهند.

 

دیگر خبرها

  • واکنش چین به اتهامات آمریکا و انگلیس
  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران
  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه حماس
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه حماس
  • پالایشگاه‌های هندی نفت بیشتری از آمریکا می‌خرند
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین