Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تولیدکننده گفت: دستگاه تمام اتوماتیک تولید قطعات بتنی همچون بلوک، جدول و سنگ فرش‌های خیابانی به دست متخصصان از ۱۷ سال پیش (از سال ۱۳۸۱) در کشور ساخته شده است. ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴ اقتصادی صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم، ابوالفضل انتظاری بومی سازی دستگاه تمام اتوماتیک تولید قطعات بتنی در سال 98 را که یکی از تولیدکنندگان مطرح کرده بود رد کرد و گفت: این دستگاه 17 سال پیش در کشور به شماره 1306 ثبت اختراع و تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این تولیدکننده ، ادعای بومی سازی دستگاه تولید قطعات بتنی آنهم در سال 1398 واقعیت ندارد چراکه  از سال 1381 توسط شرکت های پیشگام در این عرصه مانند ماشین سازی سبلان برق تبریز، ماشین سازی پارسیان تبریز و تکنو بلوک تهران و شرکت های دیگر ایرانی تولید و در حال بهره برداری است.

براساس برآوردها قیمت نمونه‌های خارجی این طرح چهار میلیارد تومان است.

 انتهای پیام/

 

R1012125/P/S7,78/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تولید قطعات بتنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۶۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد

ارسلان مالکی معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه  همکاری دستگاه ها برای اختصاص اراضی در قالب طرح جهش تولید مسکن یکی از مهم ترین اقدامات در راستای تقویت و تسریع اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن است گفت: طبق قانون طرح جهش تولید مسکن باید تمامی دستگاه ها اقدام به عرضه زمین به وزارت راه و شهرسازی کنند که در حال حاضر برخی از دستگاه ها همکاری لازم را انجام دادند و طبق آخرین آمارها وزارت جهاد کشاورزی بیشترین  زمین را به پروژه های نهضت ملی مسکن عرضه کرده است.

وی افزود: در حال حاضر طبرق آخرین جلساتی که با دستگاه های مختلف از جمله وزارت نفت داشته ایم تفاهم‌نامه مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت منعقد شده و  نمایندگان وزارت نفت اراضی مازاد متعلق به این وزارت‌خانه را در استان‌های خوزستان، قم، قزوین، کردستان، کرمانشاه، سمنان، مرکزی، بوشهر و هرمزگان را به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی کردند.

مالکی با بیان اینکه  در قالب این تفاهم نامه  تولید و عرضه حداقل ۸۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است گفت:  سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شده است که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • در ساخت و تعمیر کشتی به خودکفایی رسیده ایم
  • ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد
  • ساخت و بازسازی ۴۲۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • ساخت و بازسازی 42۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • پنج دهه تلاش، 14 هزار نفر اشتغال و تولید سالانه 58 میلیون قطعه خودرو در کروز
  • بومی سازی بیش از ۴ هزار قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • فرآیند ساخت یک مینی نیروگاه برق آبی ۲۳۰ ولتی با سیمان و آجر (فیلم)
  • ساخت کیت انتقال ژن با پایه کربنی در کشور
  • تداوم احداث کانال بتنی مسیر خیابان‌های آبشناسان- شهید پیام-متین و زنبق
  • شکست انحصار آمریکا با ساخت کیت «انتقال ژن» توسط فناوران ایرانی