Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- کاهش تقاضا برای محصولات بسیاری از شرکت‌ها به دلیل ویروس کرونا، به نگرانی‌ها از کاهش تولید و رکود در بازارهای جهانی دامن زده است.
به گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری آریا، به نقل از رویترز، روز گذشته شاخص بورس‌های بزرگ جهان و قیمت نفت به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در خارج از مرزهای چین سقوط کرد. سازمان بهداشت جهانی نیز از «جهش ناگهانی» در شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران، ایتالیا و کره جنوبی «عمیقا» ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قیمت نفت شاخص برنت روز دوشنبه با افتی 5.33 درصدی به 55 دلار و 38 سنت سقوط کرد.
همچنین روز دوشنبه شاخص سه بورس عظیم آمریکا داو جونز 3.27 درصد، نزدک 3.62 درصد و «اس‌ اند پی 500» حدود 3.53 درصد سقوط را نسبت به روز جمعه، آخرین روز فعالیت این بازارها در هفته گذشته تجربه کرد.
شرکت مایکروسافت با افت ارزش سهام 4.19 درصدی و اپل با افت ارزش سهام 4.36 درصدی مواجه شده است. از یک هفته ارزش گذشته سهام این غول‌های آمریکایی به صورت متوالی در حال کاهش است.
افت شاخص بورس و ارزش سهام شرکت‌ها تنها منحصر به غرب نبوده است. شاخص سهام بورس کره جنوبی نسبت به روز جمعه 3.87 درصد کاهش یافت. شمار مبتلایان به کرونا ویروس در این کشور به بالای 800 نفر افزایش یافته است.
در ایتالیا که شمار مبتلایان به کرونا از 200 نفر فراتر رفته، شاخص سهام بازار بورس 4.43 درصد سقوط کرده است.
کاهش تقاضا برای محصولات بسیاری از شرکت‌ها به خاطر ویروس کرونا به نگرانی‌ها از کاهش تولید و رکود در بازارهای جهانی دامن زده است. ژاپن و آلمان از هم اکنون صدای زنگ‌های هشدار برای رکود اقتصادی کشورشان را به صدا درآورده‌اند.
در همین زمینه صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده حتی اگر ویروس کرونا در همین سطح بماند و مهار آن نیز در آینده نزدیک اتفاق بیفتد، حدود یک دهم درصد از رشد اقتصادی جهان را خواهد کاست و اگر گسترش یابد و تاثیر آن هم طولانی‌مدت شود، سطح زیان به مراتب بیشتر خواهد شد.

کاهش چشمگیر بازار‌های بورس چین
بازار‌های بورس چین در آغاز معاملات روز سه شنبه کاهش چشمگیری یافت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از هنگ کنگ، یک روز پس از ریزش بورس‌های جهان به علت شیوع سریع ویروس کرونا در سراسر جهان، بازار‌های بورس چین هم در آغاز معاملات امروز کاهش قابل توجهی یافت.
بر این اساس، شاخص بورس شانگ‌های در آغاز معاملات امروز با 1/62 درصد کاهش، به دوهزار و 982 ممیز هفت صدم (2982/07) واحد رسید.
در بورس شنژن هم شاخص ترکیبی 2/09 درصد ریزش داشت و به یک هزار و 893 ممیز یک صدم (1893/01) واحد رسید.
در اولین معاملات بورس هنگ کنگ نیز شاخص هانگ سنگ با 0/37 درصد افت به 26 هزار و 722 ممیز 39 (26722/39) واحد کاهش یافت.
خبر دیگر اینکه؛
خبرگزاری رویترز گزارش داد: وزارت بهداشت عراق ورود مسافران از تایلند، کره جنوبی، ژاپن، ایتالیا و سنگاپور را ممنوع کرد.

کرونا منجر به سقوط بیش از هزار واحدی سهام آمریکا شده است
درحالی که رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که کرونا در آمریکا همچنان تحت کنترل است، نگرانی از موارد جدید ابتلا به این ویروس منجر به سقوط سهام ایالات متحده از بیش از 1000 واحدی شد و این نگرانی را ایجاد می‌کند که شیوع این بیماری می‌تواند مانع رشد اقتصادی جهانی شود.
خبرگزاری اسپوتنیک از واشنگتن گزارش داد، دونالد ترامپ در پیام (توئیتری) اعلام کرد که ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا بسیار زیاد تحت کنترل است. ترامپ از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا و سازمان بهداشت جهانی بخاطر تلاش بسیار سخت و هوشمندانه در جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا که منشا آن از شهر ووهان چین بوده است، و جلوگیری از تبدیل شدن به تهدید جهانی قدردانی کرد.
رئیس جمهور آمریکا در این پیام گفت: مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا و بهداشت جهانی بسیار سخت و هوشمندانه کار کرده اند. از نظر من وضعیت بازار سهام بسیار خوب خواهد شد!.
این اظهارات درحالی است که با ثبت موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا توسط مقامات بهداشتی، سهام ایالات متحده در روز دوشنبه به شدت افت کرد و بیش از 1000 واحد کاهش یافت. موارد جدید ابتلا به این ویروس به سرعت این ترس را برانگیخته است که گسترش ویروس باعث کاهش سرعت اقتصاد جهانی می‌شود.
شاخص متوسط صنعتی داو جونز کاهش یافت و در 1.031.61 واحد بسته شد. شاخص اس اند پی 500 نیز تا 111.86 واحد کاهش یافت شاخص نزدک نیز تا 355.31 واحد کاهش یافت.
کاخ سفید در حال آماده سازی یک درخواست فوری بودجه برای رسیدگی به شیوع ویروس وهان است. وزارت بهداشت و خدمات انسانی نیز به دنبال انتقال بیش از 130 میلیون دلار از دیگر حساب‌های این مرکز برای مقابله با ویروس کرونا است.
پولیتیکو روز سه شنبه گزارش داد که دولت ترامپ در حال درخواست مبلغ 2.5 میلیارد دلاری از کنگره برای مبارزه با ویروس کرونا است.
ویروس کرونا تاکنون به 29 کشور و سرزمین خارج از چین سرایت کرده است و طبق گزارش‌ها بیش از 79 هزار نفر به این ویروس مبتلا شده اند و بیش از 2600 نفر نیز مرده اند.

افت شدید شاخص سهام بورس آمریکا، اروپا و آسیا
با شیوع ویروس کرونا در اکثر کشور‌های جهان به ویژه کشور‌های مختلف اروپایی و آسیایی، شاخص سهام در این قاره ها به شدت افت کرد.
 
افت شدید بورس نیویورک
ترس از افزایش شیوع « ویروس کرونا » در چین و برخی دیگر از کشورهای جهان و پیامدهای منفی که این بیماری برای اقتصادها و بازارهای مالی جهان در پی دارد باعث شد شاخص کل سهام ‏بورس ‏نیویورک شامل شاخص سهام صنعتی داو ‏جونز‏، شاخص سهام نزدک و شاخص سهام استاندارد اند ‏پورز 500‏، در معاملات روز دوشنبه کاهش یابد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، شاخص میانگین شاخص سهام صنعتی داو ‏جونز، یکی ‏از سه شاخص عملکرد بورس ‏اوراق ‏بهادار نیویورک در آغاز معاملات امروز سه و 12 صدم درصد کاهش یافت. شاخص سهام نزدک نیز در معاملات امروز یک وشش دهم درصد نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین‏، کاهش یافت.
 
افت شدید بورس پاریس
به علت افزایش نگرانی از پیامدهای شیوع « ویروس کرونا » در چین و برخی دیگر از کشورهای جهان ،‌شاخص کل سهام بورس ‏‏پاریس در پایان ‏معاملات ‏روز دوشنبه به شدت کاهش یافت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، شاخص سهام بورس ‏‏پاریس(‏CAC ‎‎40‎‏) در پایان ‏معاملات ‏امروز با ‏‏ چهار و شش صدم درصد کاهش ‏نسبت به ‏پایان ‏معاملات روز ‏کاری پیشین، به پنج هزار و 785 واحد رسید.
حجم معاملات معاملات داد و ستد شده در معاملات امروز این بورس به سه میلیارد و 900 میلیون یورو رسید.
 
کاهش بازارهای مالی و بورس آسیا
در بازار‌های آسیایی، شاخص کل سهام بورس کره جنوبی (Kospi) در بازار بورس سئول، در پایان معاملات امروز سه و 87 صدم درصد کاهش یافت. شاخص کل سهام بورس استرالیا (ASX 200) هم در پایان معاملات امروز، دو و 25 صدم درصد کاهش یافت.
در چین میانگین ارزش شاخص سهام سی اس آی 300‏ (CSI 300 Index) ‏، یکی ‏از شاخص اصلی عملکرد بورس اوراق بهادار بورس ‏شنژن و شانگ‌های که از فهرستی متشکل از سهام 300 شرکت بزرگ ‏چینی از نظر ارزش بازاری تشکیل شده است چهار دهم درصد کاهش یافت.
ارزش شاخص سهام مرکب هنگ سنگ Hang Seng، یکی از شاخص‌های عملکرد بورس اوراق بهادار هنگ کنگ، نیز در پایان معاملات امروز یک و هشت صدم درصد کاهش یافت.
قیمت نفت نیز در معاملات امروز بیش سه درصد در معاملات امروز کاهش یافت.
 
افت شدید شاخص سهام کل بورس سوییس
در پی افزایش شیوع ویروس کرونا در چین و جهان و پیامد‌های منفی آن بر اقتصاد جهان، شاخص سهام کل بورس سوییس به شدت کاهش پیدا کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از زوریخ، شاخص کل سهام بورس سوییس در معاملات روز دوشنبه بیش از سه درصد کاهش یافت. همه بورس‌های اروپایی در معاملات امروز شاخص شان سقوط کرد.
ارزش شاخص سهام "اس ام ‏آی" (SMI) ‏، ‏یکی از سه ‏شاخص عملکرد بورس ‏‏اوراق ‏بهادار سوییس، در معاملات ‏امروز با سه و 33 صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین به ده هزار و 740 واحد رسید.
 
افت شدید شاخص سهام بورس لندن
در پی افزایش شیوع ویروس کرونا و پیامد‌های منفی آن بر اقتصاد جهان، شاخص سهام بورس لندن به شدت کاهش یافت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، شاخص سهام بورس ‏فوتسی 100 ‏‏لندن (FTSE ‎‎‎100) هم که ‏‏در آن در هر ‏‏روز ‏کاری سهام 100 ‏‏شرکت ‏مهم و ‏بزرگ ‏‏‏‏انگلیس، ارزشگذاری و ‏خرید ‏و ‏فروش ‏‏می‌شود امروز بیش از سه درصد نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین کاهش یافت.
چین کرونا را بزرگترین وضعیت اضطراری بهداشتی از سال 1949 تاکنون اعلام کرده است.
 
افت شدید شاخص سهام بورس مادرید
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مادرید، در پی افزایش نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا و پیامد‌های منفی آن بر اقتصاد جهان، شاخص سهام بورس مادرید بیش از سه درصد کاهش یافت. شاخص سهام بورس مادرید Ibex 35 در معاملات امروز با سه درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین به 9 هزار و 589 واحد رسید.
 
شاخص بورس آلمان به شدت کاهش یافت
با افزایش نگرانی‌ها درباره شیوع ویروس کرونا و پیامد‌های منفی آن بر رشد اقتصادی جهان، شاخص سهام بازار بورس ‏فرانکفورت ‏آلمان در معاملات امروز به شدت کاهش یافت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از فرانکفورت، شاخص سهام بازار بورس ‏فرانکفورت ‏آلمان (Dax) هم که سهام شرکت‌های مهم صادراتی این کشور درآن در هر روز کاری ارزشگذاری و خرید و فروش می‌شود سه و 21 صدم درصد نسبت به همین مدت زمان در معاملات روز کاری پیشین کاهش یافت.
شاخص سهام بازار بورس ‏فرانکفورت ‏آلمان در معاملات امروز با 436 واحد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین به 13 هزار و 142 واحد رسید.
 
شاخص سهام بورس میلان ایتالیا کاهش یافت
به گزارش خبرگزاری فرانسه از میلان، شاخص سهام بورس میلان ایتالیا چهار و 17 صدم درصد به علت نگرانی از پیامد‌های شیوع ویروس کرونا کاهش یافت.
 
کاهش شاخص سهام بورس ‏استاکس 600
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، شاخص سهام بورس ‏استاکس 600 (Stoxx 600) ‏ ‎‏ هم ‏‏که در آن در هر روز ‏کاری سهام 600 شرکت ‏بزرگ ‏منطقه یورو ‏ارزشگذاری ‏و خرید و ‏فروش می‌شود یک و نیم درصد کاهش یافت. ارزش شاخص سهام بورس ‏‏پاریس (‏CAC ‎‎40‎‏) در ‏معاملات ‏امروز دو و 55 صدم درصد کاهش یافت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا اقتصاد جهان گزارش خبرگزاری فرانسه شاخص سهام بازار بورس افت شدید شاخص سهام صدم درصد کاهش یافت شاخص کل سهام بورس معاملات امروز شیوع ویروس کرونا شدت کاهش یافت آغاز معاملات شاخص سهام بورس ارزش شاخص سهام واحد کاهش یافت ویروس کرونا عملکرد بورس اقتصاد جهان روز دوشنبه واحد رسید نگرانی ها کره جنوبی شاخص بورس شرکت ها سه درصد روز سه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۶۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) با افت ۳۳۹۰ واحدی به ۲,۳۱۳,۴۱۳.۰۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۱۸۴.۱۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین طی ۵۷,۹۱۰ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۶۹۵.۵۳ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۹۱۳,۰۳۲.۷۹۶ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6086078 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی
  • محرک جدید بورس
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • چه بر سر طبقه متوسط آمد؟
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس