Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید آذری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره درخواست بسیاری از اهالی فوتبال برای تعطیلی مسابقات لیگ برتر به خاطر شیوع ویروس کرونا و مقاومت هایی که به خاطر منافع تیم ملی صورت می گیرد، گفت: باید از هرکسی که می گوید به خاطر منافع ملی لیگ فوتبال برگزار شود حتی بدون تماشاگر، شک کرد. منافع ملی در فوتبال مهمتر است یا جان آدم ها؟ می خواهیم صد سال فوتبال نباشد! منافع ملی در فوتبال وقتی معنا پیدا می کند مردم سلامت باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلامت یک ملت به خاطر این ویروس به خطر بیافتد که منافع فوتبال تامین شود؟

آقای روحانی! فوتبال را تعطیل کنید
وی ادامه داد: اگر بازی پرسپولیس و سپاهان برگزار نمی شد، دنیا به آخر می رسید و آیا این همه حاشیه شکل می گرفت؟ از آقای روحانی رئیس جمهور ایران و وزیر ورزش و جوانان خواهش می کنم این فوتبال را تعطیل کنند. از هرکسی که در فدراسیون قبولش دارند خواهش می کنم لیگ تعطیل شود. مردم گناه دارند. مگر فوتبال برای مردم نیست؟ تعطیلی لیگ خواست مردم است.

اساسنامه فدراسیون فوتبال سراپا ایراد است
مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان که یکی از منتقدان اساسنامه فدراسیون فوتبال است، درباره جمع کردن ۱۰ امضا و ارائه درخواست برای اصلاح اساسنامه، تاکید کرد: اساسنامه فدراسیون سراپا ایراد است. با امضای ۱۰  عضو مجمع که آنرا گرفته ایم، مجمع موظف است در اولین جلسه خود اصلاح اساسنامه را در دستور کار بگذارد. همین اساسنامه «نیم بند» فعلی می گوید با امضای ۱۰ عضو، مجمع موظف است رسیدگی کند.

وزارت اعلام کرد انتخابات با اساسنامه جدید برگزار نشود
آذری افزود: یکسری حقایق در فوتبال ما پنهان می ماند. حدود دو ماه پیش فدراسیون فوتبال نامه ای به وزارت ورزش می زند و سئوال می کند که انتخابات با اساسنامه فعلی برگزار شود یا اساسنامه ای که با حضور نمایندگان فیفا تدوین شده است. آقایان در وزارتخانه هم گفتند انتخابات طبق اساسنامه قبلی برگزار شود یعنی همان که در سال ۱۳۸۶ تدوین شد. الان هم با درخواست ۱۰ عضو در مجمع پیش رو، باید اصلاح اساسنامه در دستور کار باشد نه برگزاری انتخابات.

انتخابات آیین نامه اجرایی ندارد
عضو مجمع فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال که آیا این درخواست قطعا در مجمع ۲۵ اسفند عملی می شود؟ گفت: حق ندارند چیزی جز این را انجام بدهند. اعضای فعلی فدراسیون حق ندارند خارج از مفاد اساسنامه عمل کنند. یکی از چالشی ترین مشکلات اساسنامه این است که برای انتخابابت، آیین نامه اجرایی ندارد.

اساسنامه، موجود ناقص الخلقه است
آذری خاطرنشان کرد: اساسنامه فعلی فدراسیون مثل یک موجود ناقص الخلقه است. این اساسنامه بیشتر شبیه به ماجرای «فیل و تاریکی» در مثنوی مولوی است که هرکسی بخشی از فیل را لمس می کرد. درباره اساسنامه هم هرکسی برداشت خودش را دارد و به کل موضوع اشراف ندارد. این جای تعجب دارد. به نظرم در این انتخابات هرکسی به فکر این است که «از این نمد کلاهی برای خودش بدوزد».

اساسنامه ۳۰ ایراد دارد
وی در پاسخ به این سئوال که اساسنامه فعلی چند ایراد دارد؟ تصریح کرد: به نظرم اساسنامه فعلی ۳۰ ایراد دارد. البته بنده در حال مطالعه اساسنامه فدراسیون استرالیا هم هستم تا تفاوت هایش را در بیاورم.

نمی توانستم در این فضا کار کنم
عضو مجمع فدراسیون فوتبال که از حضور در انتخابات این فدراسیون در بخش هیات رئیسه انصراف داده است، درباره این اقدامش هم گفت: فضای فعلی فضایی نیست که من و امثال من بتوانند تاثیرگذار باشند. برای همین انصرافم را از شرکت در انتخابات در بخش هیات رئیسه اعلام کردم. در حال حاضر تمام هدفم تمرکز روی آینده ای است که برای باشگاه فولاد ترسیم کرده ام.

التماس می کردند نامشان را بنویسیم ولی الان جواب تلفن نمی‌دهند
آذری افزود: با احترام به اعضای مجمع باید بگویم نیاز است که نگرش بعضی از اعضا نسبت به ماهیت فوتبال و عنصر تعیین کننده آن در جامعه باید تغییر کند. تا مدتی پیش یک رئیس هیات استانی التماس می کرد که نامش را در فرم انتخابات قرار بدهیم ولی الان دیگر جواب ما را نمی دهد. حالا تصور کنید این فرد قرار است نماینده جامعه ای باشد که باید به آنها پاسخگو هم باشد. این افراد ماهیت خودشان را یک هفته ای ثابت و فکر کردند با امضای ما همه چیز تمام شده است.

کد خبر 4862819 مرتضی احمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن روحانی لیگ برتر فوتبال ایران سعید آذری انتخابات فدراسیون فوتبال تیم فوتبال فولاد خوزستان فدراسیون فوتبال ویروس کرونا تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران لیگ قهرمانان فوتبال آسیا کشتی آزاد تیم فوتبال سپاهان اصفهان کشتی فرنگی لیگ برتر والیبال قهرمانی آسیا لیگ قهرمانی فوتبال آسیا والیبال الاهلی عربستان وزارت ورزش و جوانان کاراته لیگ جهانی کاراته وان اساسنامه فدراسیون فدراسیون فوتبال اساسنامه فعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۷۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند

به گزارش "ورزش سه"، بعد از حدود 14 ماه بلاتکلیفی قرار است انتخابات فدراسیون ژیمناستیک 24 اردیبهشت ماه برگزار شود، فدراسیونی که سال گذشته تا آستانه تعلیق پیش رفت، اما در نهایت با بازگشت زهرا اینچه درگاهی به صندلی ریاست به آرامش رسید و اخیرا توانست سهمیه المپیک پاریس را هم توسط مهدی الفتی کسب کند. 

در آستانه برگزاری انتخابات بار دیگر برخی حواشی باعث برهم خوردن آرامش این رشته شده و حتی سهمیه به دست آمده برای المپیک را هم تحت تاثیر قرار داده است.

در همین راستا با فرامرز سنگینی، دبیر سابق فدراسیون ژیمناستیک همکلام شدیم. او درباره شرایط این روزهای ژیمناستیک گفت: از زمانی که من ژیمناستیک را شروع کردم آرزویم  این بود که در عرصه قاره ای بدرخشیم. خیلی وقت ها اجازه شرکت در بازیهای آسیایی را به ما نمی دادند. چون ژیمناستیک ایران سطح پایینی داشت و می گفتند شانسی برای کسب مدال نداریم. واقعیت هم اینگونه بود که به دلیل تفاوت تکنیک در آموزش ژیمناستیک و اختلافی که با ژیمناستیک دنیا داشتیم نمی توانستیم شگفتی ساز شویم و کار خاصی انجام دهیم. این آرزوی همه اهالی ژیمناستیک کشور بود که به المپیک برویم آن هم در شرایطی که ژیمناستیک ایران سابقه طولانی تری نسبت به بسیاری از رشته های ورزشی کشور دارد و از دهه 20 فعالیت رسمی خود را در ایران آغاز کرده است ، این سابقه طولانی و عدم درخشش در رقابت های قاره ای یک نقطه ضعف بود. این دوران گذشت و با وجود زحمت های زیادی که کشیده شد و اردوهای مشترک و برون مرزی که داشتیم تلاش شد طلسم عدم توفیق در کسب مدال را بشکنیم.

وی افزود: بالاخره طلسم کسب مدال در آسیا در سالهای ابتدایی دهه نود رخ داد و عبدالله جامعی موفق به کسب مدال برنز خرک حلقه در قاره کهن شد. این کورسوی امیدی بود تا ژیمناستیک ایران بتواند موفقیتهای بیشتری کسب کند. اینکه این موفقیت تکرار شود نیازمند امکانات و زمان بیشتری هم بود. برای موفقیت در یک مسابقه نیازمند تمرینات حرفه ای هستیم و در آن زمان من متاسف می شدم که چرا نمی توانیم بیشتر از این به بچه ها رسیدگی کنیم. در دوره جدید فدراسیون که از سال 96 آغاز شد ژیمناست های جوانی مثل محمدرضا حمیدی ، مهدی احمد کهندی، محمدرضا شفیعی ، خسرو نژاد ، بهلولزاده و ... پا به عرصه تیم ملی گذاشتند. آنها نیازمند حضور در مسابقات بین المللی زیادی بودند و این اتفاق هم صورت گرفت.

دبیر اسبق فدراسیون ژیمناستیک عنوان کرد: در دوره هایی ما نمی توانستیم به دلایل مختلف حضوری مداوم در مسابقات بین المللی داشته باشیم اما از بعد از سال ۹۶ خصوصا در ژیمناستیک هنری مردان ، ژیمناست ها حضوری مداوم در مسابقات داشتند. حضور انها در سطوح مختلف مسابقات مثل جام های جهانی و تلاش های جمعی خانواده ژیمناستیک و مسئولان فدراسیون نتیجه داد و در بازی های آسیایی ، الفتی موفق به تاریخ سازی شد. به نظر من تاریخ ژیمناستیک ایران به قبل و بعد از مدال بازی های آسیایی تقسیم شد و این یک رنسانس بود. ما مدال قهرمانی آسیا داشتیم اما منتظر بودیم یک ژیمناست از کشورمان در بازی های آسیایی مدال بگیرد. در هانگژو یک پرواز تاریخی از الفتی را شاهد بودیم و این رقابت ها برای ما شادکامی به دنبال داشت. این مدال توقع جامعه را بالا برد و پس از آن هم توقع کسب سهمیه المپیک را داشتیم.

سنگینی در ادامه گفت: کسب سهمیه المپیک برای ما یک آرزو بود. پیش از این 2 حضور در المپیک توسط جمیله سروری و جلال بازرگان داشتیم که البته آنها بدون ورودی و کسب سهمیه اعزام شدند. چون در آن زمان کمیته بین المللی المپیک از حضور ورزشکاران استقبال می کرد. ژیمناستیک دنیا آنقدر قوی شد و در عرصه جهانی توسعه پیدا کرد که کمیته بین المللی المپیک تصمیم گرفت که مسابقات کسب سهمیه را در نظر بگیرد تا قوی ترین و بهترین ورزشکاران در این رویداد شرکت کنند. کسب سهمیه الفتی واقعا یک اتفاق تاریخی بود. او روحیه بالایی دارد و وقتی در قطر حرکت اول خود را خراب کرد در حرکت دوم با قدرت پرش خود را اجرا کرد. انشالله او بتواند نمایش خوبی در المپیک داشته باشد و  همین که در عرصه بزرگ المپیک نمایش قابل قبولی داشته باشد توفیق بزرگی است. فراموش نکنیم ژیمناستیک ایران دو سال دچار بی تدبیری شده بود و آرامشی که لازم بود را از بچه ها گرفته بودند. مسیر حرکت ژیمناستیک ایران را غیرمدبرانه دچار چالش کردند و همین مسئله دشواری کسب سهمیه المپیک را دوچندان کرد.

دبیر اسبق فدراسیون ژیمناستیک درباره انتخابات پیش روی این فدراسیون عنوان کرد: در انتخابات فدراسیون باید اخلاق رعایت شود و در یک فضای آرام هر کسی برنامه خودش را ارائه بدهد.  این برنامه ها باید در جهت ارائه برنامه خودشان باشد نه اینکه به دنبال تخریب یک کاندیدا باشیم در هیچ منطقی نمی گنجد. به کسانی که اهل ژیمناستیک نیستند توصیه می کنم که در انتخابات شرکت نکنند. آنها اصلا نمی دانند نیازهای ژیمناستیک چیست چون ژیمناستیک ظرافت هایی دارد و خیلی راحت یک فرد ناآشنا فریب می خورد و به بیراهه می رود. شاید آنها افراد خوبی باشند اما باید در جای خودشان قرار بگیرند.  اگر هم دنبال ریاست فدراسیون هستند حداقل افراد را مقابل هم قرار ندهند. چون اقدام آنها بر خلاف مصالح ژیمناستیک است.

دیگر خبرها

  • آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • ایراد تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس
  • تکلیف کمیسیون‌های فدراسیون دوومیدانی مشخص شد
  • برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • ژیمناستیک ایران، آماده خروج از دوران برزخ
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • پایان انتخابات چالش برانگیز؛ تیغ تیغ‌ساز بُرنده ماند