Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@15:57:17 GMT

فیلمساز شیرازی در جشنواره فیلم آلمان

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۸۲۰۱

فیلمساز شیرازی در جشنواره فیلم آلمان

محدث مدیرروابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت:

فیلم کوتاه بچه خور که تولید ۱۳۹۷ بوده و کارگردانی آن را محمد کارت فیلمساز شیراز برعهده دارد در ادامه حضور موفق خود در جشنواره‌های جهانی، این بار در فستیوال بین المللی فیلم کوتاه رگنسبورگ حضور خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بیست و ششمین هفته بین المللی فیلم کوتاه رگنسبورگ آلمان از یازدهم تا هجدهم مارس برگزار می‌شود و تعداد قابل توجهی از خریداران این آثار نیز در آن حضور خواهند یافت.

بهرام ابراهیمی، علیرضا مهران، علیرضا حکیمی، فرحانه سبحانی و علی بحری از بازیگران فیلم پانزده دقیقه‌ای بچه خور هستند و هادی بهروز فیلمبرداری این اثر را برعهده داشته است.

فیلم کوتاه بچه خور پیش از این جوایز و افتخارات ارزشمندی همچون برنده جایزه بزرگ سی و چهارمین دوره فستیوال اودنسه دانمارک و معرفی به آکادمی اسکار ۲۰۲۰ از طرف این فستیوال، برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، برنده سیمرغ بهترین فیلم از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، برنده تندیس بهترین فیلم کوتاه از بیستمین دوره جشن بزرگ سینمای ایران ۱۳۹۷، نشان شایستگی بهترین کارگردانی از نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران، جایزه کارگردانی و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، جایزهٔ جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برای بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در بخش ملی، تندیس زرین، لوح تقدیر و جایزهٔ نقدی در جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم رشد برای بهترین فیلم داستانی کوتاه، جایزهٔ جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برای بهترین کارگردانی در بخش ملی، تندیس بهترین فیلم نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران، تندیس بهترین کارگردانی نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران، تندیس بهترین طراحی صحنه و لباس نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران، کاندیدای بهترین فیلمنامه از نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران، کاندیدای بهترین فیلمبرداری نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران، کاندیدای بهترین صدابرداری نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران، کاندیدای بهترین صداگذاری نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران، کاندیدای بهترین فیلمبرداری سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، کاندیدای بهترین فیلمنامه سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، کاندیدای بهترین صداگذاری و صدابرداری سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، کاندیدای بهترین فیلم سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، منتخب بخش مسابقه بین الملل چهل و هشتمین فستیوال بین المللی تامپره فنلاند و منتخب بخش مسابقه بین الملل نوزدهمین فستیوال بین المللی اودنسه دانمارک را برای محمد کارت به ارمغان آورده است.

محمد کارت بهمن ماه امسال در جشنواره فیلم فجر با ساخت نخستین فیلم بلند خود به نام شنای پروانه تحسین منتقدان را برانگیخت و پنج سیمرغ بهار سینمای ایران را کسب کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد جشنواره فیلم فیلم کوتاه استان فارس سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران کاندیدای بهترین فیلم بهترین فیلم تندیس بهترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۸۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کروس در بین 8 بازیکن برتر تاریخ آلمان

به گزارش ورزش سه،  سایت نشریه کیکر نوشت: 

100 مسابقه بین المللی مثل یک دیوار  صوتی است که تنها تعداد کمی از بازیکنان در تاریخ طولانی فدراسیون فوتبال آلمان شکسته اند. از این جمع توماس مولر و مانوئل نویر هنوز فعال هستند و همچنین تونی کروس که بازگشته است در حال پیشرفت در رده بندی بازی به بازی هستند.  

البته کروس بیش از سه سال از تیم ملی آلمان دور بود وگرنه حداقل بیست بازی ملی بیشتر داشت.  
مروری بر 13 بازیکن با سابقه 100 یا بیشتر از این تعداد بازی ملی خود در آلمان این آمار را پیش رویتان قرار می دهد: 

رتبه سیزدهم: توماس هسلر 101 بازی بین المللی، یازده گل 
رتبه دوازدهم: فرانتس بکن باوئر 103 بازی بین المللی، 14 گل 
رتبه یازدهم: پر مرتساکر 104 بازی بین المللی، چهار گل 
رتبه دهم: یورگن کوهلر 105 بازی بین المللی، دو گل 
رتبه هشتم: یورگن کلینزمن 108 بازی بین المللی، 47 گل  
رتبه هشتم: تونی کروس 108 بازی بین المللی، 17 گل 
رتبه هفتم: فیلیپ لام 113 بازی بین المللی، پنج گل 
رتبه ششم: مانوئل نویر 117 بازی بین المللی – او اولین دروازه بانی است که سد 100 بازی بین المللی را شکست.  
رتبه پنجم: باستین شواین اشتایگر 121 بازی بین المللی، 24 گل 
رتبه چهارم: توماس مولر 128 بازی بین المللی، 44 گل 
رتبه سوم: لوکاس پودولسکی 130 بازی بین المللی، 49 گل 
رتبه دوم: میروسلاو کلوزه 137 بازی بین المللی، 71 گل 
رتبه اول: لوتار ماتئوس 150 بازی بین المللی، 23 گل 

بازیکنان آلمان شرقی هم بودند که صد بازی ملی انجام دادند البته نه برای DFB بلکه برای DFV  (فدراسیون فوتبال جمهوری آلمان آن زمان). دو بازیکن حداقل 100 بازی در تیم ملی آلمان شرقی انجام دادند: یواخیم استریچ 102 بازی بین المللی برای آلمان انجام داد و 55 گل به ثمر رساند. 
دیگر بازیکن هانس یورگن "دیکسی" دورنر، به نوبه خود، دقیقاً 100 بازی بین المللی برای آلمان انجام داد و 9 گل به ثمر رساند.  

تنها صد تایی که برای هر دو فدراسیون بازی کرده، یک نفر است که تقریباً به همان تعداد بازی برای هر دو فدراسیون انجام داد؛ اولف کرستن. این مهاجم در مجموع 100 بازی بین المللی انجام داد و 34 گل به ثمر رساند. 49 مورد از آنها برای آلمان شرقی آن زمان (14 گل) – رکورد DFB او هم پس از آن 51 بازی و 20 گل زده بود.

دیگر خبرها

  • مقام آمریکایی ضد ایران زمین خورد و مرد!
  • کاظمی‌پور: بهترین‌های والیبال نشسته بانوان در تیم ملی جمع شدند
  • کروس در بین 8 بازیکن برتر تاریخ آلمان
  • دبیرکل و اعضای جدید شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب شدند
  • اعضای جدید شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب شدند
  • سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» در موزه سینما اضافه شد
  • اضافه شدن سه جایزه به غرفه«پوران درخشنده» در موزه سینما
  • «آخرین شیهه ...» از ایتالیا جایزه گرفت
  • «آخرین شیهه...» یک جایزه ویژه زنان گرفت
  • سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» اضافه شد