Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@16:46:54 GMT

بررسی طرح پارک حاشیه ای در شورای شهر تهران

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۸۴۴۲

بررسی طرح پارک حاشیه ای در شورای شهر تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران موضوع مخالفت فرمانداری تهران با طرح مصوب شورای شهر در خصوص پارک حاشیه ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش ایسنا، بررسی نامه فرمانداری درباره عوارض پارک حاشیه ای که امروز در بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در دستور کار قرار داشت محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: در پاسخ به بند یک باید بگویم که ما بر متن قبلی اصرار داریم و این اعتراض فرمانداری را قانونی و مبتنی بر حدود اختیارات نمی دانیم در خصوص بند 3 نیز که درباره اختصاص بودجه برای ترمیم تجهیزات پلیس راهور است را قبول داریم و موضوع تقویت پشتیبانی لجستیک را می پذیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: درخصوص اعمال قانون و برخورد با تخلفات پارک دوبل مطلبی گفته شده که پارک دوبل ناظر به جریمه رانندگی است و جزء پارک حاشیه ای منظور نمی شود. در بند پنجم هم به موضوع سامانه مدیریت پارک حاشیه ای اشاره شده در حالی که به هیچ عنوان این موضوع با ماده 24

قانون مدنی تعارضی ندارد و در این جا تملک شوارع عمومی رخ نخواهد داد.

علیخانی به تبصره 12 ماده 2 در قانون اشاره کرد و افزود: این تبصره هم با یک تغییر جمله و کلمه اصلاح و جایگزین شده است .

د ر ادامه محسن هاشمی ریاست شورای شهر تهران گفت:آقای علیخانی شما با برخی بندها موافق بودید و با برخی مخالفت کردید از این رو باید اول بندهایی که مشکل ندارند را به رای بگذاریم.

علیخانی در پاسخ به هاشمی تاکید کرد: ما بر بند یک و 2 اصرار داریم تا به همان شکل قبلی بمانند به این ترتیب نظر فرمانداری را قبول نداریم.

هاشمی بار دیگر خطاب به علیخانی گفت: با توجه به این که مخالفی وجود ندارد باید برای این دو بند رای گیری کنیم همچنین در بند سوم به موضوع کمک به پلیس راهور اشاره شده است که باید توجه داشته باشیم قوه اجرایی ما راهور است و اگر مجموعه راهور همکاری نکند اجرای طرح با مشکل مواجه می شود.

وی ادامه داد :هماهنگی میان پلیس راهور و حمل و نقل و ترافیک یک موضوع جدی است و نباید این گونه قلمداد شود که ما با راهور مشکلی داریم.

به گزارش ایسنا پس از رای گیری 12 نفر از 16 عضو حاضر در جلسه شورا با اضافه شدن واژه کمک به راهور در بند سوم طرح موافقت کردند.

در ادامه این جلسه و در بررسی بند چهارم حجت به عنوان نماینده شهرداری تهران گفت: در این بند موضوع ارجاع شده به نظر دیوان عدالت اداری استناد شده است فارغ از این که در این رای از متخلفان حمایت شده است باید تاکید کنم که تحقق این کار اقدام صحیحی نیست.

محمد علیخانی پس از این تبصره به موضوع طرح رزرو پارک حاشیه ای اشاره کرد وافزود: ما با برخی موافقت هایی که می کنیم باعث می شویم برای آینده راهی باز شود که هر وقت دلشان خواست در مخالفت تغییری در طرح ایجاد کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران پارک حاشیه ای شورای شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۸۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران

مسعود رنجبریان، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان گفت: بر اساس وظایف ذاتی و مأموریتی این شرکت و در راستای درخواست شهروندان برای جلوگیری از مزاحمت‌های شغلی و سد معبر سیار از جمله وانتی‌هایی که معمولا با حضورشان باعث انسداد خیابان‌ها و معابر می‌شوند، این شرکت طرح ضربتی را طی فروردین‌ماه با مشارکت پلیس راهور در ۱۲ منطقه از تهران به اجرا درآورده است که همچنان درحال اجراست.

 وی گفت: عوامل انضباط شهری در مناطق با مشارکت پلیس راهور نسبت به پاکسازی معابر و رفع سد معبر سیار که اقدام به پوشش پلاک خودرو یا پارک ممنوع، پارک کردن دوبله و سوبله و یا عدم مقررات حمل بار کرده و برای شهروندان و تردد ایشان مزاحمت ایجاده کرده‌اند، تلاش کرده و جرایمی که پلیس راهور برای ایشان در نظر می‌گیرد باعث نظم و انضباط بیشتری در سطح شهر خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان با اشاره به تعداد روز‌های تعطیل در فروردین ماه اعلام کرد، پس از تعطیلات، تعداد ۲۶۲ مورد رفع سد معبر سیار با مشارکت یگان عملیات راهور تهران انجام گرفت و علاوه بر اعمال جرائم برای سد معبر کنندگان سیار، تعداد ۳ دستگاه خودرو متخلف نیز توسط پلیس به پارکینگ منتقل شده است.

 رنجبریان افزود: در این طرح ها، شرکت شهربان با استعداد ۹۹ نفر نیروی اجرایی معبربان، ۲۸دستگاه خودرو و با حضور ۳۱ نفر از نیرو‌های یگان عملیات راهور تهران موضوع را دنبال کرده و به اجرا می‌گذارد.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان گفت: طرح انضباط شهری مشاغل سیار در منطقه دو حد فاصل بزرگراه محمدعلی جناح و میدان خبرنگار واقع در خیابان شهید گلاب (محله طرشت)، منطقه سه حدفاصل سیدخندان و مترو قلهک (محور شریعتی)، منطقه هفت نظام‌آباد و خیابان دماوند، منطقه ۹ چهل‌وپنج متری زرند، منطقه ۱۰ خیابان امام خمینی (ره)، منطقه ۱۱ خیابان وحدت اسلامی، منطقه ۱۳ خیابان نیروی هوایی، منطقه ۱۴ خیابان شکوفه و درودیان، منطقه ۱۵ خیابان شهرزاد، منطقه ۱۶ خیابان بیست‌متری جوادیه، منطقه ۱۷ بزرگراه نواب (شیخ محمدی) و منطقه ۲۱ بلوار تهرانسر حدفاصل خیابان شاهد و شهید رجایی در حال اجراست.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • برخورد با مزاحمت‌های مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • برنامه برای انضباط بخشی بیشتر در جهت روانسازی ترافیک
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند
  • ضرورت رفع نقص پل های عابر مکانیزه در تهران
  • حتا تعمیر خودرو در کنار خیابان ممنوع است + جزئیات
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان