Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیچ نوع داروی گیاهی و ماده غذایی خاص در پیشگیری از کرونا ویروس موثر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: بر خلاف تصور عموم، مصرف مکمل های  ویتامینی، خوردن مواد غذایی نظیر سیر و زنجبیل و ... و داروهای گیاهی هیچ تاثیری در پیشگیری از کرونا ویروس ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر قاسم بیانی افزود: رعایت بهداشت فردی تنها عامل موثر در پیشگیری از کرونا است و استفاده از مواد غذایی خاص یا دود کردن اسپند و عنبرنسا و ...، تبلیغات کذب محسوب شده و به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

وی تاکید کرد : با تماس و ارتباط با همکاران بهداشتی و منابع مورد تایید دانشگاه و استفاده از بروشورهای بهداشتی در حفظ سلامت خود و اطرافیان کوشا باشید و از انتقال اخبار کذب و اطلاعات نادرست که زمینه تشویش و نگرانی را فراهم می آورد، به شدت پرهیز کنید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: درمان کرونا پیشگیری از کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۸۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چطور از ابتلا به ششمین سرطان پُرشیوع پیشگیری کنیم؟

به گزارش خبرآنلاین،هپاتیت مزمن ویروسی، بیماری متابولیک کبد، نوشیدن الکل، سیگار کشیدن، چاقی و قرار گرفتن در معرض مواد سرطان ‌زا مانند آفلاتوکسین‌ها از عوامل تایید شده مستعد کننده برای ابتلا به سرطان کبد هستند.

ایسنا در خبری نوشت:این درحالی است که بررسی‌ها نشان داده است که مصرف بیشتر برخی از گروه‌های غذایی می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان کبد را در شما کاهش دهد.

شواهد فزاینده نشان می‌دهد که رژیم غذایی به عنوان یک جزء قابل تغییر از سبک زندگی می‌تواند بر بروز سرطان کبد تاثیر بگذارد. گزارشات نشان می‌دهد که الگوهای تغذیه‌ای مانند رژیم مدیترانه‌ای می‌تواند بر بروز سرطان کبد موثر باشد. با این حال، تمرکز بر گروه‌های غذایی خاص ممکن است به درک نقش عوامل غذایی در خطر ابتلا به سرطان کبد کمک کند و می‌تواند مبنایی برای توصیه‌های غذایی برای پیشگیری از سرطان کبد باشد.

صندوق جهانی تحقیقات سرطان و موسسه تحقیقات سرطان آمریکا اخیرا گزارش‌هایی در مورد پیشگیری از سرطان کبد از طریق رژیم غذایی و فعالیت بدنی منتشر کرده است. شواهدی وجود دارد که مصرف ماهی، قهوه و محصولات لبنی ممکن است خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش دهد. همچنین گزارش کرده‌اند که رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها، سبزیجات، آجیل و غلات کامل ممکن است خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش دهد.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، در یک بررسی که در مورد ارتباط گروه‌های غذایی خاص از جمله غلات (غلات کامل و غلات تصفیه شده)،حبوبات، آجیل، مرغ، تخم مرغ و نوشیدنی‌های شیرین با سرطان کبد انجام شده نتایج داد که مصرف غلات کامل و حبوبات رابطه معکوس با سرطان کبد داشتند.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889219

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در خراسان رضوی
  • چطور از ابتلا به ششمین سرطان پُرشیوع پیشگیری کنیم؟
  • ۷۹ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد درالبرز معدوم شد
  • انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 
  • برقراری حدود ۶۴ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ / فوت ۲۱ نفر در حوادث ترافیکی
  • چالش‌هایی که در روزه‌ داری با آنها مواجه می‌شویم/ چگونه مشکلات گوارشی را کاهش دهیم؟/ دلایل بروز یبوست و نحوه پیشگیری از آن در افراد روزه‌ دار
  • عوارض خوردن خوراکی و نوشیدنی‌های صنعتی بجای وعده غذایی
  • وضو داروی بی‌حالی برای روزه‌داران
  • ۲۲ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در مازندران
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا