Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بخشنامه رسمی استرداد وجه بلیت پروازهای داخلی و خارجی بدون کسر جریمه به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد و آژانس‌ها نیز از این دستورالعمل و بخشنامه تبعیت می‌کنند.

رضا جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که اگر مردم با حضور در آژانس‌ها بابت ابطال بلیت خود مشکلی داشتند باید چگونه عمل کنند، اظهار داشت: این بخشنامه به شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌ها ابلاغ شده است و آنها موظف هستند طبق بخشنامه بلیت پروازهای داخلی و خارجی را بدون کسر جریمه برای مسافران کنسل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حال اگر مسافران در این حوزه با مشکلی مواجه شدند ابتدا از شرکت هواپیمایی که قرار بود پرواز با آن انجام دهند پیگیری کنند، در غیر این صورت در سایت سازمان هواپیمایی کشوری، بخش شکایات، موضوع را درج کنند و مطمئن باشند در صورتی که بخشنامه رعایت نشده باشد بدون اغماض با شرکت‌ها یا آژانس‌های متخلف برخورد می‌شود و پول مسافران به آنها برگردانده خواهد شد.

وی با بیان اینکه این بخشنامه تا زمان بخشنامه بعدی در این باره اعتبار دارد گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده در خصوص انتشار ویروس کرونا و همچنین عدم پذیرش مسافران ایرانی از سوی برخی کشورها و تعلیق موقت برخی پروازهای شرکت‌های هواپیمایی، سازمان هواپیمایی کشوری این بخشنامه را ابلاغ کرد.

جعفرزاده همچنین تأکید کرد: شرکت‌های هواپیمایی ضرورت دارد به منظور بازگشت مسافران ایرانی از کشورهای دیگر پروازها را انجام دهند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: به شرکت‌های هواپیمایی اعلام شده از نمایش‌، صدور و ایجاد هر گونه تعهد در مسیرهای خارجی موردنظر از تاریخ ابلاغ این نامه خودداری کنند.

* تعهدات فروش بلیط باید به سرعت حذف شود

وی افزود: با وجود تذکرات متعدد شاهد فروش و عرضه بلیت و ایجاد تعهد در برخی سایت‌های فروش هواپیما یا آژانس‌ها در قالب تور مسافرتی بوده‌ایم که ضرورت دارد به سرعت حذف شود.

جعفرزاده تأکید کرد: به شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌ها تأکید شده است مسافرانی که تاکنون در مسیرهای داخلی و خارجی نسبت به کنسلی بلیت و سفر اقدام کرده‌اند، بدون اعمال جریمه استرداد وجه بلیت به آنها انجام شود.

بنا بر این گزارش وزیر راه و شهرسازی روز گذشته اعلام کرد شرکت‌های هواپیمایی و ریلی موظف هستند در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا اگر مسافران تقاضای ابطال بلیت را دارند با آنها همکاری کرده و بدون کسر جریمه مبلغ بلیت را به آنها برگردانند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: جریمه بخشنامه ابلاغ پرواز رضا جعفرزاده کرونا سازمان هواپیمایی کشوری شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی آژانس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۸۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه 100 میلیونی برای رایگان کردن بلیت‌فروشی!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ باشگاه سپاهان اصفهان به دلیل توهین تماشاگرانش به مقامات رسمی و غیر رسمی در دیدار برابر نساجی مازندران در هفته بیست و سوم باید ۵۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای قابل تجدید نظر است.

*مسابقه تیم‌های فولاد خوزستان و هوادار لیام تهران برگزار و از سوی میلاد فاندر، مدیر رسانه‌ای تیم هوادار لیام تخلفاتی مبنی بر نقص اصولی کلی رفتار رخ داد. وی باید ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای قابل تجدید نظر است. (با توجه به یک جلسه محرومیت تعلیقی ناشی از رای شماره ۱۲۱۸، پس از قطعیت این دادنامه، محرومیت در لیگ برتر به اجرا در خواهد آمد)

مهرداد طهماسبی، مربی تیم هوادار لیام به دلیل نشر اکاذیب از طریق کنفرانس خبری بعد از بازی به پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رای قابل تجدید نظر است.

باشگاه فولاد خوزستان به دلیل داشتن ۶ بازیکن اخطاری باید ۲۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای قطعی است.

باشگاه هوادار لیام تهران به دلیل داشتن ۶ بازیکن اخطاری باید ۲۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای قطعی است.

*مسابقه تیم‌های استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان برگزار و از سوی فرشاد بختیاری زاده، مربی تیم استقلال خوزستان تخلفاتی مبنی بر رفتار غیرورزشی منجر به اخراج شد، رخ داد. وی به یک جلسه از همراهی تیم خود به مدت ۶ ماه تعلیق می‌شود و باید ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای از حیث جریمه نقدی قابل تجدید نظر است.

باشگاه استقلال خوزستان به دلیل پرتاب نارنجک توسط تماشاگرانش در چند نوبت و نقض اصول کلی رفتار باید یک میلیارد ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای قابل تجدید نظر است.

*دیدار تیم‌های تراکتور و سپاهان اصفهان برگزار و از سوی شجاع خلیل زاده، بازیکن تیم تراکتور تخلفاتی مبنی بر رفتار غیر ورزشی رخ داد. وی به توبیخ کتبی محکوم شد.

باشگاه تراکتور به دلیل نقض اصول کلی رفتار (نقض مقررات بازی) رایگان اعلام کردن بلیط بیش از ظرفیت حضور باید یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رای قابل تجدید نظر است.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898656

دیگر خبرها

  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • جریمه 100 میلیونی برای رایگان کردن بلیت‌فروشی!
  • تراکتور به خاطر طرفدارانش جریمه شد
  • پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ سه شنبه چهارم اردیبهشت
  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت
  • حذف واسطه‌های فروش بلیت هواپیما؟
  • واسطه‌های فروش بلیت هواپیما در شرکت هواپیمایی ایران حذف شده‌اند