Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@00:32:33 GMT

بارانی با طعم ترافیک و آب ماندگی

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۸۶۳۱

بارانی با طعم ترافیک و آب ماندگی

باران بارید.بسیاری از بزرگراه ها قفل شدند. در برخی معابر شاهد آب ماندگی هستیم . مسوولان وعده داده اند بزودی مشکلات برطرف می شود.

گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، بارش باران از شب گذشته در تهران آغاز شده است. مأمورین خدمات شهری در حالت آماده‌باش هستند، آب‌گرفتگی به ندرت به چشم می‌خورد  اما در سطح شهر در برخی معابر و بزرگراه‌ها شاهد آب‌ماندگی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روزها شهروندان ترجیح می‌دهند بیشتر از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند تا سیستم حمل‌ونقل عمومی، چرا که هنوز سیستم حمل‌ونقل عمومی به خوبی در تهران توسعه نیافته است و همچنان یکی از چالش‌های اساسی است.

در روزهای بارانی شاهد حجم انبوه ترافیک، اختلال در رفت و آمد و گره خوردن بسیاری از مسیرهای عبوری هستیم. در برخی از بزرگراه‌ها ترافیک شدید است چرا که در روزهای بارانی دید شهروندان کاهش یافته و یکی دیگر از دلایل هم حجم انبوه خودروها در این روز است. 

ترافیک یکی از مشکلات اساسی کلانشهر تهران است، در زمان بارش باران و برف ترافیک در تهران تشدید و تقریباً بسیاری از معابر قفل می‌شود.

چرا مردم در روزهای بارانی از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده نمی کنند

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس می‌گوید: مردم در این روزها بیشتر از خودروی شخصی استفاده می‌کنند، اگر ما حمل‌ونقل عمومی را توسعه دهیم می‌توانیم از طرح‌هایی همانند اینکه در این روزها شهروندان از خودروی شخصی استفاده نکنند را مورد استفاده قرار دهیم ولی سیستم حمل‌ونقل عمومی ما کامل نیست ولی می‌توانیم طرح‌های این چنینی پیاده کنیم.

به اعتقاد عضو شورای شهر تهران، سیستم حمل‌ونقل عمومی در برخی نقاط تهران توسعه نیافته است و حتی اتوبوس کافی هم وجود ندارد. 

وی تأکید می‌کند: باید ابتدا حمل‌ونقل عمومی را تکمیل کنیم تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

همچنین مسؤولین پلیس هم در این روزها به شهروندان توصیه می‌کند که قوانین راهنمایی و رانندگی را بیشتر از سایر روزها رعایت کنند و اگر بتوانند از سیستم حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند میزان ترافیک به حداقل می‌رسد.

در حال حاضر بارش باران در تهران ادامه دارد و در برخی نقاط شاهد آب‌ماندگی و یا آب‌گرفتگی هستیم.

از استمرار لایروبی تا آماده باش کامل نیروها

اصغر عطایی مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در این باره امروز به خبرنگار فارس، گفت: تمامی مأموران خدمات شهری در حالت آماده‌باش هستند، خطری که شهرهای بزرگ را تهدید می‌کند این است که رودخانه‌ها، مسیل‌ها و کانال‌ها دچار مشکل شوند اما خوشبختانه در تهران با تمهیداتی که صورت گرفته کانال‌ها را بازبینی کرده و تمامی مسیل‌ها، کانال‌ها و جوی‌ها لایروبی شده است. 

وی به جلساتی که در ماه‌های گذشته بین معاونت فنی و عمران و خدمات شهری در این باره صورت گرفته اشاره کرد و گفت: لایروبی‌ها مستمر انجام شده است و اگر هم مشکلات جزئی عمرانی باشد برطرف می‌شود.

عصر امروز بین 25 تا 40 میلی‌متر بارش داریم

عطایی به بارش باران از شب گذشته در تهران اشاره کرد و گفت: سازمان هواشناسی از قبل این موضوع را اعلام کرده بود و گفته می‌شود که عصر امروز بین 25 تا 40 میلی‌متر بارش داریم که حجم خوبی است.

وی افزود: اگر ما آماده نبودیم امکان داشت با این حجم از بارش دچار مشکل شویم.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران اضافه کرد: مناطق تهران در حالت آماده‌باش هستند و مدیران عملیاتی هم در میدان هستند. امشب و فردا بارش‌ها ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم از برکات و نعمات این بارش‌ها بهره‌مند شویم و با اقداماتی که انجام داده‌ایم به مشکل برنمی‌خوریم.

عطایی از شهروندان خواست که پسماندها را در انهار سطح شهر رها نکنند چرا که باعث آب‌گرفتگی می‌شود.

وی به آب‌ماندگی‌های جزئی در برخی نقاط اشاره کرد و گفت: احتمالاً به دلیل گودال یا شیب‌ها، آب مانده‌ است که مأمورین در حین عملیات ‌آن را برداشت می‌کنند و اکیپ‌های ما مدام در حال گشت‌زنی هستند و زمانی که هوا مساعد شود جاهایی که فرورفته و یا شیب داشته که موجب آب‌ماندگی می‌شود برطرف خواهد شد.

همچنین آبگرفتگی از 15نقطه حساس در ورودی شهر تهران رفع شده است و اکیپ های اجرایی در محل هستند. در میدان آزادی در اکثر بارش ها مشکلاتی ایجاد می شود.

رضا مددی سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه9 در این باره گفت: با شروع بارش ها در شهر تهران، اکیپ های اجرایی خدمات شهری متشکل از مسئولین و کارگران با استفاده از تجهیزات نسبت به تسهیل در تردد شهروندان در مبادیی نظیر میدان آزادی، بزرگراه فتح و محور زرند در غرب پایتخت اقدام کردند.

مشکلی در آزادی نداریم
وی با اشاره به حساسیت میدان آزادی در زمان بارش های شهر تهران افزود: در حال حاضر  تردد از میدان آزادی با توجه به حجم بارش عادی می باشد که با استقرار عوامل خدمات شهری و حضور آتش نشانی با استفاده از تجهیزاتی نظیر موتور پمپ و کف کش نسبت به آبگرفتگی از این مبداء اصلی پایتخت جلوگیری شده است.  
 سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه9 به تجهیزات و نیروی انسانی مرتبط به منظور مقابله با بارش ها اشاره کرد و بیان داشت: تعداد 2000 گونی شن، 5 دستگاه باب کت، 2دستگاه لودر، 6دستگاه کامیون، جرثقیل و بالابر و بیش از 100نفر نیروی کارگری در محدوده محدوده منطقه9 فعالیت دارند که تاکنون به لحاظ آبگرفتگی مشکلی در پهنه غربی پایتخت نداشته ایم.
مددی در ادامه تاکید کرد: 15 نقطه حساس منطقه9 از جمله؛ کانال های معراج، نهر فیروزآباد، کانال آزادی و زرند بصورت ساعتی توسط عوامل خدمات شهری کنترل می شود تا شاهد وقوع سیلاب و طغیان نباشیم.

بر اساس این گزارش،سازمان هواشناسی، اعلام کرده است تا چهارشنبه بارش‌ها در تهران ادامه دارد. مسؤولین از شهروندان خواسته اند از ترددهای غیرضرور جلوگیری کنند و همچنین برای کاهش بار ترافیک از سیستم حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند. 

اما همچنان عدم توسعه کامل سیستم حمل‌ونقل عمومی در تهران یکی از چالش‌های مهم است و تاکنون این مشکل برطرف نشده است. هر چند در زمینه توسعه حمل‌ونقل عمومی دولت وظایفی دارد و در چند  سال گذشته دولت به وظایف خود در این باره عمل نکرده است و مدیران فعلی شهرداری بارها در این باره تذکر داده‌اند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس سیستم حمل ونقل عمومی میدان آزادی سیستم حمل خدمات شهری بارش باران آماده باش شهر تهران آب ماندگی کانال ها بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۸۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارتن خواب‌ها پاکبان می‌شوند

رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اظهار کرد: در راستای حمایت از اقشار در معرض آسیب؛ کارتن‌خواب‌ها و افراد زباله‌گرد در صورت علاقه توسط پیمانکاران خدمات شهری و با عنوان شغلی پاکبان در شهرداری تهران جذب می‌شوند.

به گزارش شهر، وی در مورد شرایط استخدام اظهار کرد: افرادی که به دلیل مشکلات معیشتی اقدام به زباله‌گردی می‌کنند یا به دلایل مختلف کارتن‌خواب شده اند، در صورت تمایل می‌توانند به استخدام شرکت‌های پیمانکاری حوزه‌های نظافت و نگهداشت شهر درآیند. این افراد با حداقل حقوق ۱۱و نیم میلیون تومان را دریافت خواهند کرد که با مزایا تا ۱۳و نیم میلیون تومان افزایش خواهد یافت. ضمنا این افراد بیمه هم خواهند شد.

محمدی با اشاره به اینکه با تاکیدات شهردار تهران مبنی بر جذب نیروی کارگری از گرمخانه‌های شهر تهران در جهت حمایت از افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی جذب این افراد آغاز شده است، ادامه داد: متقاضیان این شغل می‌توانند به سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران مراجعه یا با شماره ۵۵۵۳۰۱۲۰ تماس بگیرند. به طوری که تاکنون حدود ۷۰ نفر توسط پیمانکاران خدمات شهری جذب شده‌اند.

دیگر خبرها

  • ترافیک نیمه سنگین در ۳ محور برون شهری کشور
  • تلاش مدیریت شهری اصفهان برای تسریع در حرکت وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر
  • بارش باران در جاده‌های ۹ استان
  • کاهش مشکلات خدمات حوزه حمل‌ونقل با استفاده از هوش مصنوعی
  • واکنش عضو شهرداری تهران به جمع‌آوری سگ‌ها از خیابان
  • ورود سگ به بوستان‌های تهران ممنوع است
  • ورود سگ‌ها به بوستان‌ها ممنوع است
  • ممنوعیت ورود سگ‌ به بوستان‌های تهران
  • نامگذاری ۳۱ میدان در تهران به نام ۳۱ استان کشور
  • کارتن خواب‌ها پاکبان می‌شوند