Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکران نوروزی امسال سینما چه بسا همانند آزمونی برای سینماست تا با این تنوع در قصه و خصوصا کیفیت متفاوت فیلم‌ها نسبت به همدیگر، مخاطب را محک بزند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، فضاهای هنری و فرهنگی کشور بواسطه نگرانی از شیوع بیماری کرونا عمدتا به حال تعلیق در آمده‎اند و کمتر محلی هنری را می‌توان یافت که برنامه‎هایش درحال اجرا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خصوصا برنامه‌های سینمایی که جزء سرگرمی‌های همیشگی بوده اما این روزها تعطیل‌اند و حداقل تا پایان هفته جاری هیچگونه فعالیتی نخواهند داشت.

در این جمع اکران نوروز همیشه علاقه‌مندان خاص خودش را دارد؛ چه در مورد طیف متقاضیان و فیلمسازان باشد و چه علاقه‌مندان به سینما. در عین اینکه معمولا بهترین‌های سینمایی سال نیز در این چندساله، همه‌جوره تلاش کرده‌اند که در این اکران پرموهبت و پرفروش حضور داشته باشند و صاحب گیشه چندین میلیاردی شوند.

با این حال چینش اکران نوروز 99 به گونه‌ای دیگر سوق داده شد و از این نظر تنها 3 فیلم از آثار رونمایی شده در جشنواره فجر را در جمع خود می‌بیند که در این بین نیز تنها «شنای پروانه» است که توانست در این رویداد عرضه اندامی کرده و نظر آراء مردمی را به سمت خود بکشاند. بنابراین همین چینش می‌تواند فضا را برای دیده شدن دیگر فیلم‌های این سبد مهیا کند.

«شنای پروانه»، «خوب، بد، جلف 2: ارتش سری»، «لامینور» ، «لاله»، «بازیوو»، «پسرکشی»، و «زن‌ها فرشته‌اند 2» چینش اکران نوروز 99 هستند؛ هر چند که فیلم پیمان قاسمخانی به شکل غیرمعمولی توانست یکباره حتی فرصت اکران پیدا کند. با این حال فعلا همگی پشت خط اکران و تعطیلی ناخواسته ایستاده‌اند و باید دید بالاخره از چه تاریخی می‌توانند رنگ پرده را ببینند.

این چینش اشاره به نکاتی تازه دارد؛ خصوصا اینکه بواسط عدم حضور عمده فیلم‌های خوب جشنواره فجر گذشته در این سبد، می‌توان بر دست پر سینما در تواریخ دیگر اکران صحه گذاشت تا در برخی ایام سال، دیگر شاهد گیشه بدون مخاطب نباشیم.

این هفت فیلم هرکدام سراغ موضوعات مختلفی رفته‎اند که از قصه طنز تا کودک و نیز اجتماعی و شاید ورزشی را می‌توان در میانشان جستجو کرد.

همچنین برخی از این فیلم‌ها نیز هنوز به نمایش درنیامده‎اند و مخاطب بدون پیشینه سراغ آنها خواهد رفت. خصوصا «پسرکشی» که صرفا در جشنواره فجر رونمایی شد و البته «زن‌ها فرشته‌اند 2» ساخته آرش معیریان که هیچ اطلاعاتی از آن در دسترس نیست و برخی خبرها نیز به اشتباه از محمدحسین فرحبخش به عنوان کارگردان آن نام می‌برند. برای همین زمان عمده فیلم‌ها نیز متقاضی اکران بوده‌اند اما بنابر تصویب شورای اکران نوروزی و معیارهای درنظر گرفته شده فعلا به این جمع اضافه نشدند.

بنابراین اکران نوروزی امسال سینما چه بسا همانند آزمونی برای سینماست تا با این تنوع در قصه و خصوصا کیفیت متفاوت فیلم‌ها نسبت به همدیگر، مخاطب را محک بزند؛ که آیا مخاطب سینما در این اکران خاص، از همه‌جور فیلمی استقبال می‌کند و یا اینکه این کیفیت واقعی فیلم‌هاست که می‌تواند بستر فروش و استقبال غیرمعمول را به خود جذب کند.

انتهای پیام /4143/

منبع: آنا

کلیدواژه: سینمای ایران اکران سینما فیلم شنای پروانه اکران نوروز 99 نوروز 99 فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۸۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماه مهمانی خدا از نیمه گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، در این روزهای باقیمانده باید از لحظه لحظه این ماه مبارک استفاده کرد و به خودسازی پرداخت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تازه‌ترین جزئیات از وضعیت جسمانی سعید راد
  • نبض گیشه در دستان «تمساح خونی»
  • تداوم رونق سینمایی در نوروز رمضانی؛ گیشه به ۷۶ میلیارد تومان رسید
  • آمار فروش اکران نوروزی؛ یکه‌تازی تمساح خونی
  • وضعیت اکران سینماهای مشهد در شب‌های قدر چگونه است؟
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»  
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»
  • ماه مهمانی خدا از نیمه گذشت
  • تلویزیون امسال هم به نفع سینما کنار نکشید؟
  • برنامه تعطیلی سینماها در شب‌های قدر