Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@05:36:25 GMT

فارس من| احتکار آجر در سرخس صحت ندارد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۸۷۱۲

فارس من| احتکار آجر در سرخس صحت ندارد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سرخس با بیان اینکه احتکار آجر در سرخس صحت ندارد، گفت: کوره‌های آجرپزی سرخس به دلیل اتمام خشت خام فعلا تولید آجر ندارند و یک کوره آجرپزی نیز که در حال تولید آجر است فقط تا عید خشت خام دارد و تمام آجرهای خود را تا عید پیش فروش کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخس، مخاطبان این رسانه سوژه‌ای با عنوان «برخورد با کوره‌های آجرپزی سرخس به دلیل احتکار آجر» در سامانه «فارس من» ثبت کردند و درخواست پیگیری این موضوع را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سرخس درباره این موضوع اظهار کرد: پس از اینکه از این موضوع مطلع شدم جهت بررسی آن به کوره‌های آجرپزی شهرستان سرخس رفتم و طبق مشاهدات و بررسی‌ها موضوع احتکار آجر در سرخس صحت ندارد.

علی اکبر اکبری افزود: شهرستان سرخس در مجموع 6 کوره آجرپزی دارد که سال جاری 4 کوره آجرپزی فعال بودند و در حال حاضر فقط یک کوره آجرپزی در حال تولید است و بقیه کوره‌های آجرپزی به دلیل اتمام خشت خام فعلا تولید و پخت آجر فشاری یا گَری ندارند.

وی بیان کرد: آن یک کوره آجرپزی نیز که در حال تولید آجر است فقط تا عید خشت خام دارد و تمام آجرهای خود را تا عید پیش فروش کرده است و علت اصلی که در حال حاضر در سرخس فروش آجر انجام نمی‌شود اتمام خشت خام و همچنین پیش فروش آجرهای در حال تولید است و هیچ احتکاری انجام نشده است.

رئیس اداره صمت سرخس خاطرنشان کرد: بنده خودم از کوره‌های آجرپزی بازدید کردم و هیچ دپوی آجری که به معنای احتکار در آنجا باشد مشاهده نکردم بلکه محلی برای جمع کردن خشت خام بوده که آنها نیز در حال پخته شدن و تبدیل شدن به آجر در کوره‌ها هستند و در دفتر کوره آجرپزی پیش فروش شدند و علت عدم فروش آجر در سرخس نیز نبود آجر برای فروش است.

اکبری درباره علت اتمام خشت خام در کوره‌های آجرپزی نیز گفت: روند کار کوره‌های آجرپزی به این شکل است که از ششم خردادماه تا پایان پاییز خشت خام تولید می‌کنند و به علت اینکه این کوره‌ها سوله‌ای برای خشک کردن خشت‌های تر به خشت‌های خام ندارند مجبورند خشت‌ها را در فضای باز خشک کنند بنابراین از پایان پاییز تا 6 خرداد که بارش باران بیشتر است تولید خشت ندارند زیرا خشت‌ها در این هوا خشک نمی‌شوند بلکه خراب می‌شوند البته از این هفته یکی دیگر از کوره‌های آجرپزی شروع به تولید خشت خام می‌کند و از عید شروع به پخت آجر خواهد کرد.

وی ادامه داد: کوره‌های آجرپزی پس از پایان پاییز فقط خشت‌های خام باقی مانده را تبدیل به آجر می‌کنند و با اتمام خشت‌های خام تا 6 خرداد دیگر تولید خشت خام و آجر ندارند و کاهش تولید آجر در سرخس که قیمت آجرش نسبت به مشهد کمتر است به دلیل احتکار نیست بلکه به دلیل اتمام خشت خام برای پخت آجر است و اگر کوره‌های آجرپزی ما مجهز به سوله شوند میزان تولید نیز بیشتر و مداوم‌تر خواهد بود ضمن اینکه از مشکلات کوره‌های آجرپزی در سرخس کمبود نقدینگی و مشکلات تورم است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرستان سرخس علی اکبر اکبری کوره های آجرپزی حال تولید کوره آجرپزی تولید آجر پیش فروش کوره ها تا عید خشت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۸۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۳۰ فروردین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مهم‌ترین مطالبی که مطبوعات و خبرگزاری‌های استان فارس، امروز سی ام فروردین در رسانه‌های خود مطرح کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب ۱۰۰۰ ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)
  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم
  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۳۰ فروردین
  • برگزاری جلسه کمیته هماهنگی مرز در سرخس
  • تخریب بند خاکی غیرمجاز در سرخس
  • آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود
  • گره‌گشایی ۱۶ بنگاه اقتصادی در کارگروه تسهیل فارس
  • ۱۶۶ خانوار روستایی و محروم در شهرستان سرخس طعم شیرین فناوری را چشیدند
  • فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی