Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@15:59:05 GMT

کیخا در جمع چهار ژیمناست برتر جهان

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۸۸۹۵

کیخا در جمع چهار ژیمناست برتر جهان

فدراسیون جهانی ژیمناستیک جدیدترین رنکینگ برترین‌های ژیمناست‌های جهان را اعلام کرد . بنا به اعلام این فدراسیون در بخش خرک حلقه «سعیدرضا کیخا»‌که پیش از این در جایگاه پنجم رنکینگ جهانی قرار داشت، با توجه به عملکردش در جام جهانی ملبورن ۶۳ امتیازی شد و یک پله صعود کرد و جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مهدی احمدکهنی» هم که مدال ارزشمند نقره دارحلقه را در ملبورن کسب کرد با ۲۵ امتیاز سیزدهم است.

سعیدرضا کیخا و مهدی احمد کهنی در حال حاضر در اردوی ترکیه به سر می‌برند و خود را برای جام جهانی باکو آماده می‌کنند.

منبع: فدراسیون ژیمناستیک برچسب‌ها زهرا اینچه درگاهی سعیدرضا کیخا ژیمناستیک المپیک توکیو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زهرا اینچه درگاهی سعیدرضا کیخا ژیمناستیک المپیک توکیو زهرا اینچه درگاهی سعیدرضا کیخا ژیمناستیک المپیک توکیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۸۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسکتبال ایران در سال ۱۴۰۲؛ ناکام و ناامید

بسکتبال ایران سال خوبی را پشت سر نگذاشت و روند نزولی این رشته نگرانی‌هایی ایجاد و این پرسش را مطرح کرده که آیا شرایط کنونی در سال ۱۴۰۳ اصلاح می‌شود یا خیر.
به گزارش تسنیم، 1402، سال خوبی برای بسکتبال ایران نبود. تغییر سرمربی تیم ملی، یکی از نخستین اقدامات جواد داوری در دوران ریاستش بر فدراسیون بسکتبال بود. او طی یک فرایند نسبتاً طولانی در اردیبهشت ماه، عذر سعید ارمغانی را خواست و در همان ماه، هاکان دمیر را از لیگ ترکیه روی نیمکت تیم ملی نشاند. این انتخاب با توجه به عدم شهرت این سرمربی ترکیه‌ای با استقبال اهالی بسکتبال مواجه نشد.

این مربی ترکیه‌ای در جریان اردوهای آماده‌سازی تیم ایران برای شرکت در جام جهانی 2023 و بازی‌های آسیایی با محمد جمشیدی، ستاره ملی‌پوش ایران به مشکل خورد و اعلام کرد به هیچ وجه نمی‌تواند او را در تیمش تحمل کند. خط خوردن جمشیدی از تصمیمات بحث برانگیز هاکان بود که برای او گران تمام شد.

تیم ملی در نهایت راهی اندونزی، یکی از 3 کشور میزبان جام جهانی 2023 شد تا شاید معجزه‌وار، مثل دوره گذشته بتواند به عنوان بهترین تیم آسیایی، جواز حضور در المپیک را کسب کند اما حتی تصور چنین مسئله‌ای در حالی که فیلیپین و ژاپن به عنوان دیگر میزبانان جام جهانی برای المپیک، دندان تیز کرده بودند، ساده لوحانه بود.

شاگردان هاکان دمیر در 3 مسابقه مرحله گروهی، مغلوب برزیل،‌ ساحل عاج و اسپانیا شدند. ایران  پس از سقوط به گروه بازنده‌ها در مرحله دوم نیز از فرانسه و لبنان شکست خورد تا در پایان جام جهانی، تنها بالاتر از اردن در مکان سی‌ویکم و ماقبل پایانی قرار بگیرد.

پایان جام جهانی با اتفاق خاصی همراه بود که تلخی 5 شکست متوالی را در کام هواداران بسکتبال، ماندگار کرد. حامد حدادی، اسطوره و نماد بسکتبال ایران در سال‌های اخیر در پایان بازی با لبنان، پیراهن شماره 15 خود را بوسید و برای همیشه از تن درآورد. بازنشستگی حدادی از بازی‌های ملی، نقطه عطفی در بسکتبال ایران بود و نشان داد که در سال‌های گذشته، فکری برای جانشین این ستاره فراموش‌نشدنی و تأثیرگذار نشده است.

تیم ملی بدون کاپیتان حدادی، راهی چین شد تا در بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت کند. فدراسیون امیدوار بود در میان حریفان آسیایی به سکو برسد اما شاگردان هاکان دمیر در یک چهارم نهایی به فیلیپین باختند و در نهایت پنجم شدند تا در بازی‌های آسیایی هم دست بسکتبال به مدال نرسد.

اتفاقات تلخ بسکتبال، روز 19 آذر تکمیل شد و محمود مشحون، رئیس پیشین فدراسیون که 15 سال این مسئولیت را بر عهده داشت در 82 سالگی درگذشت.

تیم ملی بسکتبال در ادامه برای حضور در مسابقات انتخابی کاپ آسیا آماده شد و در پنجره نخست به مصاف قطر و هند رفت. این دو بازی با پیروزی برای تیم ملی همراه بود تا فدراسیون همچنان به همکاری با هاکان ادامه دهد.

خالی‌ شدن بخش مالی فدراسیون که خزانه‌دار و کارمند او به یک‌باره از فدراسیون خارج شدند و مشخص نشد سفر خزانه‌دار به خارج از کشور بی‌بازگشت است یا خیر، از دیگر مسائل رخ داده در فدراسیون بسکتبال بود. این در حالی است که امور مالی، یکی از اصلی‌ترین هدایت‌کننده‌‌های برنامه‌های یک سازمان ورزشی است، اما از سوی فدراسیون هیچ‌گاه اعلام نشد که چرا خزانه‌دار که باید با رأی اعضای مجمع انتخاب شود، سفری طولانی مدت به خارج از کشور داشته است.

هر چه هست اینکه فدراسیون بسکتبال در سال 1402 اصلاً حال و روز خوبی نداشت. باید دید این فدراسیون در سال جاری می‌تواند رویه دیگری در پیش بگیرد یا اینکه سیر نزولی این رشته ادامه‌دار خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پیشکسوت بسکتبال ایران در بیمارستان بستری شد فوق ستاره بسکتبال بعد از 6 سال به ليگ ايران بازگشت

دیگر خبرها

  • قطعی شدن نشان‌های نقره و برنز ایران در تنیس روی میز کانتندر جهانی
  • قطعی شدن نشان های نقره و برنز ایران در تنیس روی میز کانتندر جهانی
  • بسکتبال ایران در سال ۱۴۰۲؛ ناکام و ناامید
  • از رفت و آمد رییس سابق تا محرومیت دو ساله/ چالش بزرگ در سال جدید
  • درگذشت محمد توکل در ماه پایانی سال ۱۴۰۲؛ آن‌هایی که از دست دادیم
  • رنکینگ سایت اوپتا؛ استقلال در رتبه نهم آسیا و بالاتر از پرسپولیس و سپاهان + عکس
  • ژیمناستیک در ۱۴۰۲، مدال تاریخی در اوج بلاتکلیفی
  • بوشهر چهارمین مقصد گردشگران نوروزی شد
  • سلامت: فوتبالی نه ولی تراکتوری‌ام
  • کروس در بین 8 بازیکن برتر تاریخ آلمان