Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@17:26:42 GMT

در دیدار سفیر صربستان با وزیر ورزش و جوانان

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۹۱۶۱

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان دکتر سلطانی فر در ابتدای این دیدار ضمن تبریک روز ملی صربستان گفت: روابط دو کشور روز به روز در حال رشد و توسعه در عرصه های مختلف از جمله ورزش است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: این گسترش روابط حسنه ناشی از اراده رهبران دو کشور است که امیدواریم ایران و صربستان از این ظرفیت در عرصه های مختلف فرهنگی، ورزشی، اقتصادی و جوانان استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بسیاری از رشته های ورزشی ما تجربیات و قدرت بیشتری داریم و در بعضی از رشته ها هم صربستان از ما بهتر است که باید با اعزام مربی، مدرس و برگزاری دوره های مختلف به هم در توسعه و پیشرفت این رشته ها کمک کنیم.

دکتر سلطانی فر تاکید کرد: هر دو کشور جزء ده قدرت برتر والیبال دنیا هستند و ما در بسکتبال هم تنها سهمیه آسیا را برای المپیک 2020 توکیو گرفتیم. در واترپلو هم بعد از سالها به مدال برنز بازی های آسیایی ۲۰۱۸ رسیدیم. علاوه بر این رشته ها در خیلی از ورزش های دیگر مثل تکواندو، تنیس روی میز، فوتبال و کشتی هم زمینه همکاری متقابل زیادی وجود دارد. مربی های صرب که در رشته های مختلف به ایران آمدند همیشه مربیان خوب و بی حاشیه ای بودند.

او در خصوص امضای تفاهم نامه همکاری بین ایران و صربستان در زمینه های مختلف از جمله ورزش و جوانان گفت: این یادداشت تفاهم خیز بلندی برای شروع یک فصل جدید در روابط دو کشور است که امیدواریم با سفری که بزودی قرار است رییس جمهور صربستان به ایران دارد امضاء شود.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد : انعقاد این تفاهم نامه علاوه بر ورزش فرصت بسیار خوبی برای جوانان دو کشور هم هست. حدود 2600 "ان جی او" در کشور داریم که جوانان آینده ساز ما در آن مشغول به فعالیت هستند. همچنین در توریسم و گردشگری ورزشی و مسائل پزشکی ورزشی هم زمینه همکاری زیادی بین دو کشور وجود دارد.

دکتر سلطانی فر در پایان گفت: ما کشورهایی را که در دوران سخت تحریم آمرکا علیه ایران تنهایمان نگذاشتند فراموش نمی کنیم و تاکید جناب رییس جمهور آقای روحانی این است که چنین کشورهایی مثل صربستان در اولویت ما برای گسترش روابط بعد از بازگشت شرایط طبیعی به کشور باشند.

دراگان تودورویچ سفیر صربستان هم ضمن تشکر از دکتر سلطانی فر برای این دیدار گفت: در ده سال گذشته روابط بسیار حسنه ای با ایران داشتیم و رییس جمهور صربستان بسیار مایل است که روابط دو کشور بیش از قبل گسترش یابد. هشت تفاهم نامه در زمینه های مختلف از جمله ورزش با ایران آماده امضاء داریم و ایشان قصد دارند بعد از انتخابات ماه اینده در صربستان شخصا به ایران سفر کنند. ما مشتاق هر گونه همکاری در هر زمینه ای با کشور ایران هستیم و هیچ مرزی در این خصوص قائل نیستیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان مسعود سلطانی فر دکتر سلطانی فر ورزش و جوانان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۹۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ ابوذر ابراهیمی ترکمان سفیر کشورمان در بوسنی و هرزگوین با دنیس بچیرویچ عضو و رئیس شورای ریاست جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کرد.
ابوذر ابراهیمی ترکمان سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین با دنیس بچیروویچ عضو مسلمان و رئیس دوره‌ای شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین روز سه شنبه ۴ اردیبهشت در محل ساختمان ریاست جمهوری دیدار و گفتگو کرد.
در ابتدا بچیروویچ ضمن ابراز خشنودی از این دیدار به سفیر کشورمان خوش آمد گفت و آرزو کرد در مدت ماموریت وی روابط دوکشور بیش از پیش توسعه یابد.
وی گفت: کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ به مردم بوسنی و هرزگوین همواره در خاطره مردم این کشور به نیکی ماندگار است. سپس ضمن ارائه توضیحاتی در باره نسل کشی در سربرنیتسا در سال ۱۹۹۵ خواستار حمایت کشور‌های اسلامی از قطعنامه محکومیت نسل کشی که در مجمع عمومی سازمان ملل در معرض رای گیری قرار خواهد گرفت، شد.
ابوذر ابراهیمی ترکمان نیز گفت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از حاکمیت ملی و همزیستی مسالمت آمیز در بوسنی و هرزگوین است و خواستار توسعه همه جانبه روابط دو کشور شد. در پایان سفیر کشورمان چند کتاب ترجمه شده به زبان بوسنیایی از جمله دیوان حافظ و الهی نامه عطار نیشابوری را به رییس جمهور بوسنی و هرزگوین هدیه کرد.
دنیس بچیروویچ نیز کتاب خود را به سفیرمان هدیه داد. او در ابتدای کتاب نوشت: تقدیم به سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران ابوذر ابراهیمی ترکمان به نشانه توجه و احترام.

دیگر خبرها

  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • وزیر ورزش: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود
  • کیومرث هاشمی: واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطف ورزش ایران است / امروز بهترین روز ورزش است
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • دیدار رئیسی با رئیس مجلس ملی پاکستان