Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@10:49:22 GMT

مشهد مجهز به کیت تشخیص کرونا شد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۹۱۷۳

مشهد مجهز به کیت تشخیص کرونا شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا رحیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در روز‌های اخیر کیت‌های تشخیص بیماری کرونا به مشهد رسیده است و هم اکنون دستگاه‌های مورد نیاز تشخیصی در این ارتباط در حال کالیبره شدن هستند و به زودی نمونه‌گیری کرونا ویروس در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او ادامه داد: تا پیش از این همه نمونه آزمایش‌های بیماران مشکوک به کرونا در مشهد و خراسان رضوی به تهران ارسال می‌شد و از بابت فرآیند تشخیصی مشکلی نداشتیم، اما با تجهیز دانشگاه علوم پزشکی مشهد به کیت تشخیص آزمایش کرونا این فرآیند آسانتر شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق تحقیقات انجام شده ویروس کرونا قابلیت تشخیص آزمایشگاهی تا ۹۰ درصد موارد را دارد.

هم اکنون ۹ مرکز جامع خدمات سلامت، چهار بیمارستان به طور اختصاصی و تمام مراکز درمانی خصوصی و دولتی، بیماران مبتلا به علایم اختلال تنفسی در مشهد را غربالگری و راهنمایی می‌کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ف. ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس کیت تشخیصی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۹۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروزه تشخیص طبی پیش شرط خدمات درمانی است

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن پیام بهرام عین اللهی، به مناسبت روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی، آمده است: از آن هنگام که طبیب نام آور ایرانی و مؤلف گرانقدر "ذخیره خوارزمشاهی"، نخستین کتاب جامع پزشکی به زبان شیرین فارسی که جزئیات تازه ای از "نحوه آزمایش روی نمونه‌های انسانی" را به دنیای دانش آن روز عرضه کرد، حدود هزار سال سپری شده است؛ در طول این راه طولانی و دشوار که مشعلداران آن، استادان دانشمند علوم آزمایشگاهی و رهروان آن، متخصصان و کارشناسان و دانش پژوهان خستگی ناپذیر این رشته بوده اند، در هر روزگار افتخاراتی ارزشمند در خدمت به مردم و بویژه دردمندان و بیماران جامعه، بروز و ظهور یافته تا در زمانه ما به اوج شکوفایی و رشد رسیده است.

امروزه اهمیت "تشخیص طبی" به عنوان پیش شرط خدمات درمانی و نیز اولویت پژوهش‌های آزمایشگاهی به مثابه یکی از درگاه‌های ورود به عرصه پیشرفت‌های دانش و فناوری پزشکی، محل اتفاق نظر دنیای علم است و درخشش دستاوردهای فعالان این عرصه در ایران عزیز، پیوسته نگاه جهانیان را به خود معطوف کرده است.

وزارت بهداشت، همواره یافته‌ها و محصولات علمی و فناوری دست اندرکاران علوم آزمایشگاهی را قدر نهاده و از آنها در راه سیاستگذاری‌های کلان نگر خود در حوزه‌های پیشگیری و درمان بهره‌های وافر برده است.

اینجانب فرارسیدن سی ام فروردین، زادروز حکیم اسماعیل جرجانی، پدر دانش آزمایشگاهی ایران را که بحق روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی نامیده شده، به جامعه آزمایشگاهیان کشور تبریک و تهنیت گفته و توفیق روزافزون همه فعالان این عرصه را از درگاه احدیت مسألت می‌نمایم.

کد خبر 6080944 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • سی ام فروردین، روز آزمایشگاه
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • امروزه تشخیص طبی پیش شرط خدمات درمانی است
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد
  • عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد طی سال گذشته سگ‌ها بودند
  • اعضای کودک خردسال مشهدی جان ۵ نفر را نجات داد