Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@12:26:26 GMT

دادگاه شیخ «زکزاکی» دوباره به تاخیر افتاد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۹۲۶۱

دادگاه شیخ «زکزاکی» دوباره به تاخیر افتاد

دادگاه ایالت کادونا در نیجریه، بررسی پرونده شیخ زکزاکی را دوباره به تاخیر انداخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از النعیم نیوز، دادگاه ایالت «کادونا» در نیجریه دوباره بررسی پرونده شیخ «ابراهیم یعقوب زکزاکی» رئیس جنبش اسلامی در نیجریه و همسرش را به تعویق انداخت. این درحالی است که وضعیت جسمی شیخ زکزاکی و همسرش رو به وخامت است و نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس حکم این دادگاه، جلسه بعدی دادگاه زکزاکی 23 تا 24 آوریل برگزار می شود.

 

«مسعود شجره» رئیس کمیته حقوق بشر اسلامی در انگلیس، گفت: شیخ زکزاکی و همسرش در طول چهار سال در حبس غیرقانونی قرار دارند، بیشتر دادگاه ها مانند دادگاه های امروز با هدف اتلاف وقت و نگه داشتن شیخ زکزاکی و همسرش در زندان بوده است.

 

شجره افزود: امروز رئیس دادگاه گفته است که باید من بررسی کنم که چرا رئیس زندان به پزشکان اجازه معاینه شیخ زکزاکی را نداده است.

 

نیروهای نظامی نیجریه در 14 دسامبر سال 2015 میلادی به حسینیه بقیه الله (عج) در شهر زاریا و منزل شیخ زکزاکی در ایالت کادونا در شمال نیجریه حمله کردند، در این حمله صدها نفر از مسلمانان شیعه کشته و زکزاکی و همسرش بازداشت شدند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیخ زکزاکی نیجریه دادگاه زکزاکی و همسرش شیخ زکزاکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۹۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی قوانین دادرسی فدرال آمریکا را ضربه فنی کرد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، یک هیئت قضایی فدرال در آمریکا در تلاش است قوانینی را پیش‌نویس کند که بر اساس آن دادگاه‌‌ها باید درستی و موثق بودن شواهد دادرسی تولیدشده توسط هوش مصنوعی را بررسی کنند.

در جلسه استماع کمیته مشورتی قضایی ایالات متحده که برای بررسی قوانین دادرسی در حوزه هوش مصنوعی برگزار شد، دانشمندان علوم رایانه‌ای و دانشگاهیان درباره خطرات استفاده از هوش مصنوعی برای دستکاری ویدیو‌ها و تصاویر و ایجاد «جعل عمیق» که می‌تواند محاکمه‌ها را بی‌اعتبار کند، صحبت کردند.

ریچارد سالیوان، قاضی منطقه‌ای نیویورک از اعضای حاضر در این جلسه  گفت: «به نظر من اوضاع آنقدر‌ها هم که می‌گویند بحرانی نیست و قضات هم ابزار‌هایی برای مقابله با این موضوع در اختیار دارند.»

این قاضی همچنین اشاره کرده است که چطور تا کنون به طور جدی و گسترده از قضات خواسته نشده است که شواهد و مستندات تولیدشده توسط هوش مصنوعی را از پرونده‌ها حذف کنند. تنها مورد شناخته‌شده تا کنون، مربوط به یک ویدیوی ساخته‌شده با هوش مصنوعی بود که یک قاضی دادگاه ایالت واشینگتن ماه گذشته آن را در یک پرونده قتل بررسی کرد.

جان رابرتز، قاضی دیوان عالی ایالات متحده نیز در گزارش سالانه خود در ۳۱ دسامبر به مزایای بالقوه هوش مصنوعی برای طرفین دعوی و قضات اشاره کرده و گفته بود که قوه قضاییه باید کاربرد‌های مناسب آن را در دعاوی در نظر بگیرد.

کمیته مسئول بررسی شواهد در دادگاه‌های ایالات متحده در تلاش است تا دریابد که چگونه می‌توان از هوش مصنوعی در مراحل قانونی استفاده کرد و پیشنهاد‌ها را بررسی می‌کند. یکی از پیشنهاد‌ها این بود که به طرفین دعوی اجازه داده شود تا مدارک مشکوک به «جعل عمیق» را به چالش بکشند، اما این پیشنهاد غیرقابل اجرا اعلام شد.

پیشنهاد دیگر این بود که شواهد تولید‌شده توسط ماشین باید مانند شهادت یک کارشناس انسانی مورد موشکافی قرار بگیرد، اما با این پیشنهاد نیز مخالفت شد، چون قضات حاضر در جلسه معتقد بودند که چنین قانونی به وکلای مدافع اجازه می‌دهد هر گونه مدرک دیجیتال را بدون اینکه دلیلی برای زیر سؤال بردن آن وجود داشته باشد، به چالش بکشند که در نتیجه روند پیگرد قانونی را مختل خواهد کرد. دلیل دیگر مخالفت این بود که به دلیل غیرشفاف بودن الگوریتم‌ها، این خطر وجود دارد که حقوقدانان نتوانند شواهد تولیدشده توسط هوش مصنوعی را به چالش بکشند.

هیئت هشت نفرۀ این جلسه که مسئول تهیه پیش‌نویس اصلاحات مربوط به قوانین دادرسی فدرال بودند، در نهایت به این نتیجه رسیدند که طرفداران یک طرح پیشنهادی مرتبط با هوش مصنوعی را به هیئت تصمیم‌گیری ارائه دهند. برخی از قضات نیز این پیشنهاد را مطرح کردند که قوانین قدیمی و پیش از رونق فعلی هوش مصنوعی بازبینی شوند.

این جلسه در بحبوحه تلاش‌های گسترده دادگاه‌های فدرال و ایالتی برای رسیدگی به افزایش کاربرد هوش مصنوعی مولد و از جمله برنامه‌هایی مانند چت جی‌پی‌تی در پرونده‌های قضایی برگزار شد.

انتهای پیام/

نازنین احسانی طباطبایی

دیگر خبرها

  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران
  • عکس/ دیدار رئیس جمهور با نخبگان ایالت پنجاب
  • دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد
  • بازدید رئیسی از آرامگاه اقبال لاهوری
  • جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری | رئیسی وارد لاهور شد
  • بررسی امکان جریمه افراد بی‌خانمان در آمریکا
  • هوش مصنوعی قوانین دادرسی فدرال آمریکا را ضربه فنی کرد
  • شیخ زکزاکی: از حمله ایران به اسراییل از خوشحالی گریه کردم
  • واکنش شیخ زکزاکی به حمله ایران به اسرائیل
  • زکزاکی: در حمله ایران به اسرائیل از خوشحالی اشک ریختم