Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاری گفت:اکنون ۵ هزار شرکت دانش بنیان و بیش از هزار تیم استارت آپ متشکل از جوانان فعال و تحصیل کرده در سطح کشور وجود دارد که با توجه به مشکلات و نیاز‌های روز، هر تیم بر روی یک موضوع کار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سورنا ستاری» امروز (۶ اسفند) در مراسم رونمایی از محصولات جدید دارویی شرکت ثامن با بیان اینکه همکاری و مشارکت شرکت‌های بزرگ با هدف ورود شرکت‌های دانش بنیان نظیر به بازارهای رقابتی کاری با ارزش است، بیان کرد: همکاری شرکت لفاف خزر با شرکت داروسازی ثامن که دارای دانش فنی و نیروی انسانی متخصص است توانست بازار عظیمی را در اختیار این شرکت دانش بنیان و کشور قرار دهد و علاوه بر این می‌تواند باعث توسعه حوزه های درمانی و سرم سازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر این مسئله که برای دستیابی به اهداف عالیه به نوآوری نیاز است، افزود: نوآوری در شرکت‌هایی بروز و ظهور پیدا می‌کند که شخص متخصص تمام زندگی، فکر و ذهنش را غرق در حل مسائل و مشکلات مدنظر کند، از همین جهت حاصل نوآوری دستیابی به بازار عظیم‌تر و پُرسودتر خواهد بود.

 

ستاری با بیان اینکه نوآوری از دل تحریم و سختی‌ به وجود می‌آید، خاطرنشان کرد: شرکت داروسازی ثامن با توجه به تحریمی که وجود داشت با تلاش شبانه روزی توانست به دانش فنی و تولید فیلم‌های چند لایه فرآورده‌های تزریقی و ملزومات دیالیز صفاقی دست پیدا کند، از همین رو معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در حوزه پزشکی، آمادگی خود را در راستای حمایت از شرکت داروسازی ثامن اعلام می‌کند.

 

وی تاکید کرد: ایران از نیروی انسانی متخصص و با اعتماد به نفس بسیار برخوردار است، از همین رو آستان قدس رضوی با راه‌اندازی پارک علم و فناوری و مرکز نوآوری می‌تواند جوانان نخبه استان و شهر خود را برای حل مشکلات خویش جذب و مسیرشان را برای ورود به بازار هموار کند و ما هم آمادگی کمک به شما در این راستا را داریم.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اکنون ۵ هزار شرکت دانش بنیان و بیش از هزار تیم استارتاپ متشکل از جوانان فعال و تحصیل کرده در سطح کشور وجود دارد که با توجه به مشکلات و نیاز‌های روز، هر تیم بر روی یک موضوع کار می‌کنند و اغلب همین شرکت‌های دانش بنیان و تیم‌های استارتاپ منشآ نوآوری‌ها هستند و در عرصه صنعت می‌توانند برای شما بازارسازی کنند و راه صادرات را بگشایند.

 

ستاری اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه از جنبه پزشکی و بیوتیک بی‌نظیر است، چرا که اکنون ۶۰۰ شرکت در ایران در حوزه بیوتیک فعالیت دارند و تاکنون حدودا تولید ۲۲ داروی بیوتیک حاصل تلاش این شرکت‌ها است، بنابراین باید از این فرصت برای بازارسازی و توسعه داروهای خود در کشورهای همسایه استفاده شود.

 

وی با تاکید بر این موضوع که در شرایط کنونی ۵۰ درصد حوزه دانش بنیان مان در حوزه بیوتکنولوژی فعالیت دارند، افزود: توصیه می‌کنم این شرکت‌ها به این بازار عظیم ورود و با تلاش مضاغف جای شرکت‌های بزرگ غربی را بگیرند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: داروهای جدید معاون علمی رئیس جمهور مراسم رونمایی آستان قدس رضوی شرکت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۹۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت چاپگر خط بریل با همت متخصصان شرکت دانش بنیان اصفهان

رئیس موسسه قرآنی روشندلان  با اشاره به ساخت چاپگر خط بریل به همت متخصصان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در اصفهان گفت:  شرکت دانش‌بنیان به درخواست ما در مدت دو سال موفق به ساخت این چاپگر شد، این در حالی است که تا قبل از دهه ۹۰، همه چاپگر‌های خط بریل در کشور وارداتی بود.


سیدمرتضی نیکزاد افزود:  محققان جوان از تحریم به‌عنوان یک فرصت استفاده کردند و دستگاه چاپگر خط بریل ساختند که یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین چاپگر بریل منطقه است و هم‌اکنون ۴۰ مرکز ویژه نابینایان در کشور از این چاپگر بریل ایرانی استفاده می‌کنند.


او گفت:  با ساخت این چاپگر، به کشور‌های غربی وابستگی نداریم، امکانات و تجهیزات دستگاه چاپگر بریل ایرانی مطلوب‌تر از نمونه خارجی است.


نیکزاد بیان داشت: با این چاپگر می‌توان تمام اشکال هندسی، نقشه‌های جغرافیایی را به شکل برجسته چاپ کنیم تا دانش‌آموزان نابینا از آنها استفاده کنند.


رئیس موسسه قرآنی روشندلان عنوان کرد: مراکز توان‌بخشی باید زمینه آموزش‌های تحرک و جهت‌یابی، مهارت‌های روزمره و بدنی و حرفه آموزی را برای نابینایان فراهم کنند تا زمانی که جذب بازار کار شوند؛ در این راستا سازمان‌هایی همچون فنی و حرفه‌ای، بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی باید زمینه اشتغال نابینایان را فراهم کنند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • نقش مراکز علمی و فناوری در نوآوری صنایع چیست؟
  • ساخت چاپگر خط بریل با همت متخصصان شرکت دانش بنیان اصفهان
  • توجه به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق مشارکت مردم در عرصه تولید هستند
  • کاهش مصرف انرژی‌ در مبدل‌های الکتریکی با استفاده از هوش مصنوعی
  • ساخت کارخانه نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در زهک اجرا می‌شود
  • خدمات مالی ۴۰۰ میلیاردی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال
  • ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی
  • ۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال