Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حسین کاغذلو سه‌شنبه ۶ اسفند در جریان بازدید از رودها و انهار جنوبی شهرستان ورامین، استان تهران گفت: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش میزان بارش‌ها در سطح شهرستان و احتمال آب‌گرفتگی معابر و مناطق مختلف، ستاد مدیریت بحران شهرستان ورامین به حالت آماده‌باش کامل درآمده تا در صورت لزوم، نسبت به رفع مشکلات احتمالی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، امدادی، ایمنی، شهرداری‌های، بخشداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان باهدف ایجاد هماهنگی‌های لازم برای مقابله با حوادثی نظیر جاری شدن سیل، در آماده‌باش کامل به سر برده و امکانات، ادوات و تجهیزات راه‌سازی نیز برای حضور در حوادث احتمالی آماده‌به‌کار هستند.

فرماندار شهرستان ورامین تصریح کرد: دو رودخانه موسوم به شور و شیرین و کرجی از جنوب ورامین و از حاشیه روستاها و اراضی کشاورزی شهرستان عبور می‌کند که در هنگام افزایش میزان بارش و سرریز آب‌های سطحی تهران، این رودخانه‌ها طغیان می‌کند که در صورت عدم لایروبی و مسدود شدن مسیر عبور آب، می‌تواند خساراتی را به همراه داشته باشد.

کاغذلو افزود: این دو رودخانه از محور چرمشهر – ورامین و قم – گرمسار عبور می‌کند که در صورت بروز مشکل، امکان ورود آب به مسیر اصلی وجود دارد که این امر خطرات بسیاری را به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از ابتدای فصل پائیز عملیات لایروبی انهار، رودخانه‌ها و کانال‌های انتقال آب در شهرستان ورامین انجام‌شده و هم‌اکنون مشکلی برای عبور آب به سمت دشت‌ و مراتع جنوبی شهرستان و تالاب فصلی بندعلیخان وجود ندارد.

فرماندار ورامین افزود: از زیر محور قم – گرمسار به‌منظور تردد روستائیان به مناطق جنوبی و اراضی کشاورزی، زیرگذرهایی احداث‌شده که در بازدید از این سازه‌ها، مشکلی در خصوص آب‌گرفتگی مشاهده نشد ضمن آن‌که نیروهای راهداری به‌صورت آماده‌باش کامل قرار داشته و مشکلات احتمالی را برطرف می‌کنند.

وی تأکید کرد: تمامی این اقدامات به‌منظور حفظ آمادگی برای مقابله با بحران‌های احتمالی است و شهروندان هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند.

فرماندار ورامین گفت: پایگاه جمعیت هلال‌احمر ورامین مستقر در محور قم – گرمسار، حاشیه امامزاده عبدالله در قالب طرح زمستانه، در آماده‌باش ۲۴ ساعته قرار دارد و به مسافران خدمات خود را ارائه می‌کند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع‌شده است.

کد خبر 486989 برچسب‌ها سيل آب و هوا - ایران مدیریت بحران تهران استان تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سيل آب و هوا ایران مدیریت بحران تهران استان تهران شهرستان ورامین آماده باش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۹۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۱۱ سازه آبخیزداری شهرستان درمیان

فرماندار شهرستان درمیان گفت: ۱۱ سازه آبخیزداری از جمله در روستاهای دستگرد، آبگرم، فورگ، تخته جان، سراب، زیدان، دره چرم، محمدیه، علی آبادفرهنگ با حجم یک میلیون و پانصد هزار مترمکعب آبگیری شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از درمیان، مهدی فرجامی‌فرد در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان درمیان ضمن تشکر از دستگاه‌هایی که در سیلاب روز گذشته به سرعت نسبت به امدادرسانی به مردم اقدام کردند اظهارداشت: در نقاط شهری و روستایی که برای مردم ایجاد خسارت شده باید شهرداران، دهیاران و بخشداران تمهیدات لازم را پیش‌بینی کنند و با آموزش نکات ایمنی به عموم مردم در بارندگی‌ های شدید خسارات به حداقل ممکن برسد.

وی همچنین از مدیران شهرستان خواست ضمن حضور میدانی در کانون‌های بحران نسبت به ارزیابی خسارات وارد شده به حوزه کاری خود هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

فرماندار شهرستان درمیان، با اشاره به امکانات محدود و وسعت شهرستان، بازگشایی معابر اصلی را اولویت دانست و افزود: بخش زیادی از راه‌های روستایی روز گذشته توسط راهداری و دهیاران بازگشایی شده و باقیمانده مسیرها هم امروز بازگشایی می‌شود.

وی، بخشی از خسارات وارده را ناشی از عدم رعایت حریم رودخانه‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز دانست و از بخشداران خواست با این تخلفات حادثه آفرین به شدت برخورد کنند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان درمیان با اشاره به بارندگی‌های اخیر از آبگیری بندهای احداثی منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خبر داد و افزود: 11 سازه آبخیزداری از جمله در روستاهای دستگرد، آبگرم، فورگ، تخته جان، سراب، زیدان، دره چرم، محمدیه، علی آبادفرهنگ با حجم یک میلیون و پانصد هزار مترمکعب آبگیری شده که تاثیر بسزای در افزایش آبدهی قنوات زیردست و رونق کشاورزی خواهد داشت.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • بارندگی ۱۲۰ میلیمتری در سیستان و بلوچستان؛ انسداد راه ارتباطی ۳۵ روستا
  • دستگاه‌های امدادی لامرد برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش هستند
  • آماده‌باش اورژانس در ۵ استان در معرض سیل و بارندگی
  • مدارس این شهر غیرحضوری شد
  • مدارس و دانشگاه‌های ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر غیرحضوری شد
  • مدارس و دانشگاه‌های ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر غیر حضوری شد
  • هشدار قرمز هواشناسی؛ آماده باش مدیریت بحران سیستان و بلوچستان
  • آماده باش ستاد مدیریت بحران استانداری بوشهر به دستگاه‌های اجرایی
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران رفسنجان برای بارش‌های پیش‌ رو/ مردم به مناطق کوهستانی نروند
  • آبگیری ۱۱ سازه آبخیزداری شهرستان درمیان