Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز در اغلب استان‌های کشور بارش برف و باران ادامه دارد، گفت: از روز جمعه نهم اسفند در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: امروز با ادامه فعالیت سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب، دامنه‌های البرز، زاگرس و سواحل خزر بارش داریم که در غرب و جنوب غرب بارش با رعدوبرق و وزش باد شدید همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در ارتفاعات البرز و زاگرس بارش به صورت برف خواهد بود، اضافه کرد: امروز شدت بارش‌ها در لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، کرمانشاه، اصفهان، مرکزی، همدان، تهران و شمال خوزستان است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز چهارشنبه گستره فعالیت این سامانه بارشی علاوه بر مناطقی که ذکر شد شرق و شمال‌شرق کشور و برخی مناطق جنوب کشور را نیز در برخواهد گرفت. 

ضیاییان بیان کرد: روز پنج‌شنبه نیز در خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی بارش پراکنده خواهیم داشت و سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج می‌شود. 

وی اظهار داشت: روزهای جمعه و شنبه در اغلب مناطق کشور جوی آرام داریم و بعدازظهر شنبه در شمال‌غرب و غرب بارش باران و در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده خواهیم داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز تا جمعه خلیج‌فارس مواج و طوفانی است، اضافه کرد: در دو روز آینده در نیمه شرقی کشور وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران فردا ابری همراه با بارش باران پیش‌بینی می‌شود ضمن آنکه وزش باد شدید هم برای روز آینده محتمل است و فردا شب به تدریج آسمان تهران صاف می‌شود و روز پنج‌شنبه آسمانی صاف و آفتابی در پایتخت خواهیم داشت. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 5 و صفر درجه خواهد بود. 

وی اظهار داشت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 28 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و زنجان با کمینه دمای 7 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود. 

* موج دریا تا 3 متر در خلیج‌فارس

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز وزش باد شدید و ایجاد تلاطم در دریا به دلیل وزش باد در شمال خلیج‌فارس پیش‌بینی می‌شود که حداکثر ارتفاع موج 3 متر خواهد بود همچنین روزهای چهارشنبه 7 اسفند تا جمعه 9 اسفند خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود و حداکثر ارتفاع موج 3 متر است که توصیه می‌شود از تردد شناورهای کوچک و تفریحی اجتناب شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هواشناسی سامانه بارشی بارش خراسان رضوی مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی خلیج فارس وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۰۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش باران در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بنا بر بررسی نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی تا اواسط فردا چهارشنبه فعال است  و احتمال رگبار‌های پراکنده در مناطق شمال و شمال شرق استان پیش بینی می‌شود.

محمد سبزه زاری افزود: همچنین در این مدت احتمال وقوع تندباد‌های شدید تا متوسط  همراه با  تندباد‌های لحظه‌ای  در جنوب و مرکز استان نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه  از اواسط چهارشنبه  با جنوبی شدن جریانات  افزایش رطوبت در نوارجنوبی و مرکز استان پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: در این مدت شمال خلیج فارس مواج خواهد بود.

در ۲۴ ساعت گذشته امیدیه با ۳۸ درجه و ایذه با ۱۱.۲ درجه سانتی گراد بیشترین و کمترین دما در استان را داشته اند.

همچنین در این مدت بیشینه و کمینه دمای اهواز ۳۴.۷ و ۲۱ درجه سانتی گراد ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی کشور / بارش‌ها در کدام مناطق ادامه دارد؟
  • تداوم بارش باران تا ظهر امروز در مازندران
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۵ و ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت / هراز مسدود شد
  • بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد
  • بارندگی در کشور ادامه دارد / از پنجشنبه هوا گرم‌تر می‌شود