Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیأت داوران هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آثار راه‌یافته به مرحله نهایی در بخش صحنه‌ای را معرفی کردند.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فار، در مرحله‌ی نخست این جشنواره ۴۸۴ نمایش تولید شد که از میان این تعداد، ۳۵۶ نمایش صحنه‌ای به مرحله استانی راه پیدا کرد و در نهایت ۹۵ نمایش از ۳۱ استان کشور به مرحله بازبینی آثار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیات داوران بخش صحنه‌ای این جشنواره متشکل از آزاده پورمختار، حسن دادشکر و سامی صالحی از میان ۹۵ نمایش  راه‌یافته، ۱۵ اثر را به عنوان راه‌یافته به مرحله نهایی معرفی کردند.

بر اساس این گزارش نمایش «تخم مرغ شانسی» به کارگردانی مهدی صالحی‌اقدم از استان آذربایجان شرقی، «کرمی که هیولا شد» به کارگردانی امیر جهان‌پور و «لالو» اثر سمیه حسین‌نژاد هر دو از استان آذربایجان غربی و «آدم کوچولوی گرسنه» به کارگردانی طیبه آنجدانی از تهران به این مرحله راه یافتند.

هم‌چنین بر اساس رای داوران از استان چهارمحال و بختیاری دو نمایش «سیاه دل» اثر معصومه گودرزی و «لکه پر ماجرا» از سپیده ابراهیمی، از استان خوزستان نمایش «هیس» به کارگردانی مولود تجلی‌زاده و از استان قزوین نمایش «نمکی و دیو» اثر سیداحسان امامی به عنوان دیگر راه‌یافته‌های بخش صحنه‌ای هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون معرفی شدند.

بر همین اساس نمایش‌های «کابوس خنده» به کارگردانی خدیجه سلیمی «راز قله گاف» اثر یاسر هاشم‌زاده، «تنهایی دنیا» با هدایت رحمت غلامی، «گنجشکک اشی‌مشی» از گلشن حسنوند و «کباب کلاغ» اثر محسن عظیمی پویا به ترتیب از استان‌های قم، کردستان، کرمانشاه، لرستان و مازندران نیز به این مرحله راه پیدا کردند.

در همین حال داوران در این بخش نمایش‌های «زرد قناری» به کارگردانی محبوبه ابراهیمی از استان مرکزی و «زنان انتظار» به کارگردانی محسن اکرمی از استان یزد را نیز برای رقابت در مرحله نهایی معرفی کردند.  

لازم به یادآوری است این نمایش‌ها باید ۵ اجرای عمومی در استان خود داشته باشند و برگزیدگان کشوری هم‌زمان با آیین پایانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایش کانون معرفی خواهند شد.

مرحله کشوری این دوره از جشنواره هنرهای نمایشی کانون بر اساس اعلام فراخوان قرار است ۲۶ تا ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ برگزار شود.

*ویروس کرونا اجرای نمایش «آش سرخ پشت پا» را به سال 99 موکول کرد

گروه نمایش «آش سرخ پشت پا» با تشکر از همکاری مرکز ھنرھای نمایشی حوزه هنری و همچنین سایت محترم تیوال اجرای نمایش خود را به سال نود و نه موکول کرد.

نمایش آش سرخ پشت پا که به قلم خسرو امیری و به کارگردانی حسین بنیاد که پیش از این قرار بود در تاریخ هشتم تا بیست و یکم اسفند در تماشاخانه ماه حوزه هنری به روی صحنه برود بخاطر جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و سلامتی هموطنان عزیز تاریخ شروع اجراهای خود را به سال نود و نه موکول کرد.تاریخ جدید شروع نمایش به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

 دیگر عوامل نمایش آش سرخ پشت پا عبارتند از: بازیگران: مسعود هدایت پور، دریا قاسمی، نازنین طلوعی،‌دستیار کارگردان: ناصر ارباب،‌طراح صحنه و لباس و نور: حسین بنیاد،‌انتخاب موسیقی: محسن صلاحیان،‌مدیر تولید: علیرضا فتاحی،‌گرافیک و موشن گرافی: Z studio،‌طراح پوستر و بروشور: محمد امین ملک زاده، حسین بنیاد.

در خلاصه نمایش آش سرخ پشت پا آمده است: وسط میدون آزادی با هم آشنا شدیم..

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تئاتر کانون پرورشی جشنواره هنرهای نمایشی کانون جشنواره هنرهای نمایش راه یافته صحنه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

 به نقل از حوزه هنری قم، پنج اثر برگزیده جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان قم در مرحله انتخابی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حاضر هستند.

«همه آب‌ها نام عباس را می‌دانند» از مسجد حسینی، «دوستی ابدی» از مسجد چهارده معصوم (ع)، «یک باغچه بنفشه برای تو» از مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، «راز گل سرخ» از مسجد مصطفی خمینی (ره) و «جان پدر کجاستی» از مسجد عترت آثار حاضر در مرحله داوری این همایش هستند.

استان قم به دلیل ظرفیت بالای تئاتر بچه‌های مسجد و حضور ۱۳۰ گروه فعال در استان توانسته پنج سهمیه مرحله انتخابی جشنواره بچه‌های مسجد را به خود اختصاص دهد.

این پنج اثر روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه با حضور کارشناسان دفتر بچه‌های مسجد مرکز هنر‌های نمایشی بازبینی و آثار منتخب در مرحله نهایی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد که از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه به میزبانی شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود، به رقابت با دیگر آثار می‌پردازند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان اعلام شد
  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • اجرای نمایشی که ستاره پسیانی دید و به آتیلا پسیانی تقدیم شد
  • معرفی آثار راه‌‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌ یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌یافته به جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار