Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جریان سفر هیات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به پاکستان اعضای این هیات به ریاست «مسعود خوانساری» رئیس اتاق تهران در شهر بندری «کراچی» مرکز اقتصادی و تجاری پاکستان با مسئولان سازمان های تجاری و اتاق های بازرگانی این کشور دیدار کردند.

«احمد محمدی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی و برخی از کارشناسان اقتصادی نمایندگی دیپلماتیک کشورمان نیز در این دیدارها حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس و اعضای هیات اتاق تهران در این سفر با رئیس سازمان توسعۀ تجارت پاکستان، رئیس فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنعت این کشور، رئیس فدراسیون بازرگانی و صنایع کراچی و رئیس اتحادیه بازرگانی و صنایع کورنگی (بزرگ ترین شهرک صنعتی در پاکستان) ملاقات و در خصوص راه های ارتقای همکاری های تجاری و بازرگانی میان دو کشور رایزنی کردند.

طرفین در این دیدارها ضمن تاکید بر اهمیت مشترکات فرهنگی، دینی، تاریخی و مرز مشترک طولانی میان ایران و پاکستان، از سطح فعلی روابط تجاری ایران و پاکستان ابراز نارضایتی و ظرفیت های موجود را بسیار بیشتر از میزان روابط فعلی دانستند.

آنان بر رفع برخی از مشکلات برای رسیدن به سطح تجارت پنج تا ۱۰ میلیارد دلاری تاکید کردند.

مسئولان اتاق بازرگانی تهران و بازرگانان پاکستان فقدان روابط بانکی میان دو کشور را عامل اصلی کاهش سطح روابط تجاری دانسته و از دولت های خود خواستند تا برای حل این مشکل دست به اقدامات عملی بزنند.

در این دیدارها، دو طرف ساز و کار تهاتر را با توجه به شرایط فعلی مهم ترین ابزار برای توسعه تجارت میان دو کشور برشمردند و راه های اجرایی کردن آن را مورد بررسی قرار دادند. در این سفر مقرر شد هیات تجاری متشکل از بازرگانان و تجار پاکستانی تا سه ماه آینده به ایران سفر و با ظرفیت های صنعتی کشورمان آشنا شود.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی پاکستان اتاق بازرگانی تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی پاکستان اتاق بازرگانی تهران تسهیلات بانکی پاکستان اتاق بازرگانی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۰۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش ۱۲ هزار و ۱۰۳ نفر در پایگاه های اسکان فرهنگیان استان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، رسول شیدایی اظهار داشت: استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران اسلامی، از جهات مختلف همچون آب و هوای خوب، آثار تاریخی شگفت انگیز و مناطق مستعد تفریحی از نقاط مهم و گردشگرپذیر کشور ایران محسوب می شود و نوروز فرصت مناسبی است تا بتوانیم فرهنگ غنی استان را به مردم کشور عزیزمان معرفی کنیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ضمن قدردانی از زحمات عوامل اجرایی در خدمات دهی مطلوب به مسافران نوروزی، افزود: آموزش و پرورش مدارسی را که از نظر امکانات بهداشتی و خدماتی در سطح بالاتری هستند، در اختیار مسافران گذاشته که باعث رضایت مندی مسافران نوروزی شده است.

وی تصریح کرد: میهمانان فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان در ۱۵ پایگاه به تعداد ۱۲۵ آموزشگاه و در ۱۲۰۶ اتاق(کلاس) پذیرش می شوند که شامل ۱۵۵ اتاق ویژه، ۹۰۸ اتاق الف، ۳۴ اتاق ب و ۹ مکان از قبیل مراکز خانه ی معلمان، اردوگاه ها و... است.

دیگر خبرها

  • پیشبرد مذاکرات بانکی ایران و روسیه
  • مذاکرات بانکی ایران و روسیه
  • حجم تبادل تجاری ایران و ترکمنستان در حال افزایش است/رئیس جمهور به عشق آباد سفر می‌کند
  • گشایش یکی از بزرگترین شهربازی‌های سرپوشیده ایران در دزفول
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| آرمان خالقی
  • توافق تجاری افغانستان و پاکستان
  • پذیرش ۱۲ هزار و ۱۰۳ نفر در پایگاه های اسکان فرهنگیان استان
  • آخرین وضعیت تفحص از شستا و اتاق بازرگانی در مجلس
  • اعتماد به مردم در اقتصاد و تولید ثمربخش خواهد بود
  • تعاون، کلید واژه تحقق شعار سال ۱۴۰۳