Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حیدری با بیان این که در حال حاضر هزار و ۹۰۰ مسجد استان دارای امام جماعت هستند، بر ضرورت بهره گیری از طلاب جوان حوزه برای اقامه نماز جماعت در مساجد تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام «ابراهیم حیدری» امروز در جلسه هماهنگی کانون‌های مساجد استان در ساری با تبریک فرا رسیدن ماه رجب، این ماه را فرصت مناسبی برای کسب معنویت و تزکیه نفس عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل اوقاف مازندران، با بیان این که روزه گرفتن در ماه‌های رجب، رمضان و شعبان بر پیامبر گرامی اسلام واجب بود، ادامه داد: این ماه‌های ارزشمند بهترین فرصت برای خانه تکانی درون است.

 

این استاد حوزه علمیه مازندران، ماه رجب را آغاز فصل نیایش، استغفار، دعا و خودسازی دانست و بیان داشت: این ماه فرصت مناسبی برای تقرب و زندگی بیشتر با خداوند متعال است.

 

حجت الاسلام حیدری در ادامه سخنان خود به وجود بیش از هشت هزار و ۱۰۰ مکان مذهبی در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: مازندران از نظر تعداد اماکن مذهبی جزء استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

 

وی در ادامه سخنان خود از وجود چهار هزار و ۶۴۸ مسجد ثبت شده در اوقاف استان خبر داد و تصریح کرد: برخی از مساجد هم در سامانه اوقاف ثبت نیستند.

 

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که متأسفانه مساجدی که دارای هیأت امناء هستند روند خوبی ندارند، بیان داشت: در حال حاضر دو هزار و ۵۰۰ مسجد استان دارای هیأت امناء هستند و احکامی که برای هیأت امناء صادر می‌شود باید مورد تأکید روحانی مسجد باشد.

 

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که در حال حاضر ۳۱۳ مسجد استان دارای امام جماعت صبح هستند، خاطرنشان کرد: همچنین ۲۱۰ مسجد استان نیز در حال حاضر سه نوبت نماز جماعت را اقامه می‌کنند.

 

وی با بیان این که در حال حاضر هزار و ۹۰۰ مسجد استان دارای امام جماعت هستند، بیان داشت: با توجه به ظرفیت بسیار بالایی که در سطح حوزه علمیه استان وجود دارد باید توان و پتانسیل طلاب جوان مدارس علمیه به عنوان امام جماعت مساجد استان بیشتر بهره گرفته شود.

 

مدیر کل اوقاف مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که کانون‌های فرهنگی مساجد نیز ظرفیت بالایی در جهت رونق فعالیت‌های دینی و فرهنگی مساجد بر عهده دارند، گفت: باید از همه ظرفیت‌ها در جهت تقویت این کانون‌های مؤثر فرهنگی استفاده شود.

 

 

 

منبع: خبرگزاری رسا

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مازندران مسجد مسجد استان دارای حجت الاسلام حال حاضر امام جماعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۰۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیخ حسین انصاریان: نمازهای جماعت در کشور ما ورشکسته شده است /چهارتا مشجد کنار حرم ها را ملاک نگیرید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شیخ حسین انصاریان‌ در مراسم سالگرد آیت‌الله العظمی بروجردی، هشدار داد: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است و دارد به آخر کار می‌رسد.

بنابر گزارش جماران، وی گفت: چهارتا مسجد کنار حرم‌ها را ملاک نگیرید، خیلی شهرهای بزرگ در مسجد بسته است.

وی ادامه داد: شیرین‌تر از انبیاء و ائمه‌ هدی و فقهای واجدالشرایط‌ در عالم نبوده و نبوده است.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898848

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • انصاریان‌: نمازهای جماعت در کشور ما ورشکسته است
  • انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • شیخ حسین انصاریان: نمازهای جماعت در کشور ما ورشکسته شده است /چهارتا مشجد کنار حرم ها را ملاک نگیرید
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • (ویدئو) درخواست کمک امام جماعت از طریق بلندگوی مسجد
  • ضرورت فعالیت دستگاه‌ها برای حضور در طرح نور
  • روایت عباس عبدی از بازدیدش از مسجد پارک قیطریه
  • روایت عباس عبدی از بازدیدش از مسجد پارک قیطریه : مسجد را در تقابل با نهادهای دیگر قرار دادن، اعتبار نهاد دین را افزایش نمی‌دهد