Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با اشاره به تهیه و ابلاغ شیوه نامه پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا ویروس جدید به اماکن مقدس این استان، از تعطیل شدن برنامه‌های مناسبتی و مذهبی در اماکن زیرمجموعه اوقاف خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، سه شنبه ۶ اسفندماه در جلسه ستاد بحران اداره کل اوقاف و امورخیریه فارس گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در برخی استان‌های کشور و لزوم انجام موارد و نکات احتیاطی جهت پیشگیری و جلوگیری از گسترش این ویروس در استان و همچنین به‌منظور حفظ سلامت هموطنان دستور العمل و شیوه‌نامه بهداشتی پیشگیری از بیماری‌های واگیردار که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز تهیه شده است، به تمامی اماکن مذهبی ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اوقاف فارس، موسوی با اشاره به تعطیلی زائرسراهای بقاع متبرکه، اعلام کرد که مراسم‌های مذهبی و مناسبتی تا اطلاع ثانوی در سطح بقاع متبرکه و اماکن مذهبی لغو شده است.

موسوی با بیان اینکه گندزدایی و ضدعفونی کردن بقاع متبرکه شاخص در دستور کار قرار گرفته است، گفت: ممنوعیت طبخ و توزیع غذا و نذورات در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی، اطلاع‌رسانی در خصوص نکات بهداشتی و نصب علائم هشداردهنده و احتیاط به جهت پیشگیری در سطح اماکن مذهبی هم از جمله مواردی است که در دستور کار قرار گرفته است.

تعطیلی مسجد نصیرالملک

مدیرکل اوقاف فارس همچنین گفت: با توجه به جایگاه خاص مسجد تاریخی نصیر الملک و حضور گردشگران مختلف از جمله گردشگران خارجی بازدید از این مسجد نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

وی در ادامه با تبریک فرارسیدن ماه رجب المرجب و گرامیداشت این ایام گفت: ضمن اینکه رعایت نکات بهداشتی و توصیه‌های اتباع و متخصصین و مسئولان امر در زمینه پیشگیری و درمان بسیار ضروری و حائز اهمیت است، از توکل به حضرت ربوبیت و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز نباید غافل شد. امروز جامعه ما بیش از هر چیز به آرامش و بردباری نیاز دارد. به همین جهت از دعا و راز و نیاز با مبعود نباید غافل بود.

موسوی یادآور شد: بر اساس توصیه‌های بسیاری از علما قرائت آیه ۵۱ سوره توبه «قُلْ لَنْ یصِیبَنَا إِلَّا مَا کَتَبَ اللَّهُ لَنَا هُوَ مَوْلَانَا وَعَلَی اللَّهِ فَلْیتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ؛ بگو جز آنچه خدا برای ما مقرر داشته هرگز به ما نمی ‏رسد او سرپرست ماست و مؤمنان باید تنها بر خدا توکل کنند» در هنگام سختی‌ها و گرفتاری‌ها بسیار سفارش شده است که از عموم مردم می‌خواهیم ضمن حفظ آرامش و رعایت تمام نکات بهداشتی و توصیه‌های پزشکان با انس با معنویت نیز زمینه گذر از شرایط فعلی جامعه را برای خود هموار کنند.

مدیرکل اوقاف فارس اظهار کرد: به تمام اماکن مذهبی استان نیز یکسری موارد ابلاغ شده است از جمله ضدعفونی کردن کف و کلیه سطوح اماکن مذهبی با مواد ضدعفونی‌کننده مانند محلول‌های وایتکس، جمع‌آوری کلیه مهرهای نماز و کتب ادعیه، تیه بروشور، تراکت و توزیع بین کلیه مساجد، بقاع و اماکن متبرکه و نصب بنر با پیام‌های پیشگیری از بیماری کرونا،‌ نصب علائم هشداردهنده، رعایت نکات بهداشتی و نحوه شست‌وشوی صحیح دست در نقاط مختلف اماکن به ویژه در محل سرویس‌های بهداشتی.

موسوی گفت: همچنین به تمام اماکن مذهبی استان ابلاغ شده است که با توجه به وجود حجم گسترده مطالب و اطلاعات نادرست و غیر واقع در فضای مجازی، تأکید می‌شود از انتشار شایعات و مطالب نادرست در خصوص بیماری covid-۱۹ (کرونا ویروس) در گروه‌ها و کانال‌های اطلاع‌رسانی منتسب به بقاع متبرکه جداً خودداری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کروناویروس نکات بهداشتی بقاع متبرکه اماکن مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۰۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ پیمان صالحی افزود : بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته طی سال‌های گذشته، خوشبختانه شیوه نامه مشوق‌های خدمتی برای دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی تدوین و توسط ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شد.

وی گفت:  بر اساس این شیوه نامه از این پس دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی با کسب مهارت‌های تخصصی و عمومی می‌توانند از مشوق‌های خدمتی همچون کسری خدمت، مرخصی تشویقی، تعیین سازمان محل خدمت، بخشش اضافه خدمت سنواتی، تعویق اعزام و اعطای یک درجه بالاتر در صورت دارا بودن صلاحیت‌های لازم و متناسب با سوابق مرتبط، بهره‌مند شوند.

صالحی افزود: سوابق و اطلاعات دوره های مهارت آموزی برگزار شده در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور باید تا دو ماه قبل از تاریخ اعزام توسط دانشجویان آماده شده و توسط دانشگاه ها مورد تایید قرار گیرد. در این راستا شیوه نامه و سامانه مربوطه در دست تهیه بوده و روش های اجرایی در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.

 معاون وزیر علوم گفت: این نخستین بار است که مهارت آموزی تاثیر مستقیم در فرایند خدمت سربازی دانشجویان داشته و نیاز است دانشگاه‌ها همکاری و هماهنگی لازم را با دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت اجرای این شیوه نامه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • شیوه‌نامه مشارکت مردم برای تحقق تاکیدات رهبر معظم انقلاب تدوین شود
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • ۳۵۰۰۰زائردربقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میهمان طرح آرامش بهاری
  • خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی
  • اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند