Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@17:41:14 GMT

حفظ سلامت مومنان با لغو اعتکاف در گیلان

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۰۹۳۳

حفظ سلامت مومنان با لغو اعتکاف در گیلان

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، گفت: به جهت رعایت سلامت مومنان امسال مراسم معنوی اعتکاف در گیلان برگزار نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام والمسلمین «سعید مهدوی» در گفت‌وگویی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و شرایط ویژه استان گیلان، اظهار کرد: نظر به تاکید شورای تامین و ستاد مدیریت بحران  استان و به جهت رعایت سلامت مومنان امسال مراسم معنوی اعتکاف در گیلان برگزار نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان ماه رجب را ماه عبادت و دعا و نیایش به درگاه الهی دانست و افزود:‌ مردم مومن می‌توانند از لحظه لحظه ماه رجب استفاده و برای جمع دعا کنند تا شفای الهی شامل حال بیماران شود.

 

وی اقامت و ماندن در مسجد را شرط اصلی اعتکاف دانست و یادآور شد:‌ با توجه به اینکه امسال شرایط لازم برای حضور مومنان در مساجد همزمان با ایام‌البیض وجود ندارد لذا می‌توان برخی از اعمال و دعاها را در منزل انجام داد.

 

مهدوی اعمال ۱۵ رجب تحت عنوان «ام داوود» را دارای ثواب معنوی بسیار دانست و خاطرنشان کرد: غسل کردن، روزه‌داری و زیارت امام حسین(ع) در ایام‌البیض توصیه می‌شود.

 

وی رجب را مقدمه ورود به شعبان و رمضان دانست و یادآور شد: مومنانی که از کسب فیوضات ایام اعتکاف محروم شده‌اند می‌توانند از دهه آخر ماه مبارک رمضان برای جبران این ثواب استفاده کنند و اعتکاف رمضانیه را که سنت نبوی است به جا آوردند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان اعتکاف گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۰۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری بیش از ۴ هزار تماس با اورژانس در طرح سلامت نوروزی

                                                            به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ صیدنور علیمرادی اظهار داشت: از ابتدای این طرح تا ۶ فروردین، ۱۰۷۴ خدمت توسط اورژانس پیش بیمارستانی انجام شده است.   وی افزود: ۲۳۴ مورد از این خدمات مربوط به مصدومان ترافیکی بوده است.   مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: ۸۴۰ مورد از مددجویان به مراکز درمانی استان منتقل و تعداد ۳۴۷ مورد نیز در محل درمان شده اند.   علیمرادی به سه عامل مهم تماس با اورژانس پرداخت و عنوان کرد: از مهمترین دلایل تماس با ۱۱۵ در ایام نوروز می‌توان از مشکلات قلبی، تروما و مشکلات تنفسی نام برد.   وی همچنین با اشاره به وضعیت قرمز هواشناسی و طغیان رودخانه‌ها در روز‌های گذشته اضافه کرد: خوشبختانه هیچ مصدوم یا فوتی در این مورد به اورژانس ۱۱۵ گزارش نشده است.   اورژانس ایلام با ۴۸ پایگاه شهری و جاده‌ای و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در ایام نوروز به حالت آماده باش هستند.

دیگر خبرها

  • پایداری هوای گیلان تا شنبه/ بازگشت مجدد بارش های رگباری
  • بیش از ۸۳ هزار مراجعه به مراکز درمانی همدان در نوروز امسال
  • بهرمندی ۱۵۰ هزار نفر از مراکز سلامت محور گیلان
  • ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
  • پذیرایی از مومنان در ماه میهمانی خدا
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • آغاز طرح واکسیناسیون دام علیه بیماری طاعون در گیلان
  • وزش باد گرم در گیلان/ کاهش ۶ تا ۱۲ درجه ای دما از فردا
  • برقراری بیش از ۴ هزار تماس با اورژانس در طرح سلامت نوروزی
  • برگزاری اعتکاف علمی در ۴ مدرسه ملایر