Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با انتقاد از اختیارات محدود این سازمان گفت: تعزیرات حکومتی در حال حاضر ۵۰ درصد اختیارات لازم را هم در دست ندارد؛ رئیس شعبه ما اندازه رئیس یک اتحادیه اختیار ندارد! ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم؛ سید یاسر رایگانی در نشست خبری آغاز طرح نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی و عملکرد یازده‌ماهه این سازمان در سال 98 در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه سازمان تعزیرات حکومتی همواره در شرایط و مقاطع حساس بازار مانند گرانی یکباره خودرو، ارز، پوشک، لوازم خانگی و سایر کالاها و خدمات و اینک ماسک و محلول‌های بهداشتی، نتوانسته انتظارات مردم را برآورده کند و همواره مسئولان این سازمان نداشتن اختیارات قانونی را علت این امر عنوان می‌کنند و چرا به‌رغم گذشت چندین سال  هنوز اصلاح قانون سازمان تعزیرات به نتیجه نرسیده است، اظهار کرد: 2 سال و یک ماه است که به‌عنوان سخنگوی تعزیرات مشغول به کار هستم و در این مدت همواره در تمام برنامه‌های خبری اعلام کردم که اختیارات تعزیرات نسبت به توقعاتی که مردم از ما دارند همچنین کمکهایی که می‌تواند در شرایط حساس به جامعه انجام دهد، اندک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی تأکید کرد: اختیارات تعزیرات جوابگوی وضع موجود و وظایف این سازمان نیست و ما بسته پیشنهادی خود را به مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای هماهنگی سران سه قوه ارائه کردیم اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

رایگانی ادامه داد: تعزیرات حکومتی در حال حاضر 50 درصد اختیارات لازم را هم در دست ندارد و رئیس شعبه تعزیرات اندازه رئیس یک اتحادیه اختیار پلمب ندارد و باید با دادستانی هماهنگ کنیم!

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود اختیارات لازم از سوی مراجع قانونی به تعزیرات داده شود، گفت: در حال حاضر گشت‌های تعزیرات در حوزه ماست و عرضه محصولات بهداشتی، شوینده و ضدعفونی‌کننده متمرکز شده است اما این حضور ما همراه با اختیارات تام نیست؛ هرچند برای انجام اقداماتی همچون پلمب با دادستانی‌ها هماهنگ هستیم اما به‌طور قطع و یقین این قضیه سرعت عمل ما را پایین می‌آورد.

رایگانی در پاسخ به این سؤال که در زمان حاضر آخرین وضعیت اصلاح قانون سازمان تعزیرات چگونه است، گفت: ما هم نمی‌دانیم آخرین وضعیت چیست!

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: متاسفانه در حوزه قوانین مرتبط با احتکار و اختفا به قصد گران‌فروشی ضعف داریم و بارها اعلام کردیم که برای برخورد با متخلفان و محتکران ضعف قانونی داریم؛ در حال حاضر تنها برخوردی که با محتکران می‌شود جریمه 10 تا 70 درصد ارزش کالای مکشوفه است و این قانون زمینه را برای تکرار تخلف فراهم می‌کند؛ تعزیرات یک دستگاه حکم‌محور است و فقط در چارچوب قانون وظیقه رسیدگی دارد و فراتر از قانون اختیاری ندارد و باید 10 تا 70 درصد جریمه و الزام به عرضه کند.

رایگانی تاکید کرد: به طور قطع جرایمی که در حوزه احتکار و اختفا به قصد گران‌فروشی صادر می‌شود، بازدارنده نیست و در مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام بسته پیشنهادی خود را مطرح کردیم اما هنوز به سرانجام نرسیده است و شاید این صحبت‌ها برای من هزینه داشته باشد اما می‌گویم.

 

جریمه حدود 6 هزار میلیاردی متخلفان توسط تعزیرات در 11 ماهتعزیرات: پلمب 18 داروخانه به دلیل گرانفروشی ماسک در کشورسخنگوی تعزیرات: فروش ماسک در داروخانه‌ها، عرضه خارج از شبکه است"پای لنگ تعزیرات" در مقابله با تورم‌های تحمیلی به مردم/ 17 ماه از وعده وزیر دادگستری گذشت!پاسخ تعزیرات به انتقاد رئیسی از گرانی خودرو: دادستانی به نرخ‌گذاری سایت‌های فروش ورود کندهشدار درباره کلاهبرداری و باج‌گیری از اصناف؛ تعزیرات، "بازرس" ندارد

انتهای پیام/

R1332/P/S2,20/CT11 واژه های کاربردی مرتبط سازمان تعزیرات حكومتی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان تعزیرات حكومتی سازمان تعزیرات حكومتی سازمان تعزیرات حکومتی حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۱۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۱۲۷ میلیاردریالی برای قاچاقچی کالا در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا لطفی امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: پرونده قاچاق پارچه و فندک به ارزش ۹۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال در شعبه چهارم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان خرم‌آباد رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه باتوجه‌به مدارک موجود، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده، متهم را به پرداخت ۹۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش کالا محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان، گفت: شعبه همچنین متهم را به پرداخت ۳۰ میلیارد ریال برابر ارزش خودرو حامل کالا و در مجموع به پرداخت ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

لطفی، افزود: مأموران نیروی انتظامی این محموله قاچاق را از یک کامیون کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6085636

دیگر خبرها

  • کشف سوخت قاچاق در شهرستان خاتم
  • کشف ۳۲ هزار و ۷۰۰ لیتر سوخت قاچاق درشهرستان خاتم
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان
  • قاچاقچی پارچه در شهرری بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال جریمه شد
  • دود سیگار قاچاق به چشم قاچاقچی رفت
  • وصول جریمه ۴ میلیارد و ۸۴۲ میلیون ریالی قاچاق تلفن همراه
  • جریمه ۱۲۷ میلیاردریالی برای قاچاقچی کالا در لرستان
  • جریمه ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی قاچاق تلفن همراه در پاوه