Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:56:19 GMT

قانون اهدای عضو در انگلیس برعکس شد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۱۰۹۳

قانون اهدای عضو در انگلیس برعکس شد

بر اساس این طرح که قرار است از ۲۰ می ( ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹) اجرایی شود قانون به وزارت بهداشت انگلیس اجازه می‌دهد تا اعضای بدن افراد متوفی را برای نجات جان بیماران خارج کرده و پیوند بزنند.  

طبق قانون قدیم انگلیس، افراد برای اهدای اعضای بدن خود باید پیش از مرگ رضایت خود را اعلام می‌کردند. اما نمایندگان مجلس انگلیس سال گذشته به طرحی رای دادند که قانون از «تمایل برای اهدای عضو» به «انصراف از اهدای عضو» تغییر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب، شهروندان انگلیس به صورت خودکار مشمول این طرح می شوند.  

«مت هنکوک» وزیر بهداشت انگلیس می‌گوید: افراد زیادی در انتظار دریافت عضو اهدایی جان خود را از دست می‌دهند. برای همین مصمم بودم که آمار اعضای اهدایی را افزایش دهم.

وی قانون جدید را گامی مهم در راستای اهدای راحت‌تر اعضای بدن خواند که می‌تواند جان صدها نفر در سال را نجات دهد.

گزارش‌ها حاکی است که حدود ۵ هزار و ۲۰۰ نفر در انگلیس در انتظار دریافت و پیوند عضو اهدایی هستند. دولت انگلیس امیدوار است که قانون جدید سبب شود تا سالانه ۷۰۰ عضو اهدایی بیشتری صورت گیرد.

افرادی که مایل به مشارکت در طرح جدید دولت انگلیس نیسند، می‌توانند از طریق اعلام در تارنمای وزارت بهداشت و با در جریان گذاشتن اقوام خود انصراف دهند.   

برچسب‌ها انگلستان بهداشت و سلامت اهدای عضو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلستان بهداشت و سلامت اهدای عضو انگلستان بهداشت و سلامت اهدای عضو اهدای عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس دوشنبه شب  لایحه بحث برانگیزی را تصویب کرد که به دولت این کشور اجازه می‌دهد پناهجویانی را که به طور غیرقانونی وارد انگلیس شده اند به رواندا اخراج کند.

براساس گزارش القدس العربی، پس از اینکه اعضای مجلس اعیان انگلیس این پیش نویس قانون را بار‌ها و بار‌ها برای اصلاح بازگرداند، در نهایت موافقت کردند که هیچ اصلاحیه اضافی در متن ارائه نکنند که اجازه تصویب آن را داد.

پیش از این، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه تایید کرد که همه چیز برای اخراج پناهجویان به رواندا آماده است و  مهم نیست چه اتفاقی بیفتد  به محض تصویب لایحه بحث برانگیز پارلمان در این زمینه اتفاق خواهد افتاد.

نخست وزیر در یک کنفرانس مطبوعاتی با هدف ارائه ابزاری که دولت برای سازماندهی این اخراج مهاجران غیرقانونی استفاده می‌کند، گفت که پرواز‌ها هر چه که باشد انجام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ۸۰ بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • جراحی عجیب پیوند عضو برای اولین بار در کشور
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • خشم بین المللی از انگلیس برای اخراج مهاجران به روآندا
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد