Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: رییس پلیس فتای استان فارس از شناسایی عامل انتشار برخی شایعات در خصوص ویروس کرونا و این بیماری در شیراز خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی سه شنبه ششم اسفند به خبرنگاران گفت: با پایش مطالب منتشر شده در فضای مجازی توسط پلیس فتا، فردی که اقدام به انتشار شایعات در شبکه‌های اجتماعی پیرامون بیماری کروناویروس جدید می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، سلیمانی خاطرنشان کرد: این فرد مطالب گسترده‌ای مبنی بر ورود ویروس کرونا به شیراز و همچنین بستری شدن چند بیمار مبتلا به این ویروس در معروف‌ترین بیمارستان این شهر منتشر کرده بود.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی مطالب منتشر شده در این خصوص را خلاف واقع و کذب اعلام و تاکید داشت که چنین مطالبی موجب نگرانی عمومی می‌شود.

سلیمانی با بیان اینکه اقدام فرد دستگیر شده از مصادیق بارز تشویش اذهان عمومی بوده است، گفت: پس از شناسایی هویت متهم توسط کارشناسان پلیس فتا، این فرد به دستگاه قضایی معرفی شد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: انتشار چنین شایعاتی در فضای مجازی برابر قانون، جرم و مرتکبین قابل مجازات هستند.

وی افزود: از همه شهروندان عزیز انتظار می‌رود برای اطلاع از صحت و سقم اخبار، به خبرگزاری‌های معتبر و روابط عمومی یا واحد رسمی پاسخگوی سازمان های مرتبط با این موضوع مراجعه کرده و به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجهی نکرده و از بازنشر آنها خودداری کنند.

سلیمانی اضافه کرد: عموم مردم می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را طی تماس با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ اطلاع دهند یا گزارش خود را از طریق سایت اینترنتی www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی اعلام کنند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما یارانه دلار شهادت سردار سلیمانی کرونا فضای مجازی پزشکی جرم اخبار حوادث ویروس بیماری شناسایی انتشار شیراز کرونا فیلم ویروس تلگرام قم بیمار بیمارستان ویروس کرونا ایران فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۱۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل تیراندازی در تور اطلاعاتی پلیس گلوگاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سرهنگ محمود کلوانی گفت: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد تیراندازی در شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان با انجام کار‌های اطلاعاتی و در تحقیقات فراوان موفق به شناسایی عامل تیراندازی شده و در عملیاتی غافلگیرانه وی را در استان همجوار دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه گفت: در بررسی سوابق متهم دستگیر شده مشخص شد وی دارای چندین فقره سابقه درگیری و شرارت و تیراندازی و ارازل اوباش سطح ۱ استان همجوار بوده که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجغ قضایی معرفی گردیدند.

سرهنگ کلوانی ادامه داد: پلیس حافظ جان و مال مردم بوده و امنیت و سلامت آنان جزء ماموریت‌های اصلی سبز پوشان عرصه نظم و امنیت می‌باشد و کسانی که بخواهند با اعمال مجرمانه و حمل سلاح سرد و گرم امنیت مردم را خدشه دار کنند با واکنش سخت و قانونی پلیس مواجه خواهند شد و از شهروندان نیز انتظار است با گزارش به موقع هر گونه قانون گریزی، پلیس خدمتگزار را در ارتقای احساس امنیت جامعه یاری رسانند

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به شایعات در خصوص نقل‌وانتقالات
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • (ویدئو) انتشار ویروس جدیدی به نام پزشک‌بلاگری
  • دستگیری عامل تخریب اموال شهروندان در جنوب غرب تهران
  • دستگیری عامل تخریب اموال شهروندان در جنوب غرب تهران 
  • گزارش ملی رصد سالانه وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشور منتشر می‌شود
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • عامل تیراندازی در تور اطلاعاتی پلیس گلوگاه