Web Analytics Made Easy - Statcounter

درخواست افسران سابق صهیونیست از ریولین برای جلوگیری از مامور شدن نتانیاهو برای تشکیل دولت،لغو سفر یک مقام نظامی ایتالیا به تل‌آویو از ترس کرونا و جنگ لفظی «گانتس» و «بنت» از جمله خبرهای مربوط به رژیم صهیونیستی است. ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، صدها نفر از افسران سابق ارتش رژیم صهیونیستی از رئیس این رژیم خواستند مانع تشکیل دولت جدید توسط نتانیاهو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه یدیعوت آحرونوت نوشت 540 افسر سابق نیروی هوایی ارتش اسرائیل در نامه‌ای به رووین ریولین رئیس این رژیم از بنیامین نتانیاهو شکایت کردند. این افسران از ریوولین خواستند نتانیاهو را مامور تشکیل دولت نکند، زیرا وی متهم به ارتکاب تخلفات کیفری در پی پرونده‌های فساد است. در نامه نظامیان سابق صهیونیست آمده است نمی‌توان در اسرائیل، متهم به رشوه و کلاهبرداری وخیانت در امانت را مامور تشکیل دولت کرد و ارتش را به عملیات و جنگ‌ها فرستاد. مگر اینکه دادگاه وی را به طور کامل تبرئه کند.

در این نامه آمده است شهروندان باید قواعد اخلاقی را در نظر گرفته و به متهم به فساد حاکمیتی اجازه ندهند مامور تشکیل دولت جدید شود.

خلبانان جنگنده‌ها و بالگردها و برخی اعضای سابق کادرهای پروازی از جمله افسران ارشد سابق ارتش رژیم صهیونیستی هستند که این نامه را امضا کرده‌اند.

سردرگمی نتانیاهو در برابر نوار غزه

نتانیاهو خواهان جنگ است اما در عین حال آن از آن وحشت دارد. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک گفت‌وگوی رادیویی گفته است ما برای مسائل غافلگیرکننده سخت آماده می‌شویم، نمی‌توانیم درباره آن بیشتر توضیح دهم، ولی جنگ پاکسازی غزه، بهای آسانی ندارد.البته پیش از آنکه دست به چنین اقدامی بزنم(ماجراجویی نظامی علیه) هرگزبه امنیت اسرائیل خدشه وارد نمی‌کنم. ما به سمت انجام کار متفاوتی پیش می‌رویم.

وی با ادعای اینکه، ما به آنها(مقاومت) ضربه وارد می‌کنیم، افزود ولی پیش از آنکه در این مسیر حرکت کنیم. البته احتمال دارد که گزینه دیگری وجود نداشته باشد، من هرگز به سمت نبرد(جنگ) شتاب نخواهم کرد، ممکن گزینه دیگری وجود داشته باشد و ما در مسیر رفتن به سمت آن باشیم، ولی هنگامی که اقدامی به کار کنم، تمام احتمالات در نظر گرفته خواهد شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت این اولین بار نیست، ما علیه فرمانده مطرح جهاد اسلامی در سوریه عمل کردیم، آنها می‌دانند که وقتی به ما حمله کنند، ما هم به آنها حمله خواهیم کرد. وی مدعی شد ما در محاصره اسلام افراطی هستیم که تلاش می‌کند تمام کشورهای خاورمیانه را بی ثبات کند و در برخی از آنها موفق بوده است.

نتانیاهو افزود احتمال دیگر این است که ضربه بزرگتری از عملیات سرب گداخته(یکی از جنگ‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه) و ستون دود و صخره سخت(نام‌هایی که صهیونیست‌های متجاوز برای جنگ‌های خود گذاشته‌اند) وجود داشته باشد، من می‌گویم که برای توقف این عذاب، ممکن است مجبور به جنگ شویم.

نتانیاهو همچنین جنبش حماس را مسئول شلیک موشک‌ها از نوار غزه به سدیروت و دیگر شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه دانست و مدعی شد اگر حماس، در برابر اقدام گروه‌های سرکش در غزه برای شلیک موشک نشود، ما آنها را هدف قرار خواهیم داد، من از جنگ حرف می‌زنم، با این حال نتانیاهو با ابراز نگرانی و وحشت از پیامدهای هرگونه ماجراجویی نظامی تمام عیار علیه نوار غزه گفت در حال حاضر به دنبال رفتن به سمت عملیات نظامی فراگیر نیست، اما در صورتی دست به این کار خواهد زد که گزینه‌ دیگری نباشد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی متناقض هم مدعی گزینه جنگ علیه غزه شد و هم نتوانست وحشت خود را از پیامدهای آن پنهان کند، وی در این زمینه گفت من هرگز به سمت جنگ با عجله حرکت نخواهم کرد، زیرا من نظامیان اسرائیل را حفظ می‌کنم،ولی حماس باید بداند که این مسئله در هر لحظه‌ای ممکن است رخ دهد.

نفتالی بنت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به پیامدهای خطرناک هر گونه ماجراجویی نظامی علیه نوار غزه به ویژه با توجه به زمان اندک باقی مانده تا برگزاری انتخابات کنست(پارلمان) این رژیم اعتراف کرد و گفت دست زدن به عملیات نظامی گسترده علیه نوار غزه در فاصله یک هفته پیش از برگزاری انتخابات دشوار است.

لغو سفر یک مقام نظامی ایتالیا به تل‌آویو از ترس کرونا

رئیس ستاد مشترک ارتش ایتالیا سفر از پیش تعیین شده خود به اراضی اشغالی را به سبب شیوع کرونا لغو و آن را به زمان دیگری موکول کرد.

بر اساس گزارش پایگاه صهیونیستی اسرائیل نیوز 24، اینزو ویچیارلی رئیس ستاد مشترک ارتش ایتالیا سفر خود به اراضی اشغالی را به سبب ویروس کرونا به تعویق انداخت.

ارتش رژیم صهیونیستی این اطلاعات را تایید کرده و از زبان سخنگوی خود گفته است با توجه به ملاحظاتی که طرف ایتالیایی داشت، ویچیارلی تصمیم گرفت سفر خود را به تعویق اندازد.

بر اساس این گزارش، این خبر چند ساعت پیش از هشدار رژیم صهیونیستی به شهرک‌نشینان خود درباره سفر به شمال ایتالیا صورت گرفته است،

این رسانه افزود ارتش اسرائیل همچنین برای لغو رزمایش‌های مشترک با ارتش کشورهایی که در آن ویروس کرونا شایع شده،‌آماده می‌شود، البته تا کنون هیچ رزمایشی لغو نشده است.

این در حالی است که رژیم اشغالگر قدس رسما از ثبت دو مورد ابتلا به کرونا در مناطق اشغالی خبر داده است.

جنگ لفظی گانتس و بنت و متهم کردن یکدیگر به ناکامی در برابر غزه

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به بنی گانتس رئیس حزب کاحول لاوان(آبی سفید) و رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش این رژیم حمله کرد، نفتالی بنت در پی درخواست بنی گانتس مبنی بر لزوم اشغال مجدد نوار غزه از سوی ارتش اسرائیل خطاب به وی گفت تو از من می‌خواهی که غزه را اشغال کنیم، در حالی که خودت از ایده وارد کردن نظامیان به اطراف نوار غزه(در محدوده شهرک‌های صهیونیست‌نشین) خودداری کرده بودی.

بنت خطاب به گانتس افزود شما همان کسانی هستید که کاملا با تدابیر پیشگیرانه‌ای که برای انهدام تونلهای غزه در جنگ 2014 علیه این منطقه پیشنهاد شد، مخالفت کردید.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پاسخ به درخواست گانتس برای اشغال غزه گفت تو از خودت باید خجالت بکشی، نظامیان ما در غزه بارها و به طور مکرر به سبب آتش بس بازداشت شدند(به اسارت مقاومت درآمدند)، در حالی که مقاومت به آزار ما ادامه داده است.

درباره تنش آفرینی اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه گفت من به عنوان وزیر ارتش به تحقق صلح و امنیت برای ساکنان جنوب(شهرک نشینان)پایبند هستم، ولی این مسئله تعیین کننده نیست، ما اقدامات قاطعانه‌ای را به زودی اتخاذ خواهیم کرد.

خبر دیگر اینکه گابی اشکنازی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به شکست ارتش این رژیم در ماجراجویی اخیر علیه نوارغزه اعتراف کرده است.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارتش رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی ستاد مشترک ارتش علیه نوار غزه تشکیل دولت نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۱۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۰۰۰ فلسطینی از زمان آغاز جنگ غزه

یک سازمان حقوق بشری اعلام کرد نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی از زمان آغاز تجاوزات خود به نوار غزه، ۳۰۰۰ فلسطینی از جمله زنان، کودکان، افراد مسن و پزشکان را دستگیر کرده‌اند.   به گزارش ایسنا، سازمان حقوق بشری المیزان عنوان کرد: اشغالگران صهیونیست ۱۶۵۰ زندانی از اهالی غزه را بر اساس قانون مبارزان غیرقانونی، قانونی که در سال ۲۰۰۲ وضع شد، در زندان‌های اسرائیل با سلب هرگونه کنترل قضایی و تضمین دادرسی عادلانه از بازداشت‌شدگان، حبس کرده است.   این سازمان می‌افزاید: این زندانیان در انزوای کامل از دنیا در زندان‌های نفحه و نقب توزیع می‌شوند زیرا اشغالگران مانع از انتشار اطلاعات در مورد آنها می‌شوند و امکان تعیین وکیل یا هرگونه وکالت را از آنها سلب می‌کنند.   رژیم صهیونیستی همچنین ۳۰۰ زندانی دیگر از جمله ۱۰ کودک را از اهالی غزه برای بررسی پرونده‌های دیگر در زندان‌های عسقلان و عوفر منتقل کرد. همه بازداشت‌شدگان از لحظه دستگیری تا مراکز تحقیقاتی مورد شکنجه و رفتارهای تحقیرآمیز قرار می‌گیرند که کرامت انسانی را نقض می‌کند.   مرکز المیزان از جامعه بین‌المللی خواست که مسئولیت‌های قانونی و اخلاقی خود را در قبال سرزمین‌های اشغالی فلسطین به عهده بگیرد، مفاد حقوق بین‌الملل را اعمال، از غیرنظامیان به‌ویژه زندانیان حمایت و به جنایات شکنجه پایان دهد.   رژیم صهیونیستی پیشتر چند بازداشتی اهل غزه را آزاد کرده بود. آثار شکنجه بر روی اجساد زندانیان آزاد شده مشهود بود. آن‌ها در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی و یا در خانه‌های ویران شده‌ای که اشغالگران آن‌ را به پادگان‌های نظامی تبدیل کرده‌اند، شکنجه شدند. منابع رسانه‌ای اعلام کرده‌اند که سربازان رژیم اشغالگر در دوره بازجویی به نیازهای بشردوستانه زندانیان اهمیتی نمی‌دهند و حتی روزها آن‌ها را تشنه نگه می‌دارند.   از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.   در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به‌ویژه شمال غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد
  • اعتراف خبرنگار ایرانی بی‌بی‌سی به نفوذ پهپادی حزب الله/ این حمله پیام هشدار حزب‌الله به رژیم صهیونیستی بود
  • عکس/ کاربر صهیونیست: جنگ با ایران اسرائیل را در آتش خواهد سوزاند
  • اعتراف رئیس اسبق ستاد کل ارتش اسرائیل به شکست در نوار غزه
  • اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی دعوت به خویشتنداری
  • نتانیاهو آقای شکست؛ ۱۷ باخت بزرگ نخست‌وزیر جنجالی
  • اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم | سفر وزرای آلمان و انگلیس برای فشار به نتانیاهو
  • تکرار سناریوی آوارگی فلسطینی‌های شمال نوار غزه از سوی ارتش صهیونیستی
  • اعتراف رسانه های معاند به شکست رژیم صهیونیستی
  • بازداشت ۳۰۰۰ فلسطینی از زمان آغاز جنگ غزه