Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد دهقان عصر سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هرگونه تصویربرداری از کارکنان و یا بیماران مشکوک به کرونا مصداق تجاوز به حریم شخصی این افراد است.

وی تاکید کرد: دستورالعمل‌های وزارت بهداشت به تمامی واحدها و پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی ابلاغ و تمام کارکنان این سازمان آموزش‌های لازم در خصوص اقدامات بالینی ، انتقال صحیح موارد مشکوک به ابتلا و روش‌های کنترل عفونت را آموزش دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقان همچنین از رسیدن محموله «ست» حفاظت فردی و تجهیزات مخصوص ویژه پرسنل عرضه کننده خدمات سلامت به تعداد کافی و توزیع بین مراکز بهداشتی و درمانی استان خبر داد .

این مسوول اظهارداشت: استفاده از این ست‌ها از دستورالعمل های وزارت بهداشت در پیشگیری و انتقال آلودگی و حفاظت خادمان سلامت و تداوم ارائه خدمت در موارد مشکوک به این بیماری است و پوشیدن این لباس به معنی ابتلا فرد گیرنده خدمت به این ویروس نیست .

دهقان اظهارداشت: نیروهای تحت امر مرکز فوریت های پرشکی در استان با آمادگی و امکانات کامل وظایف خود را به طور جدی در راستای خدمت به مردم انجام می دهند.

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی گفت: با ارسال آزمایش از کسانی که به علت علائم تنفسی شدید در بیمارستان بستری بودند، نتیجه آزمایش اولیه یک نفر از آنان به ویروس کرونا (کوئید ۱۹) در یزد مثبت اعلام شد.

دکتر محمدرضا دهقانی امروز در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه این آزمایش باید سه بار تایید شود، نتیجه آزمایش اولیه این فرد که هم اکنون در بیمارستان بستری است مثبت است و نتیجه ابتلا یا عدم ابتلای قطعی وی فردا رسما از طریق وزارت بهداشت اعلام می شود.

وی اظهارداشت: اقدامات کنترلی، درمانی و مراقبت‌های لازم از تمام افرادی که با این فرد تماس نزدیک داشتند و همچنین نیروهای درمانی و اقدامات بهداشتی لازم از همان ابتدای بستری بیمار انجام گرفته و هم اینک نیز اقدامات درمانی لازم در حال انجام است.

پیش از این نتایج آزمایش برخی از بیماران بستری شده در استان یزد که علائمی شبیه به بیماری کرونا داشتند، منفی اعلام شده بود.

 ویروس کرونا از طریق تماس با قطره های تنفسی ،مدفوع افراد آلوده، ذرات و ناقل‌های بی‌جان انتقال می‌یابد، دانشمندان هنوز در تلاش هستند تا چگونگی انتقال ویروس  را که این روزها بهداشت جهانی را با وضعیت اضطراری مواجه کرده است، تعیین کنند.

آب، مواد غذایی و ناقل‌های بی‌جان از جمله اشیایی چون لباس یا وسایل منزل، ممکن است منبع عفونت باشند، به ویژه اگر به ترشح تنفسی یا مدفوع فرد مبتلا آلوده شده باشند.

مقامات بهداشت چین متوجه این خطر شدند و از همین رو شهروندان خود را به نوشیدن آب جوشانده شده، پرهیز از خوردن غذای خام، شستن مکرر دست ها، ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی و جلوگیری از آلوده شدن آب و مواد غذایی توسط مبتلایان، توصیه می‌کنند.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر  را گرفته است.  

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری پرونده | پیشنهادهایی برای پیشگیری از کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد بهداشت و سلامت ویروس کرونا یزد بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۱۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸ کیلوگرم تریاک در ابهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سرهنگ کارآگاه نوروزی گفت: مأموران در پی کنترل مسیر‌های ارتباطی شهرستان ابهر به یک دستگاه خودروی سواری پراید مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از خودروی مذکور هشت کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کردند.

فرمانده انتظامی ابهر ادامه داد: در این خصوص یک دستگاه خودرو توقیف و ۲ قاچاقچی دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ نوروزی گفت: مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر که سوداگران مرگ و مخلان امنیت هستند یکی از اولویت‌های اصلی کار پلیس است و از شهروندان نیز می‌خواهیم در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک ضمن تماس با سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، سبزپوشان عرصه نظم و امنیت را در اجرای وظایف خود یاری کنند.

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • این آزمایش سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • دستگیری ۲ قاچاقچی مواد مخدر در ابهر
  • کشف ۸ کیلوگرم تریاک در ابهر