Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@14:35:52 GMT

تغییرات جدید در ترکیب وزارتخانه‌های سعودی

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۱۴۳۵

تغییرات جدید در ترکیب وزارتخانه‌های سعودی

شاه سعودی طی دستوراتی دست به تغییرات جدید در ساختار وزارتخانه‌ها و سازمان‌های عربستان زد.

به گزارش مشرق، سلمان بن عبدالعزیز، شاه سعودی و رئیسس هیأت وزیران این کشور امروز (سه‌شنبه) در دستوراتی تغییرات جدیدی را در کابینه و ترکیب وزارتخانه‌ها اعمال کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سعودی (واس) تغییرات از این قرار است:

بیشتر بخوانید: بازداشت هسته‌های تروریستی وابسته به ائتلاف سعودی

«ابراهیم بن عبدالرحمن العمر» مسئول هیأت سرمایه‌گذاری از مسئولیت خود کنار گذاشته و با انحلال هیأت سرمایه‌گذاری، وزارت «سرمایه‌گذاری» تأسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«خالد بن عبدالعزیز الفالح» نیز در رأس این وزارتخانه قرار گرفت.

وزارت «خدمات شهری» با وزارت «کار و توسعه اجتماعی» ادغام شده و نام آن به وزارت «منابع انسانی و توسعه اجتماعی» تغییر یافت.

نام وزارت «تجارت و سرمایه‌گذاری» به وزارت «تجارت» تبدیل و «ماجد بن عبدالله» نیز وزیر تجارت شد. «هیأت کل ورزش» نیز به وزارت ورزش تغییر یافت و «عبدالعزیز بن ترکی الفیصل» عهده‌دار این وزارتخانه شد.

همچنین یک وزارتخانه جدید نیز تأسیس شد و «هیأت کل گردشگری و میرات ملی» به وزارت گردشگری ارتقاء یافت و «احمد الخطیب» نیز وزیر گردشگری شد.

«ترکی بن عبدالله الشبانه» از وزارت «رسانه‌ها» برکنار شد و «ماجد بن عبدالله القصبی» همزمان با وزارت تجارت، این وزارتخانه را نیز بر عهده گرفت. «ماجد الحقیل» نیز عهده‌دار وزارت شهر و روستا و وزارت مسکن شد.

تغییر وزرا و سازمان‌ها به طور کامل در اختیار شاه سعودی است و پادشاهی مطلقه در عربستان تمامی تصمیم‌گیری‌ها در همه حیطه‌ها را در انحصار خود دارد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا عربستان سعودی وزارتخانه مشرق وزارت ورزش عربستان وزارت مسکن شاه سعودی سلمان بن عبدالعزیز سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۱۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه وزارت میراث فرهنگی، تسهیل‌گری در جذب سرمایه‌گذاری گردشگری است

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تاکید بر اینکه وزارت میراث فرهنگی کمک و تسهیل‌گری برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری را در اولویت قرار داده است، گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور تا اطلاع بعدی نیاز به استانداردسازی ندارد.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از میراث‌آریا، علی‌اصغر شالبافیان با تاکید بر اینکه وزارت میراث فرهنگی کمک و تسهیل‌گری برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری را در اولویت قرار داده است، اظهار کرد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور تا اطلاع بعدی نیاز به استانداردسازی ندارد.

وی بهره‌گیری از توان بخش خصوصی در حوزه مشورتی و اجرایی حوزه گردشگری را ضروری دانست و افزود: کاغذبازی اداری و روند طولانی استعلام‌ها از مشکلات چهارمحال و بختیاری در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری است که با همکاری‌های بین‌بخشی می‌توان این چالش را رفع کرد.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: شورای برنامه‌ریزی و شورای حمایت قضائی در چهارمحال و بختیاری می‌تواند به تسهیل‌گری در حوزه گردشگری به‌ویژه در بخش گردشگری کشاورزی کمک کند.

شالبافیان با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف برای برگزاری رویدادهای گردشگری در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: برگزاری رویدادها حضور گردشگران داخلی و خارجی به این استان تقویت می‌کند و می‌توان از این ظرفیت در راستای جذب گردشگر بهره گرفت.

وی اضافه کرد: تولید و انتشار محتوا در حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری و انعکاس آن در تمامی استان‌های کشور و همچنین بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید محتوا به زبان‌های مختلف نیز در اولویت قرار گیرد.

کد خبر 739937

دیگر خبرها

  • نگاه وزارت میراث فرهنگی، تسهیلگری در جذب سرمایه‌گذاری گردشگری است
  • نگاه وزارت میراث فرهنگی، تسهیل‌گری در جذب سرمایه‌گذاری گردشگری است
  • استان چهارمحال و بختیاری نیاز به تغییرات گردشگری دارد
  • تغییرات کابینه در سال ۱۴۰۲/ چه کسانی از دولت جدا شدند؟
  • ترکیه صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی را قاطعانه رد کرد
  • خبر خروج هیات اسرائیلی از قطر تکذیب شد؟
  • پربازدیدترین مکان‌های تاریخی تهران کجاست؟
  • رشد۴۰ درصدی سرمایه‌گذاری در احیا معادن راکد استان زنجان
  • هیات تجاری پاکستان وارد کابل شد
  • معاون وزارت تجارت پاکستان وارد کابل شد