Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@08:55:09 GMT

گرد و غبار ۹ شهر خوزستان را فراگرفت

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۱۵۱۶

گرد و غبار ۹ شهر خوزستان را فراگرفت

بر اساس گزارش سامانه پایش کیفی هوای کشور در ساعت ۱۷ روز سهشنبه، شاخص کیفی هوای شهر آبادان ۵۰۰ در شرایط خطرناک است.

شاخص کیفی هوا در همین زمان در شهر حمیدیه ۱۶۴ در شرایط ناسالم و شاخص کیفی هوا در شهرهای سوسنگرد ۱۴۲، بندر امام ۱۴۹، ماهشهر ۱۳۵، اهواز ۱۳۲، مسجدسلیمان ۱۲۶، اندیمشک ۱۱۳ و شوشتر ۱۰۸ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته متوسط شاخص کیفی هوا در مسجدسلیمان ۱۵۴ در شرایط ناسالم و در شهرهای ماهشهر ۱۰۶، سوسنگرد ۹۷، اهواز ۹۵ و شوشتر ۹۳ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

هواشناسی خوزستان وزش تندباد لحظه‌ای را در مناطق جنوبی و مرکزی برای ساعاتی، پیش بینی کرده که باعث کاهش دید افقی به دلیل پدیده گرد و غبار محلی می‌شود.

از ساعاتی پیش باد شدیدی در برخی از شهرهای خوزستان در حال وزیدن است.

اداره کل هواشناسی خوزستان در ساعت ۱۷ روز سه شنبه سرعت باد در اهواز، آغاجاری و هندیجان را ۲۲ کیلومتر بر ساعت، رامهرمز و شادگان ۲۵ کیلومتر برساعت، آبادان و ماهشهر ۲۹ کیلومتر برساعت، بستان ۳۴ کیلومتر برساعت و امیدیه را ۴۱ کیلومتر برساعت گزارش کرده است.

رییس اداره هواشناسی آبادان نیز با اشاره به کاهش شعاع دید در این شهر در روز سه شنبه، دید افقی در آبادان را ۵۰۰ متر اعلام کرد. همچنین  روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست آبادان میزان آلودگی هوا متاثر از گرد و غبار در ساعت ۱۳ امروز را یک هزار و ۱۷۲میکروگرم بر متر مکعب (۷.۵ برابر حد مجاز) گزارش کرده است.

اداره کل مدیریت بحران خوزستان با صدور اخطاریه ای نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی از پنجم تا هفتم اسفند هشدار داده و اعلام کرده، در ارتفاعات شمال ۱۷۵ میلیمتر باران و بیشتر، در ارتفاعات شرق و شمال شرق ۲۲۰ میلیمتر بارندگی و بیشتر و در مناطق شمال و شمال شرق ۷۰ تا ۱۰۰ میلیمتر بارندگی و در مناطق مرکزی خوزستان ۳۰ تا ۶۰ میلیمتر بارندگی پیش بینی شده است.

طبق گزارش هواشناسی خوزستان، بارندگی از ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۹ صبح روز سه شنبه در تاراز ۵۲، ایستگاه لالی ۴۴.۹، دره بوری (روستایی از توابع بخش مرکزی لالی) ۴۴،  حسینیه اندیمشک ۴۱.۱، شوشتر ۳۲، بستان ۳۰.۱، شوش ۲۸.۸، گتوند ۲۷، دهدز ۲۶.۹، مسجدسلیمان ۲۶، دزفول ۲۵.۹، ایذه ۲۵.۷، کشاورزی اهواز ۹.۵، اهواز ۸.۲، رامهرمز ۴.۲ و شادگان ۰.۱ میلیمتر گزارش شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا آلودگی هوا حفاظت محیط زیست روابط عمومی کشاورزی گرد و غبار انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شرایط ناسالم کیلومتر برساعت شاخص کیفی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۱۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش آموزشی حجاج در اروند

همایش آموزشی متمرکز حجاج خوزستان با حضور حجاج شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان در سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.

محمد امین یاقوت مدیر حج و زیارت خوزستان گفت: در این همایش شرکت کنندگان با اسرار و معارف حج و موضوعات مرتبط با این سفر زیارتی و معنوی توسط مربیان آشنا شدند.

امسال سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی در قالب ۲۵ کاروان، از اواخر اردیبهشت ماه امسال از فرودگاه بین المللی سپهبد شهید سلیمانی اهواز راهی سرزمین وحی خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • آسمان این شهر نارنجی شد/ عکس
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • اوج گیری گرما در اروند
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • پیگیری راه‌اندازی مقطع ارشد در دانشگاه فرهنگیان خوزستان
  • هوای آبادان و خرمشهر و یک شهر دیگر خوزستان در وضع بسیار خطرناک
  • برگزاری همایش آموزشی حجاج در اروند
  • هوای اهواز بر مدار آلودگی / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس