Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس گفت: مردم انتظار دارند بخشی از بودجه عمومی شهر برای رفع گسترش بیماری «کرونا» به کار گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، حسن جهانشاهلو دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس  عصر سه شنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر فردیس، علت حضورش در جلسه شورا را اقدام عاجل در خصوص پیشگیری از بحران شیوع ویروس کرونا اعلام کرد و افزود: باید  همه کمک کنیم تا آسیب‌های کمتری به شهر  و شهروندان وارد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان اینکه دولت به تنهایی توان ساماندهی و مقابله با بحران موجود را ندارد، بر لزوم مشارکت مدیریت شهری در این امر تاکید کرد و یادآور شد: مردم انتظار دارند بخشی  از بودجهخ عمومی شهر برای رفع بحران بکار گرفته شود.

دادستان فردیس هزینه  بخشی از سرمایه‌های موجود در شهر،  برای پیشگیری و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در راستای حفظ سلامت مردم فردیس را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: مردم  باید از شدت خطری که آنها را تهدید می کند، آگاه شوند. لازم است جامعه به سمتی هدایت شود که مردم رفت و آمدهای خود را محدود کنند، چراکه راهکار جدی مقابله با این ویروس، جلوگیری از تبادلات و رفت و آمد‌هاست.

وی با اشاره به حجم مراجعات دادگستری فردیس حتی پس از بحران شیوع ویروس کرونا، گفت: دادگستری نمی تواند هر روز ساختمان و لوازم  را ضد عفونی کند و یا امکاناتی را برای دورکردن مراجعان از خطر موجود در اختیار آن‌ها قرار دهد، این امر، ضرورت  اقدام ویژه مدیریت شهری روشن می کند  چراکه موضوع جان مردم مطرح است.

جهانشاهلو به گستردگی  شیوع ویروس کرونا اشاره و بر ضرورت  پیشگیری از آن با مشارکت همه مسئولان به ویژه مدیران شهری تأکید کرد و افزود: به منظور آگاه سازی مردم،  تمام تابلو‌های تبلیغاتی شهر به موضوع ویروس کرونا و مباحث پیشگیری از آن اختصاص یابد.

وی  در ادامه با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌های تولیدات بهداشتی، به تولید  محصولات بهداشتی و محلول‌های ضد عفونی روی آورده اند، گفت: شهرداری نسبت به تهیه بسته‌هایی از محلول‌ها و لوازم بهداشتی مورد نیاز اقدام کند و در اختیار شهروندان و ادارات مختلف شهر قرار دهد.

دادستان فردیس تشکیل  تیم‌هایی برای ضد عفونی سطح شهر را ضروری دانست و تأکید کرد: محلول‌های ضد عفونی برای استفاده ارباب رجوع  در ادارات قرار داده شود.

وی با تأکید بر لزوم همکاری همه جانبه با مسئولان بهداشت و درمان در راستای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، تصریح کرد: باید در این خصوص اطلاع رسانی‌ها به طور گسترده انجام شود.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: بودجه بیماری مدیریت شهری دادستان شیوع ویروس کرونا ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۱۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس کاظمی صبح چهارشنبه در بازدید از مجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین ضمن تأکید بر اهمیت امر پیشگیری در حوزه اعتیاد، تصریح کرد: استان قزوین در حوزه مقابله با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد با کمبودهای زیرساختی، نیروی انسانی و منابع مالی روبه‌رو است، با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های اجرایی مرتبط می‌توانیم این مسائل را حل کنیم تا این فاصله و خلأ در حوزه زیرساخت را جبران کنیم.

وی افزود: نگاه دولت در این عرصه حمایتی است و اقدامات مختلفی نیز در این راستا انجام شده است، برای مثال ساختمان شورای مواد مخدر مستقر در شهرک مینودر نیز با مشکلاتی روبه‌رو بود که با نگاه حمایتی مشکلات آن پیگیری و حل شد، در خصوص مشکلات زیرساختی و منابع موجود نیز باید با همین رویکرد عمل کنیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: در صورت حل مشکلات در حوزه زیرساختی و منابع، اعضای شورای مواد مخدر می‌توانند بر مأموریت اصلی خود تمرکز بیشتری داشته باشند، مأموریت مقابله با مواد مخدر و اعتیاد باید به صورت منظومه‌ای دنبال شود.

وی تصریح کرد: تهدیدات حوزه اعتیاد همواره در حال به‌روزرسانی است و با گذر زمان در همه عرصه‌های توزیع، تولید، مصرف و مخاطب شاهد موارد جدید هستیم که ما نیز برای مقابله و پیشگیری از آن‌ها باید به‌روز شویم و به نسبت آن باید آرایش بگیریم و اقدامات مبتنی بر تحول به روز باشد.

معاون استاندار بیان کرد: چرخه مواد مخدر منظومه‌ای است و اگر جایی مشکل باشد کل کار زیر سوال می‌رود، در حوزه مواد مخدر ۵ کمیته شورای مقابله با مواد مخدر نیز با همین هدف شکل گرفته است، همه چرخه‌ها باید مانند دستگاه و ماشین منظم حرکت کنند؛ در حال حاضر هماهنگی خوبی بین دستگاه قضائی، امنیتی و اجتماعی در استان وجود دارد و باید از این فرصت نهایت استفاده را برد.

وی تصریح کرد: ناهماهنگی در سطوح مختلف سبب می‌شود کار پیش نرود، ۲۵ سمن فعال در حوزه مواد مخدر در سطح استان داریم که با هدف‌گذاری صحیح می‌توانیم افزایش ۱۰۰ درصدی در این حوزه داشته باشیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: تغییر مصرف مواد مخدر و تغییر سن اعتیاد نگران کننده و هشدار دهنده است، بنابراین باید اقدامات فرهنگی و آموزشی را جدی‌تر پیگیری کرد، از منابع شهرداری‌ها و ظرفیت صدا و سیما می‌توان در قالب تفاهم نامه سه جانبه استفاده کرد تا با تولید محتوای فاخر شاهد تحول در حوزه پیشگیری و اطلاع‌رسانی در خصوص مبارزه با اعتیاد باشیم.

کد خبر 6087267

دیگر خبرها

  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است
  • پیگیر موضوع افزایش سهم مشهد از بودجه ملی زیارت هستیم
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی
  • هشدار متخصصان: آنفلوآنزا به احتمال زیاد در آینده نزدیک باعث ایجاد یک بیماری همه‌گیر جدید خواهد شد
  • تامین امنیت جامعه و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و برخورد با مخلین امنیت از خدمات دستگاه قضایی است