Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@23:56:12 GMT

گواهی ثبت جهانی منبت ملایر ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۱۶۱۵

گواهی ثبت جهانی منبت ملایر ابلاغ شد

ابراهیم جلیلی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پس از ارسال نامه‌ای از سوی پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای زیبای وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به رییس شورای جهانی صنایع دستی، این گواهی برای شهر جهانی منبت ابلاغ شد.

وی بیان کرد: طبق این ابلاغ، ملایر از دی ماه امسال به عنوان شهر جهانی مبلمان منبت در شورای صنایع دستی ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر ادامه داد: در این گواهی عنوان شده که شهرستان ملایر ریشه‌ای کهن دارد و نقش مهمی در صنعت و جامعه ایفا می‌کند.

جلیلی گفت: این گواهی ابراز امیدواری کرده شهر ملایر تعهد خود را به عنوان یک شهر جهانی صنایع دستی، در زمینه گسترش مناسبات، فعالیت‌های بین‌المللی و برقراری ارتباط به شهرهای دیگر در شبکه شهرهای صنایع دستی برای همکاری در ارایه یک جایگاه مشترک صنایع دستی جهان را به انجام برساند.

وی اظهار داشت: طبق این گواهی شهرهای ثبت شده باید سالانه گزارشی در مورد فعالیت‌ها و پروژه‌های خود به دبیرخانه بین المللی شورای جهانی صنایع دستی ارسال کنند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر یادآور شد: لوگوی شورای جهانی صنایع دستی و دستورالعمل استفاده از آن به ملایر به عنوان شهر جهانی صنایع دستی ابلاغ خواهد شد.

جلیلی ادامه داد: ستاد دایمی ارتقای شاخص‌های شهر جهانی مبلمان منبت با بیش از ۱۰ کمیته در حال تدوین است که پس از تایید و ابلاغ، این کمیته‌ها عملیاتی می‌شوند.

وی بیان کرد: علاوه بر این سالانه باید گزارش عملکرد شهرهای جهانی به شورای جهانی صنایع دستی ارسال شود تا ملایر از لیست شهرهای جهانی صنایع دستی خارج نشود.

دی ماه امسال هیاتی متشکل از دکتر «غاده هیجاوی» رییس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی، «کِوین موری» معاون منطقه آسیا و اقیانوسیه در شورای جهانی صنایع دستی و «ویدا توحدی» مسوول ثبت شهرهای ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای پیگیری پرونده ثبت جهانی منبت به ملایر سفر کردند.

هشتم بهمن امسال هنر دست منبت ملایر بر اساس تصمیم شورای جهانی صنایع دستی در فهرست صنایع دستی جهان قرار گرفت.

ملایر در اردیبهشت سال ۹۶ به عنوان شهر ملی منبت ثبت شد و پس از آن پرونده ثبت جهانی آن در دستور کار قرار گرفت.

ملایر بیش از پنج هزار کارگاه تولید مبل و منبت، ۹ هزار استادکار و منبت کار و بیش از ۲۰ هزار هنرمند فعال در این رشته دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا جامعه دی ماه شاخص صنایع دستی و گردشگری گردشگری و صنایع دستی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شورای جهانی صنایع دستی میراث فرهنگی صنایع دستی شهر جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۱۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا  ۲۴ فروردین‌ماه سال جاری ۲۶ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۲۳۲ بازدید از جاذبه‌های گردشگری خوزستان صورت گرفت که به طور متوسط بیش از ۸۸ هزار بازدید از هر مکان گردشگری استان انجام شده است.  
محمد حسین ارسطو زاده افزود: از این تعداد، هفت میلیون و ۹۲۳ هزار و ۴۸۱ بازدید مربوط به جاذبه‌های تاریخی، هفت میلیون و ۵۸۳ هزار و ۵۲۲ بازدید مربوط به جاذبه‌های طبیعی، سه میلیون و ۱۲۵ هزار و ۲۷۹ بازدید مربوط به جاذبه‌های دست‌ساز، دو‌میلیون و ۷۳۳ هزار و ۳۹۸ هزار و ۶۰۲ بازدید مربوط به جاذبه‌های مذهبی، چهار میلیون و ۸۴۲ هزار و ۹۱۳ بازدید مربوط به جاذبه‌های تفریحی، ۲۲۳ هزار و ۷۰۳ بازدید مربوط به جاذبه‌های فرهنگی، یک‌هزار و ۴۸۷ بازدید مربوط به گردشگری سلامت و ۶۸ هزار و ۳۲۳ بازدید نیز مربوط به موزه‌های استان بوده است.  
وی افزود:  دزفول با  ۱۰ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۳۴۹ نفر، شوشتربا  پنج‌میلیون و ۶۰۳ هزار و ۸۲۷ نفر، اندیکا با  دومیلیون ۳۱۷ هزار و ۱۲۰ نفر، شوش با یک میلیون و ۲۶۰ هزار و ۵۹۹  و کارون با یک‌میلیون و ۱۷۴ هزار و ۱۸۰ نفر، پربازدیدترین شهرستان‌های استان در ایام تعطیلات نوروز و عید سعید فطر بوده اند.  
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان بیان کرد: در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین سال جاری سه‌میلیون و ۶۳۱ هزار و ۱۹۹ نفرشب‌اقامت در اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری استان به ثبت رسید.  
ارسطوزاده اظهار کرد:در این مدت نیر  ۴۵۰ هزار و ۹۲۲ نفربازدید از  نمایشگاه‌های دائمی و غیردائمی  صنایع‌دستی استان انجام شد.

دیگر خبرها

  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری در اصفهان هستیم
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری کشور در اصفهان هستیم
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت‌ها حذف می‌شود
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت ها حذف می شود
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد
  • صنایع دستی روستای قلعه بالا