Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@20:00:32 GMT

تعلیق مراسم اعتکاف تصمیمی هوشمندانه‌ بود

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۱۶۳۷

تعلیق مراسم اعتکاف تصمیمی هوشمندانه‌ بود

به گزارش روز سه شنبه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، «حجت الاسلام مهدی فاطمی پور» با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و بررسی لزوم اجرای اقدامات برای جلوگیری و پیشگیری بیش از حد آن، ضرورت توجه به رعایت بهداشت در سطح جامعه و حفظ آرامش روحی و روانی مردم را مورد تاکید قرار داد.

وی خاطر نشان کرد: در روزهای اخیر، با ورود ویروس «کرونا»، کشور در وضعیت جدیدی قرار گرفته است که البته این موضوع مختص به ایران نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام فاطمی پور گفت: مواجهه با این مسئله البته از یک سو به یک عزم جدی برای رعایت نکات بهداشتی نیاز دارد و از سویی نیازمند حفظ آرامش روحی و روانی مردم است؛ این دو ابزار مهم برای مواجهه و یا حل مسئله کرونا، نه تنها نافی یکدیگر نمی‌باشند بلکه در کنار مسیر رو به جلویی برای خروج کشور از این وضعیت محسوب می شود.

وی با اشاره به نقش اضطراب در جامعه و تاثیرات آن گفت: امروز جامعه ما بیش از آنکه با این ویروس درگیر شود و یا ازآن آسیب ببیند، بر اثر اضطراب‌ها و استرس‌های القا شده توسط فضای مجازی، آرامش روحی و روانی‌آن دچار اختلال گردیده است؛ لذا نیازمند این هستیم که اطلاع‌رسانی بهتر و دقیق‌تر در خصوص این بیماری به مردم منتقل شود تا آرامش روحی به جامعه باز گردد.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با اشاره به نقش پزشکان ایرانی و اقدامات آنها در ارتباط با کنترل شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: پزشکان ایرانی در زمره بهترین‌های جهان هستند و نباید جایگاه آنها تضعیف شود.

وی ادامه داد:اما از طرفی برخی مسئولین و کادر سلامت کشور را به نگفتن به موقع حقیقت و ناتوانی در حل این مشکل متهم می‌کنند در حالی که برای این ویروس، درمانی در هیچ نقطه‌ای از جهان پیدا نشده است و صرفا پیشگیری را پیش از ابتلا و استراحت و یا قرنطینه را پس از ابتلای فرد به این ویروس توصیه کرده‌اند؛ بنابراین نباید با عناوین تخریب کننده، جایگاه پزشکان را در ذهن مردم تخریب کرد و اعتماد به آنها را از بین برد که اگر چنین اتفاقی رخ دهد، باید منتظر نتایج مخربی باشیم.

حجت الاسلام فاطمی پور با تاکید بر جایگاه دعا در فرهنگ ایرانی اسلامی به عنوان یکی از راههای کسب آرامش روحی و روانی اظهارکرد: در کنار این موضوع حفظ آرامش روحی و روانی و از بین بردن استرس می‌تواند با افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن، تسهیل کننده و مکمل رسیدن به نتیجه مطلوب در مقابله با بیماری‌ها باشد و این موضوع توسط مجامع پزشکی اثبات شده است.

وی گفت: دعا همواره در فرهنگی ایرانی اسلامی ما به عنوان یکی از راه‌های کسب آرامش مطرح بوده و امروز هم که کشور دچار یک تشویش خاطر، نسبت به فراگیری این ویروس شده، بزرگان دینی و مذهبی ما برای بازگشت آرامش روحی، بر این موضوع تاکید کرده‌اند اما متاسفانه این موضوع هم توسط همان کسانی که در فضای مجازی به پزشکان تهمت می‌زنند، مورد انتقاد قرار گرفت.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در ادامه با تاکید بر اینکه حفظ سلامتی از واجبات موکد دینی است، گفت: تصمیم خوبی که در تعلیق مراسم اعتکاف اتخاذ شد از جمله تصمیمات هوشمندانه‌ای بود که می‌تواند سلامتی افراد را در این وضعیت حفظ کند. این مهم نیز نشانگر فقه پویا و پاسخگوی شیعه در برابر تمامی ابتلائات و مشکلات جوامع محسوب می شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ویروس کرونا نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری آرامش روحی و روانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۱۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف مهمترین پروژه برق آبی در حال توسعه پاکستان پس از ترور مهندسان چینی

پس از ترور پنج مهندس چینی در حمله انتحاری در خیبرپختونخوا پاکستان، شرکت چینی پیمانکار، روند توسعه مهمترین پروژه برق آبی در حال ساخت پاکستان را به حالت تعلیق درآورد.   به گزارش تسنیم افغانستان؛ در پی ترور پنج مهندس چینی در یک حمله انتحاری در خیبرپختونخوا پاکستان، شرکت چینی کار پروژه توسعه برق آبی «تاربلا» را به حال تعلیق درآورد.   به گزارش رسانه‌های پاکستانی، شرکت چینی بیش از دو هزار کارگر این پروژه را به خانه فرستاده است.   مدیر این پروژه گفته است همه کارکنان سایت و کارکنان دفتر تا دستورات بعدی به دلایل امنیتی تعلیق شده‌اند.   «تاربلا» از بزرگترین پروژه های توسعه برق آبی به روی رودخانه «سند» است.   بند تربیلا بر روی رود سند در پاکستان، بزرگترین بند خاکریزی شده جهان است و از نظر ساختارِ حجمی دومین بند در دنیاست. این بند در ناحیه هاریپور قسمت هزاره، حدود ۵۰ کیلومتری (۳۱ مایلی) شمال غرب اسلام‌آباد قرار دارد. بند تربیلا، ۱۴۸ متر بالاتر از بستر رودخانه است. ذخیره آب تربیلا با مساحت حدود ۲۵۰ کیلومتر مربع (۹۷ مایل مربع) را فراهم می‌کند. نیروگاه این بند با توان ۴۸۸۸ مگاوات، سالانه بیش از ۱۷ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید می‌کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توقف مهمترین پروژه برق آبی در حال توسعه پاکستان پس از ترور مهندسان چینی
  • یک روش هوشمندانه برای وصل کردن ۵ لوله PVC آب به یکدیگر (فیلم)
  • بیان بیماری‌های روحی و روانی حاصل تجربه ۱۴ هزار ساعت مشاوره
  • تشریح بیماری‌های روحی و روانی حاصل تجربه ۱۴ هزار ساعت مشاوره 
  • نام گذاری سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، هوشمندانه بود
  • طرح آرامش بهاری در ۱۵ بقعه سبزوار در حال اجراست
  • تعلیق دستور مقابله با گران فروشی بلیت هواپیما
  • مشکلات روحی و روانی تایرل مالاسیا حقیقت ندارند
  • اعتکاف ۷۰۰ نفری دانش آموزان در قزوین برگزار می‌شود
  • اعتکاف ۷۰۰ نفری ویژه دانش آموزان برگزار می‌شود