Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید شیرانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم می‌توانند برای ضدعفونی کردن خانه‌های خود با مراجعه به مراکز بهداشتی محلول‌های کلرمادر و آب ژاول تحویل بگیرند.

وی ادامه داد: همچنین تمامی مدارس، دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها به مدت ۳ روز گندزدایی و ضدعفونی می‌شود و اماکن عمومی و وسایل حمل و نقل درون و برون شهری نیز از سوی نهادهای مربوطه مورد عفونی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیرانی، با بیان اینکه فضای نگرانی و استرس ایجاد شده در جامعه غیرواقعی است، تصریح کرد: این ویروس کشندگی پایینی دارد و نگرانی موجود از نوپدید بودن این ویروس و نبود واکسن و درمان دارویی قطعی آن است اما مردم نباید بیش از این نگران باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ویروس کرونا در مقایسه با سایر ویروس‌های شایع، کم‌خطرتر است، افزود: شیوع این ویروس همچنان محدود به استان قم است و در سایر استان‌ها از جمله استان ما نگرانی‌ها نسبت به شیوع آن کمتر است.

شیرانی با تاکید بر اینکه در چهارمحال و بختیاری موردی از ابتلا به ویروس کرونا شناسایی نشده است، اظهار داشت: مواردی مشکوک در استان مورد شناسایی قرار گرفت که با وجود احتمال بسیار ضعیف این افراد به ویروس کرونا، از آنها نمونه‌گیری شد و در نهایت جواب آزمایش‌ها منفی اعلام شد.

وی با بیان اینکه ابتلابه ویروس کرونا در ۸۰ درصد موارد علائم خفیف دارد و نیازی به بستری شدن ندارد، خاطر نشان کرد: فقط ۲۰ درصد مبتلایان نیاز به بستری دارند و از این تعداد فقط ۲ درصد آنها جان خود را از دست می‌دهند که بیماری‌های زمینه‌ای داشته‌اند.

شیرانی از رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی تقاضا کرد تا در کاهش استرس و نگرانی در جامعه مسئولان را یاری دهند و این اطمینان را به مردم استان داد تا چنانچه مورد قطعی از ابتلا به ویروس کرونا در استان شناسایی شد آن را از رسانه‌های رسمی به اطلاع مردم برساند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی‌ماه) در چین شروع شد، به تعدادی از کشورهای جهان نیز سرایت کرده است.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی، جلوگیری از دست دادن‌های مکرر از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا استان قم جامعه چهارمحال و بختیاری حمل و نقل درمان انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۱۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای آزمایشی برنامه ملی سواد سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین چهارمحال وبختیاری ،دکتر فرشید رضایی مدیرکل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری و اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم‌پزشکی این استان، با اشاره به اهمیت سواد سلامت در بین همه اقشار و آحاد جامعه، هدف از اجرای این طرح را تقویت اقدامات پیشگیرانه و ارتقای سطح سلامت در دورترین و محروم ترین مناطق کشور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این طرح از روستای جوزستان از توابع دهستان مشایخ بخش ناغان شهرستان کیار در استان چهارمحال و بختیاری از امروز آغاز شد گفت: در ابتدای این طرح آموزش اهمیت سلامت دهان و دندان و تجهیز سرویس های بهداشتی در مدارس عشایری مورد تاکید است.

مدیرکل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت اضافه کرد: این طرح بر اساس تفاهمنامه مشترک وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش اجرایی می شود که در آن، آموزش به مادران کودکان، مشارکت معلمان مدارس و فراهم کردن ملزومات پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح به مدت یکسال اجرایی خواهد شد و با ارزیابی های دوره ای و شناخت عوامل موثر بر بهبود سلامت دهان و دندان دانش آموزان عشایری در سایر استان های کشور اجرا خواهد شد.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری دومین استان عشایرنشین کشور است و شرایط و ظرفیت اجرای برنامه سواد سلامت دانش آموزان عشایری در این استان فراهم بود.

دکتر رضایی ادامه داد: در این طرح با توزیع پک های سلامت محور دهان و دندان و اموزش های متعدد به دانش آموزان تلاش می شود تا اهمیت به سلامتی، به صورت عملی به دانش آموزان و خانواده ها انتقال داده شود.

شایان ذکر است: هفته سلامت امسال یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار " سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت" گرامی داشته می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897793

دیگر خبرها

  • تأمین و توزیع ۴۹۰ تن شکر خانوار در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • تداوم فرآیند توزیع شیر در مدارس چهارمحال و بختیاری
  • تداوم توزیع شیر در مدارس چهارمحال و بختیاری
  • روند عادی توزیع شیر در استان چهارمحال و بختیاری در حال انجام است
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی همزمان در سه نقطه شهرستان اردل
  • آغاز اجرای آزمایشی برنامه ملی سواد سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز طرح افزایش سواد سلامت عشایر کشور + تصاویر